در دیدار معاون تلویزیون، سازمان صدا و سیما و رئیس بسیج مستضعفین اعلام شد: رادیو و تلویزیون تدارک گسترده‌ای برای هفته بسیج دیده‌اند.
کد خبر: ۶۱۷۶۶۴

به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، علی دارابی در دیدار با سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین که در نشست شورای مدیران تلویزیون شرکت کرده بود، تاکید کرد: صدا و سیما تدارک گسترده‌ای برای هفته بسیج دیده است.

دارابی گفت: در هفته دفاع مقدس هم تلویزیون توجه ویژ‌ه‌ای به بسیج داشت و در هفته بسیج هم تلاش می‌کنیم فعالیت‌های همه بخش‌های این نهاد بزرگ و مردمی را منعکس کنیم.

وی در ادامه از مدیران تلویزیون خواست بسیج را با رویکرد و نوآوری‌ها و طراوتی که امروز بر آن حاکم است، معرفی کنند و پیشنهاد کرد که کارگروه مشترکی متشکل از نمایندگانی از صدا و سیما و بسیج تشکیل شود که هر شش ماه یکبار تشکیل جلسه دهند تا کارهای مشترک در عرصه‌های مختلف انجام دهند.

دارابی اعلام کرد: در هفته بسیج قرار است 612 برنامه با موضوع بسیج در قالب 7900 دقیقه پخش شود.

وی از مدیران تلویزیون خواست برنامه‌های تهیه شده برای هفته بسیج در ساعات پربیننده شبکه‌ها پخش و از پخش همزمان برنامه‌های مربوط به این هفته در چند شبکه خودداری کنند.

دارابی معرفی قهرمانان بسیجی در برنامه‌های مختلف تلویزیون را به عنوان یکی دیگر از پیشنهادهای خود مطرح کرد و توضیح داد که به این منظور صدا و سیما باید شناسنامه‌ای از قهرمانان بسیجی در عرصه‌های مختلف داشته باشد که بتواند در مناسبت‌های مختلف در برنامه‌سازی از آنها استفاده کند.

وی تاکید کرد: در معرفی بسیج بنا نداریم فقط به وجه نظامی آن توجه کنیم، زیرا بسیج در وجوه علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری نیز گام‌های بزرگی برداشته است.

سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این نشست گفت: هدف بسیج همان هدف صدا و سیماست و هر دو به سمت تحقق جامعه اسلامی حرکت می‌کنند.

وی از مدیران تلویزیون خواست در هفته بسیج به دنبال کارکردهای امروز بسیج در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشند.

وی اظهار کرد: بسیج و صدا و سیما باید به سمت عملیات مشترک فرهنگی و اصلاحات گسترده اجتماعی در جامعه پیش بروند. وی در ادامه پیشنهاد تشکیل شبکه تلویزیونی کشاورزی را برای گسترش آموزش به فعالان در این بخش ارائه کرد و گفت که این پیشنهاد خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شده است و بسیج نیز آماده همکاری در این زمینه با صدا و سیماست. علاوه بر برنامه‌ریزی تلویزیون برای تبلیغ گسترده در هفته بسیج رادیو نیز برنامه‌های فاخری برای این هفته درنظر گرفته است.

شبکه‌های رادیویی در این هفته 541 برنامه درباره بسیج‌، فرهنگ بسیجی، نقش بسیج در دفاع مقدس و پس از آن و موضوعاتی از این دست تولید و پخش می‌کنند که از میان این برنامه‌ها می‌توان به برنامه‌های یادمان باشد، ،واژه و خمپاره، و حکایت مردان باران (رادیو ایران)، پنجره‌ای برای تماشا (رادیو تهران)، پلاک عاشقی (رادیو فرهنگ)، فرمانده(رادیو جوان)، یاد یاران (رادیو سلامت)، مدرسه عشق (در رادیو ورزش) و آیه‌های انقلاب (رادیو قرآن) اشاره کرد. دیگر شبکه‌های رادیویی نیز برنامه‌هایی با موضوع بسیج پخش خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها