اهداف مناظره ای احمدی‌نژاد

یک تحلیلگر مسایل سیاسی درباره اهداف احمدی‌نژاد از نامه به رییس‌جمهور و دعوت برای مناظره، به تحلیل‌های مختلف در این زمینه اشاره کرد و گفت: احمدی‌نژاد در تلاش است از این فرصت برای احیای هواداران خود و انگیزه‌دهی به آنان و باقی ماندن در صحنه سیاسی کشور به عنوان نیروی جدی، فعال و منتقد دولت جدید بهره بگیرد.
کد خبر: ۶۲۲۸۵۹
اهداف مناظره ای احمدی‌نژاد

امیر محبیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با این نامه، به نظر می‌رسد سکوت آقای احمدی‌نژاد پس از انتخاب رئیس‌جمهور جدید، به نحوی شکسته شده و صندوق پاندورای اسرار را خود آقای روحانی با گزارشی که ارائه داد، باز کرد.

این فعال رسانه‌ای افزود: آقای روحانی در گزارش خود انتقادات و مسائلی را مطرح کرد که به دولت آقای احمدی‌نژاد برمی‌گشت و آقای احمدی‌نژاد نیز به دلایلی که می‌شود درک کرد، پیشنهاد مناظره را داد و به نظر می‌رسد که ممکن است دوره‌ای از مناظرات و مجادلات سیاسی با توجه به این مباحث آغاز شود.

وی ادامه داد: این گزارش زمینه‌ای ایجاد کرد تا منتقدان آقای روحانی مدعی شوند که وی از مسیر اعتدال خارج شده و تحت مدیریت، مشاوره یا تأثیر تندروهای اصلاح‌طلب مواضع غیرمعتدلی اتخاذ کرده است و البته این نگاه، فضایی مناسبی را برای احمدی‌نژاد برای بازگشت به صحنه ایجاد کرد. برخی باور دارند که ایشان از این فرصت نهایت استفاده را خواهد کرد که مجدداً به صحنه سیاسی کشور برگردد و با کمک روشی که در آن توانایی دارد، یعنی مناظره بتواند مجدداً موج‌ها و حتی بمب‌های خبری جدید را منفجر کند.

این روزنامه‌نگار با اعتقاد به اینکه دکتر روحانی باید مسیری را برای اصلاح حرکت انجام شده داشته باشد، افزود: روحانی نباید فراموش کند که دولت تدبیر و اعتدال باید مظهر جوانمردی و اخلاق در سیاست و مظهر هوشمندی باشد و شدیداً کنترل کند که دوستانش تصویر نامطلوبی ارائه نکنند. در دولت باید جریان عقل‌گرایی و اعتدال تقویت شود.

عملیات دلربایی ایران در خلیج فارس

بی بی سی در گزارشی با عنوان«عملیات دلربایی ایران در خلیج فارس» نوشت: میزان و مقیاس اهداف دیپلماتیک ایران ممکن است با شمار رو به افزایش مهرهای پاسپورت وزیر خارجه ایران اندازه گیزی شود.

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی، محمد جواد ظریف از زمان کسب رای اعتماد، مذاکراتی را در نیویورک داشت و سپس سه بار به به منظور توافق موقت هسته ای به ژنو رفت و این هفته سفرهایی به کشورهای خلیج فارس داشت.بنابراین، مهر کشورهای قطر، کویت، عمان و امارات بر روی پاسپورت او خورد.

بی بی سی افزود:در سال 2010، ویکی لیکس تلگراف های دیپلماتیکی را فاش کرد که در آن حمایت سعودی ها از حمله امریکا به تاسیسات هسته ای ایران مشاهده می شود.در سال 2011، عربستان نیروهای خود را به منظور مقابله با انچه تلاش های ایران برای نفوذ در بحرین عنوان می کرد، به این جزیره اعزام کرد.

خط گرفتن ملکه ترور از نتانیاهو

تنها چند ساعت بعد از اینکه روزنامه انگلیسی ساندی تایمز از دستور نتانیاهو به موصاد برای جستجو و یافتن دلیلی مبنی بر نقض توافقنامه هسته ای ژنو از سوی ایران خبر داد، یکی از سایت های وابسته به فرقه تروریستی منافقین در باره زمینه سازی ایران برای نقض مفاد این موافقتنامه هشدار داده و فراتر از آن مصادیق این زمینه سازی را به یک به یک برمی شمرد.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از انجمن دفاع از قربانیان تروریسم،سایت وابسته به این فرقه تروریستی سخنان صالحی رئیس آزانس انرژی اتمی و عباس عراقچی معاون بین الملل وزارت امورخارجه در خصوص مفاد توافق نامه ژنو را مصداق این زمینه سازی ها عنوان کرده است! این دو در سخنانی بر حق ایران در خصوص استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ایی تاکید کرده بودند.

این اقدام فرقه منافقین از این جهت حائز اهمیت است که نشان می دهد چگونه عوامل فرقه خط و سیر فعالیت خود را از اسرائیل می گیرند.

عوامل فرقه تروریستی که مانند نتانیاهو به شدت از توافق به وجود آمده میان ایران و شش قدرت جهانی سرخورده هستند تاکتیک جدیدی را دنبال می کنند. آنها ناامیدانه تلاش می کنند تا شاید بتوانند سنگی به سمت جریان غالب شکل گرفته جهانی برای به ثمر نشتن مذاکرات ژنو پرتاب کنند.

 مریم رجوی و دوستان که در زمان جنگ تحمیلی بیشترین خیانت را به کشور در همراهی با ارتش بعث صدام حسین انجام دادند حالا از نتانیاهو خط می گیرند.

جک استراو در راه تهران

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس،بلژیک،سوئیس و یونان با اشاره به دعوت خود از همتایان گفت: آقای استراو به عنوان رئیس گروه دوستی و پارلمانی انگلیس و ایران به صورت غیر رسمی دعوت صورت گرفته را پذیرفته است.

عباسعلی منصوری در گفتگو با مهر در خصوص حساسیت ها نسبت به روابط ایران و انگلیس گفت: ما با تمام کشورهای دنیا میخواهیم رابطه داشته باشیم و تنها رژیم صهیونیستی بخاطر نوع پیدایش به عنوان خط قرمز ما است و گرنه با همه کشورها بر اساس منافع ملی و احترام متقابل به دنبال گسترش روابط هستیم و فکر می کنم انگلیس هم یکی از این کشورها است که البته سابقه تاریخی بدی نسبت به ایران داشته و به همین خاطر همواره با آن با احتیاط برخورد کرده ایم و خود آقای استراو نیز همواره اشاره کرده که تاریخ و سابقه روابط به شکلی بوده که انگلیس منافع ایران را مد نظر نداشته و اثرات منفی بر ایران گذاشته و تصور ذهنی مردم ایران نسبت به انگلیس خوب نیست و ایشان در این خصوص همیشه مواضع خوبی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
۰
۰
اقای احمدی نژاد بدانند كه ملت گزارشهای زیادی كه درستی امار وارقام ان توهم انگیز بوده بسیار شنیده اند و دیگر بار حاضر نیستند گوش فرا دهند هواداران ایشان نیز بدانند كه هم به ملت وهم به خودشان و هم با رییسشان احمدی نژاد صادق نبودند غیر از یكنفر ، آنهم نیكزاد كه فقط مجری مطیع مسلم بود

نیازمندی ها