توافق در ژنو همراه لبخند

خدا را شکر که از پس چند سال و چند ماه نشست‌های به درازا کشیده که کم‌کم داشت به حرکات ورزشی دراز و نشست تبدیل می‌شد؛ دیروز صبح از سوی وزیر امور خارجه کشورمان اعلام شد که سرانجام در نشست هسته‌ای ژنو، میان ایران و کشورهای عضو گروه 5+1 توافق حاصل آمد.
کد خبر: ۶۱۸۹۳۶
توافق در ژنو همراه لبخند

و منادی ندا برآورد که:

ـ بادا بادا مبارک بادا.... ایشالا مبارک بادا!

ـ‌ تا کور شود هر آن که نتواند دید!...(این جمله معترضه را نفهمیدیم کی گفت؛ اما هر که گفت، دمش گرم؛ چون یقینا منظورش رژیم اشغالگر فلسطین بود که چشم دیدن توافق میان ایران و گروه پنج به اضافه یک(شش سابق) را نداشته و ندارد.

بعید است که به کسانی در داخل اشاره داشته باشد؛ چون هیچ آدم عاقلی در داخل، حاضر نیست سرمویی با دولتمردان اسرائیل غاصب، خواسته یا ناخواسته، همنوا و همسخن شود. بس که این غده سرطانی تابلو است!)

بسته پیشنهادی: حالا که حق قانونی ایران برای غنی‌سازی اورانیوم و دستیابی به انرژی هسته‌ای برای مصارف و مصالح صلح‌آمیز، مورد توافق اعضای گروه 5+1 قرار گرفته، و برخی از تحریم‌های بی‌منطق نیز قرار است برداشته شود، جای آن است که ملت همگی خوشحال باشند و در چارچوب موازین اعلام شده، بشکن بزنند. در همین راستا چند پیشنهاد هسته‌ای غنی شده داریم:

1 ـ در کردن منوّر: برج میلاد به این بزرگی و بلندی را برای همین جور مواقع و مناسبت‌های شادی‌بخش ملی و میهنی آفریدند. اگر دقیقا محرز و مشخص شد که نتایج حاصله در مذاکرات هسته‌ای ژنو به نفع ملت ایران و موجب نفخ معده بدخواهان ایران بوده است، چند کیلو منور غنی شده از بالای برج میلاد در فضای آسمان خوش آب و هوای تهران که از شدت تمیزی برق می‌زند، پرتاب کنیم که نورش چشم حسود و بخیل و بدخواه را کور کند.

2 ـ خوردن کیک زرد: همه قنادی‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها در یک اقدام هماهنگ خودجوش، به جای توزیع کلوچه و ساندیس، دست به پخت کیک‌های زرد نمادین بزنند که برای مردم یادآور کیک زرد معروف هسته‌ای باشد.

3 ـ تعطیلی یک روزه: برای بازتاب جهانی خوشحالی ملت از دستیابی به حقوق هسته‌ای مسلم خود، یک پنجشنبه چسبیده به جمعه را دولت تعطیل اعلام کند تا مردم تهران به این بهانه کمی از آلودگی هوای پایتخت فاصله بگیرند و در مناطقی مثل شمال کشور، بروند خودشان را با اکسیژن خالص بسازند. باور بفرمایید، داشتن هوای صاف و پاک که چون فرو برود، ممد حیات باشد و چون برآید، مفرح ذات؛ از دیگر حقوق مسلم ملت ایران است. کاش جناب سعدی می‌بود تا عرایض ما را تصدیق می‌فرمود. افسوس که نه شیخ شیراز در قید حیات است و نه خواجه شیراز. به حرف ما هم که احدی تره خرد نمی‌کند. مگر چطور بشود.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یكی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
۰
۰
باسلام همین كه تو والیبال و فوتبال ساحلی 5+1 بردیم كافیه؛ مبارك

نیازمندی ها