یادآوری سرقت‌های عجیب از ستاره‌های فوتبال

وقتی فوتبالی‌ها اسیر دزد می‌شوند

سارقان هر فردی را در هر جایگاهی، طعمه قرار می‌دهند و هنگام دزدی اصلا به این توجه ندارند که به خانه چه کسی وارد می‌شوند یا کیف کدام شهروند را می‌قاپند. از این‌رو افراد مشهور و سرشناس نیز گاهی طعمه سارقان می‌شوند.
کد خبر: ۶۲۴۹۳۳

اهالی فوتبال نیز به اندازه دیگران از سارقان می‌ترسند و اتفاقا هراس آنها بیشتر هم هست چون باید از پول و امکانات جذابی که از راه فوتبال به دست آورده‌اند، مراقبت کنند.سارقان تاکنون به دفعات به سمت اهالی فوتبال رفته و اتفاقات عجیبی را رقم زده‌اند که در زیر به چند مورد اشاره می‌کنیم.

وقتی دزد به دایی می زند

علی دایی تا به حال سه بار سایه دزدان را بر سرش احساس کرده است. چند سال قبل وقتی ساکن یک منزل ویلایی در سه راه یاسر پایین‌تر از نیاوران بود، چند دزد از دیوار این ویلا بالا رفتند تا به منزل دایی دستبرد بزنند اما در این امر ناموفق بودند. گویا همین مساله باعث شد دایی منزلش را عوض کند و در یک برج واقع در فرمانیه ساکن شود. ماجرای دوم، برمی‌گردد به تصادف شدیدی که قبل از نوروز سال 1390 برای دایی رخ داد.

او که از اصفهان راهی تهران بود، به سبب سرعت بسیار زیاد نزدیکی‌های کاشان دچار سانحه شد و خدا خیلی دوستش داشت که دوباره به زندگی برگشت. آن شب، گوشی تلفن گرانقیمت علی دایی گم شد و دیگر هرگز آن را پیدا نکرد تا شایعه دزدیده شدن این گوشی تلفن توسط برخی از حاضران در محل سانحه تصادف به گوش برسد. آخرین ماجرا نیز به درگیری وسط خیابان مربوط می‌شود. علی دایی برای انجام کاری شخصی، راهی بیمارستانی در منطقه فرمانیه شد. در راه بازگشت به خانه، دو موتوسوار زورگیر، به سمتش حمله کردند تا گردنبند طلای دایی را به سرقت ببرند اما سرمربی پرسپولیس که هنوز بدنش روی فرم است، با چند ضربه اساسی، جواب آن سارقان را داد و دزدان فرار را برقرار ترجیح دادند.

دلارها در آپارتمان فلاویو

فلاویو لوپز هافبک پرتغالی و بازیکن سابق تراکتورسازی تبریز از یک دزدی عجیب برای‌مان صحبت کرد که در فصل قبلی لیگ فوتبال اتفاق افتاد. او گفت: قرارداد من با باشگاه تراکتورسازی ارزی بود و به همین علت پولم را به دلار می‌گرفتم و در آپارتمانم نگه می‌داشتم. یادم می‌آید همراه تیم به شهرستان دیگری رفتیم و وقتی به تبریز برگشتم، متوجه شدم در آپارتمانم شکسته است. دقیقا نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده بود، ولی به آرامی وارد آپارتمان شدم. فکرش را نمی‌کردم دزد وارد چنین ساختمانی شده باشد، چون امنیت ساختمان ما فوق‌العاده بود. اتاق‌ها و سالن را گشتم و متوجه شدم دزدی که به خانه‌ام آمده، فقط در پی دلارها افتاده و از آنجا که دلارهایم را زیر تخت و جایی که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد، گذاشته بودم، آن دزد با دست خالی از آپارتمانم رفته است. فقط برای من یک قفل شکسته در مانده بود و تعجب از این‌که چطور آن دزد وارد ساختمان و آپارتمانم شد.

سرقت خودرو و تمدید قرارداد

فیروز کریمی سرمربی نام آشنای فوتبال کشورمان یک خاطره بامزه در مورد دزدی دارد. او که در آن زمان بتازگی یک بنز شیک خریده بود، اصلا علاقه نداشت قرارداد خود را با باشگاهش تمدید کند.

این موضوع را با مدیریت باشگاه در میان گذاشت اما نیم ساعت بعد خودرو بنزش را دزدیدند. کریمی چند روز به‌دنبال خودروی خود گشت اما کوچکترین ردی از آن خودرو شیک پیدا نکرد و همین موضوع باعث شد به باشگاه خود برود و بگوید خودرواش را برده‌اند و دیگر پول کافی برای خریدن بنز ندارد. به همین دلیل می‌خواهد در تیم بماند و قراردادش را تمدید کند. هنوز دو ساعت از این ماجرا نگذشته بود که به فیروز کریمی خبر دادند بنزش پیدا شده و دیگر نیازی نیست نگران خودرو خود باشد.

دزدی چهار چرخ بنز

اواخر دهه 70 شمسی، پروین ستاره محبوب پرسپولیسی‌ها، برای استفاده از تعطیلات آخر هفته راهی شمال شد.

او صاحب یک ویلای شیک در منطقه‌ای خوش آب و هوا در رامسر است. در شرایطی که پروین مشغول استراحت در ویلای شخصی بود، متوجه شد یک دزد جسور هر چهار چرخ بنز محبوبش را باز و آنها را سرقت کرده است. به این ترتیب علی پروین هم به مالباخته تبدیل شد.

لباس‌های کرش

کارلوس کرش هم از سرقت بی‌نصیب نمانده است. یک‌بار کت و شلوار زیبا و گرانقیمتش را از داخل خودروی او دزدیدند و یکبار هم لباس تمرین این مربی پرتغالی را سرقت کردند. کرش بعد از این دو اتفاق، محتاط‌تر شده و بیش از قبل از وسایلش مراقبت می‌کند.

دزدی در رختکن

میثم بائو هافبک کنونی تراکتورسازی، از آن دست بازیکنانی است که زیاد باشگاه عوض می‌کند. او به یاد می‌آورد زمانی که در ابومسلم بازی می‌کرد اعضای تیم روزی وارد رختکن شدند و وسایل‌شان را در کمدهای رختکن گذاشتند. بازی که تمام شد، همگی به رختکن برگشتند اما هیچ اثری از لباس‌ها، ساک ورزشی و سایر لوازم‌شان نبود، زیرا همه آنها از سوی دزد حرفه‌ای و در شرایطی که بازیکنان در حال بازی فوتبال بودند، سرقت شد.

سرقت از عقاب

هنوز هم احمدرضا عابدزاده روزی هشت ساعت تمرین می‌کند تا بدنش روی فرم بماند. چند دزد حدود 40 روز قبل ساک ورزشی عابدزاده را از داخل خودرواش دزدیدند و با موتور فرار کردند.

عقاب آسیا که حسابی عصبانی و شاکی شده بود، با فوریت‌های پلیسی تماس گرفت و ماموران نیز ظرف دو ساعت، دزدان ساک ورزشی عابدزاده را دستگیر کردند. احمدرضا وقتی با دزدان مواجه شد، قبل از هر چیز با یک سیلی محکم از خجالت‌شان درآمد و سپس به آنها گفت: شانس آوردید پلیس شما را دستگیر کرد، اگر گیر من می‌افتادید، تکه‌تکه‌تان می‌کردم!

مومن‌زاده و دزدی کوچک

گفته می‌شود شبی که دزد به خانه احمد مومن زاده مهاجم اسبق استقلال تهران زد، نتوانست چیزی بهتر از یک دوربین با خود ببرد. یک دوربین ارزانقیمت که شاید در بازار کمتر از 20 هزار تومان بود! آن همه دردسر برای یک دزدی کوچک ولی مومن‌زاده هرگز آن ماجرای دزدی را فراموش نمی‌کند.

استوک‌های نکونام

جواد نکونام کاپیتان تیم ملی کشورمان و هافبک باتجربه استقلالی‌ها دیگر به دزدیده شدن استوک‌هایش (کفش‌های کتانی مخصوص فوتبال) عادت کرده است. تقریبا او هر ماه، یک استوکش را به علت دزدی از دست می‌دهد. همه این استوک‌ها به کنار، نکونام هنوز هم از آن کتانی حرف می‌زند که شرکتی معروف آن را به‌صورت اختصاصی برای نکونام تولید کرده بود، استوکی که سه رنگ پرچم کشورمان به بهترین شکل ممکن روی آن حک شده بود اما سارقی سال گذشته آن را برداشت و فرار کرد و داغ کتانی را به دل نکونام گذاشت.

 

سرقت از منزل عادل

یکی از آن دزدی‌های مشهور، دستبرد به آپارتمان عادل فردوسی‌پور است. این اتفاق حدود یک سال قبل رخ داد. ماجرا از این قرار است که خانواده فردوسی‌پور از یک مسافرت کوتاه به منزل برمی‌گردند و متوجه تغییراتی در داخل آپارتمان می‌شوند. این موضوع را فورا با پلیس در میان می‌گذارند و پلیس نیز متوجه سرقت از منزل عادل می‌شود. به محض این‌که چنین خبری به‌دست رسانه‌ها رسید، خسارت وارده به عادل فردوسی‌پور در این دزدی، چیزی حدود 500 میلیون تومان اعلام شد اما مجری سرشناس برنامه نود در مصاحبه‌ای گفت: من این ارقام را کاملا تکذیب می‌کنم. واقعا نمی‌دانم چرا برخی فکر کردند من در خانه‌ام اجناسی به قیمت 500 میلیون تومان دارم. تمام وسائلی که از منزل من به سرقت رفت، چند تابلو، چند تخته فرش و چند عدد سکه بهار آزادی بود که به‌عنوان جایزه و یادگاری گرفته بودم؛ همین!

کاوه علی اسماعیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها