محققان آمریکایی می‌گویند خطر ابتلا به سندرم خشکی چشم برای ساکنان شهرهای بزرگ با سطوح بالای آلودگی هوا بیش‌تر از دیگران است.
کد خبر: ۶۱۹۴۲۵
نقش آلودگی هوا در افزایش سندرم خشکی چشم

به گزارش جام جم سرا به نقل از ایرنا- پزشکان مرکز پزشکی میامی در آمریکا اعلام کردند: سندرم خشکی چشم که به دلیل کاهش تولید اشک به وجود می‌آید، یک بیماری شایع است که بیش از ۴ میلیون آمریکایی ۵۰ سال به بالا از اثرات منفی فیزیکی و روانی آن رنج می‌برند.

محققان یادآور شدند: علایم سندرم خشکی چشم می‌تواند برای بیماران بسیار مضر باشد و به شدت بر کیفیت زندگی فرد تاثیر بگذارد. همچنین ممکن است بهره‌وری بیمار، به دلیل کاهش فعالیت‌های روزانه مانند خواندن و یا استفاده از صفحه نمایش رایانه، کاهش یابد.

این نخستین باری است که تاثیر شرایط خاص آب و هوایی و به طور خاص آلودگی هوا، بر روی یک گروه بزرگ بیمار از سراسر آمریکا که مبتلا به سندرم خشکی چشم بودند، مورد بررسی قرار گرفت.

در این پژوهش، محققان پرونده سلامت ۶۰۶ هزار و ۷۰۸ بیمار را که برای درمان خشکی چشم در سراسر آمریکا به پزشک مراجعه کرده بودند، از ماه جولای (تیرماه) ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ مورد بررسی قرار دادند.

آن‌ها مشاهده کردند کسانی که در مناطقی با سطوح بالای آلودگی هوا زندگی می‌کنند، بالاترین میزان ابتلا به سندرم خشکی چشم را دارند. همچنین سطح بالایی آلودگی هوا بیش‌تر در مناطق شهری از جمله شهرهای نیویورک، شیکاگو، لس‌آنجلس و میامی است و نسبت شیوع این بیماری در این مناطق بین ۱۷ تا ۲۱ درصد است.

این یافته جدید در نشست سالانه آکادمی چشم پزشکی آمریکا در نیواورلئان ارایه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها