معمولا هر بیننده‌ای پس از مشاهده یک برنامه آموزش آشپزی دوست دارد کمی از غذا یا خوراکی درست شده را مزه کند، اما چنین امکانی وجود ندارد. اکنون گروهی از محققان مالزیایی در دانشگاه ملی سنگاپور، دستگاهی ساخته‌اند که «شبیه‌ساز دیجیتال طعم» نامیده می‌شود. در قسمتی از این دستگاه یک الکترود وجود دارد که با تماس به زبان شخص می‌تواند مزه را منتقل کند.
کد خبر: ۶۲۳۶۹۹

شبیه‌سازی با ارسال جریان‌های کوتاه متناوب با تغییر دادن دمای خفیف زبان انجام می‌شود و باعث می‌شود زبان به نوعی فریب داده شود و طعم شیرین، شور، تلخ و ترش را درک کند. سرپرست این گروه می‌گوید تحریک الکتریکی و دمایی نوک زبان حس درک طعم‌های مختلف را ایجاد می‌کند.

هم‌اکنون این دستگاه در طراحی اولیه خود، جثه‌ای بزرگ و زمخت دارد، اما گروه سازنده در حال باز طراحی آن است به گونه‌ای که بتوان با دهان بسته نیز تماس الکترود با زبان را برقرار کرد.

آنها علاوه بر این قصد دارند روی شبیه‌سازی بو و بافت ماده غذایی هم کار کنند که البته مساله بسیار پیچیده‌ای است. با نهایی‌شدن ساخت این دستگاه، افراد می‌توانند در عوض شرح یک مزه، طعم‌ها را برای یکدیگر بفرستند و به اشتراک گذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها