علی مطهری با تقدیر از عملکرد احمدی‌نژاد در پیشرفت‌های هسته‌ای که نصیب کشورمان شد، گفت: در برخی موارد نیاز است تشکر شود باید واقعیت‌ها را گفت اراده احمدی‌نژاد در پیشرفت هسته‌ای اثر بخش بود.
کد خبر: ۶۲۴۴۷۳
دفاع علی مطهری از احمدی نژاد

به گزارش نامه نیوز، این نماینده مردم تهران در مجلس دوشنبه شب که به مناسب روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران حاضر شد در این نشست به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

وی با اعلام اینکه درست است نسبت به بی‌انضباطی‌های مالی احمدی‌نژاد انتقاداتی به وی وارد است ولی عملکردش در بحث هسته‌ای قابل تقدیر است، گفت: اراده احمدی‌نژاد در انرژی هسته‌ای برای کشور موثر بود.

وی اضافه کرد: جایگاه ما نسبت به سال‌های اول انقلاب بسیار متفاوت است و غربی‌ها به این نتیجه رسیدند که نقش ایران در خاورمیانه بسیار اثرگذار است و برای ایجاد ثبات در کشورهای عراق، سوریه و بحرین به وجود ایران بسیار نیاز دارند.

 چرایی تعدیل لحن نتانیاهو

 تلویزیون آمریکا با ارائه تحلیلی از چرایی تعدیل لحن نتانیاهو در قبال توافقنامه هسته ای ژنو گفت: بنیامین نتانیاهو و باراک اوباما نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهوری آمریکا تلاش می کنند با کاستن از تنش بر سر توافق هسته ای پنج بعلاوه یک با ایران مناسبات بین دو کشور را که اخیراً به سردی گراییده بود به حالت عادی باز گردانند.

تحلیل گر تلویزیون آمریکا با اشاره به اینکه لحن نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نشست سابان نسبت به گذشته تغییر کرده است گفت: انتقادهای زیادی که از نتانیاهو کردندکردند او را قانع کرد که باید لحن خود را  ملایم کند چرا که آمریکا هم پیمان اسرائیل است و اسرائیل بدون آمریکا نمی تواند به بقای خود ادامه دهد.

 ایران؛ از دشمنی تا اتحاد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: توافق هسته ای اخیر با ایران، خشم قابل پیش بینی را در میان جنگ طلبان خاورمیانه ایجاد کرده است. اما این توافق فرصتی برای یک موفقیت بسیار بزرگ تر را با خود دارد: ایجاد روابط حسنه و در نهایت، حتی همکاری استراتژیک با ایران.

اتحادهای بین المللی تغییر می کنند؛ روابط منجمد و گرم می شوند. روابط ایران- آمریکا طی 30 سال گذشته در چرخه ای از بدبینی و بی اعتمادی گرفتار بوده و این به ضرر هر دو کشور است.

آمریکا باید تفکر در مورد تجدیدنظر تدریجی در سیاست خاورمیانه خود را آغاز کند و به سیاست خارجه ای بیاندیشد که هدفش بازگشت دوباره ایران به عرصه بین الملل طی گذر زمان و تبدیل کردن یک دشمن به یک متحد است.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت:ایران نیز به وضوح از روابط گرمتر سود خواهد برد. این کشور از جنگ هشت ساله با عراق تا تحریم های امروز، آسیب دیده است. این کشور نیازمند سرمایه گذاری در بخش های نفت و مالی، و همچنین شرکت های خارجی است تا اقتصاد خود را توسعه دهد اما چنین امکانی بدون ترمیم روابط با آمریکا وجود ندارد.

اصلاح‌طلبان و پیگیری مطالبات مردم

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با ابراز نگرانی نسبت به برخی مانع‌تراشی‌ها در مسیر حرکت دولت گفت: جریانی که نتیجه انتخابات را از دست داده و توان پاسخگویی به مطالبات مردم را هم نداشته، مسئولیت آنچه را در حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ بر سر کشور آمده هم بر عهده نمی‌گیرد.
 
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای در نشست مشترک شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام و سازمان جوانان و دانشجویان، افزود: این جریان همچنان با ابزارهایی که در اختیار دارد و با تهدید و ارعاب، سعی در بزرگنمایی قدرت خود دارد که متأسفانه گاهی سازهای آنها از طریق برخی مدعیان نمایندگی مردم در مجلس یا صداوسیما و مطبوعات کوک می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به فضای جدیدی که در کشور ایجاد شده، خواستار فعالیت فرهنگی و علمی بیشتر اصلاح‌طلبان شد و تأکید کرد: جریان اصلاح‌طلب به عنوان یک جریان اجتماعی که اکثریت جامعه را هم همراه خود دارد، باید فعالیت‌های خود را همچنان ناظر به مطالبات مردم تنظیم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خسته از تلاطم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
۰
۰
ما نفهمیدیم آقای مطهری كدوم جناحیه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها