فوتبال ایران باید جهانی فکر کند

پیروانی: کروش انگیزه را از بازیکنان لیگ گرفت

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تیم ایران در بازی های مقدماتی خوب بازی نکرد فقط خوب نتیجه گرفت ما باید جهانی فکر کنیم تا موفق شوم.
کد خبر: ۶۱۵۷۹۲
پیروانی: کروش انگیزه را از بازیکنان لیگ گرفت

افشین پیروانی اظهار داشت: در اینکه کروش مربی توانمندی است شکی نیست اما تیمهایی مانند تایلند،قطر، لبنان و... که جزو تیمهای درجه 2 یا 3 به شمار می روند نمی توانند محک جدی برای تیم ما باشند.

وی ادامه داد: مسلم است که ما در هیچ کدام از مسابقات مقدماتی جام جهانی  خوب بازی نکردیم فقط خوب نتیجه گرفتیم به همین دلیل به اما و اگر افتادیم و کارمان سخت شد، فوتبال ایران اکنون باید به این فکر باشد که در جام جهانی مجبور است خوب بازی کند چون با تیمهای درجه یک دنیا رو به روست و گذر از آنها کار آسانی نیست.

 پیروانی در خصوص بازی ایران مقابل تایلند گفت: ما نباید به اینکه 3 گل به تایلند زده ایم دل خوش کنیم و فکر کنیم کار بزرگی انجام داده ایم  این تیم در مقابل ما حرفی برای گفتن نداشت.

ملی پوش سابق کشورمان اذعان داشت: اکنون زمان این رسیده که با تیمهای بزرگ بازی تدارکاتی بگذاریم تا هم تماشاگران با فوتبال آشتی کنند و به ورزشگاه ها بیایند هم فوتبال ایران پیشرفت کند.

 وی به جوانگرایی در فوتبال اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: در بازی روز گذشته مقابل تایلند حتی اگر جای لژیونرها بازیکن دیگر ما همچون رضا نوروزی، محمد غلامی، مهرداد اولادی، سید صالحی و ... بازی می کردند باز هم ما گل می زدیم، میانگین سنی تیم ملی ایران بالاست و یک هشدار جدی محسوب می شود. باید به جوانگرایی رو آوریم و به بازیکنان لیگ اطمینان دهیم که شما هم در صورت خوب بازی کردن در تیم ملی جایگاه دارید.

پیروانی خاطر نشان کرد: وقتی کروش در مصاحبه تلویزیونی اعلام می کند که 90 درصد بازیکنان تیم ملی انتخاب شده اند، نباید توقع داشته باشیم که بازیکنان لیگ انگیزه داشته باشند، اکثر تیمهای دنیا مانند برزیل و آرژانتین با وجود اینکه بازیکنانشان در تیمهای مختلف کشورهای متعدد بازی می کنند در تیم ملی 30 تا 40 درصد بازیکنان خود را از بازیکنان حاضر در لیگ داخلی انتخاب می کنند که اقدام بسیار پسندیده ای است.

کارشناس فوتبال کشورمان در پایان به باشگاه خبرنگاران گفت: آنچه مورد نیاز تیم ملی ما در این فاصله زمانی و قبل از شروع جام جهانی است برگزاری بازی های تدارکاتی با تیمهای بزرگ است، رویارویی با تیمهایی مانند لبنان، کویت و تایلند چیزی به فوتبال ما اضافه نمی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها