شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۰۹۸۱۴
علیرضا بهشتی: پدرم زنده بود، تحمل نمی‌شد

کیهان: تا حالا 15 اتوبوس بقیه با قطار می‌‌آیند!

روزنامه کیهان نوشت: برکناری مدیران دولتی ظرف دو ماه گذشته حاکی از تغییر و به‌کارگماری اتوبوسی مدیران جدید است.سایت نیمروز با اشاره به برکناری و تغییر حداقل 685 مدیر دولتی در کمتر از دو ماه نتیجه گرفته این تعداد بالغ بر سرنشینان 10 اتوبوس و 13 مینی‌بوس یا به تعبیری 15 اتوبوس و یک مینی‌بوس می‌شوند.دکتر روحانی در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرده بود با تغییرات اتوبوسی موافق نیست و اینکه «ما گفتیم با کلید آمده‌ایم و نه با داس».

بنا بر گزارش نیمروز، تعداد تغییرات در دستگاه‌هایی که طبیعتا هر تغییر به صورت خوشه‌ای به چند تغییر دیگر در زیرمجموعه‌ها تسری می‌یابد، به این شرح است:

نهاد ریاست‌جمهوری 93 نفر، وزارت نفت 74 نفر، وزارت بهداشت 69 نفر، وزارت اقتصاد و دارایی 53 نفر، وزارت صنعت، معدن و تجارت 50 نفر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 43 نفر، سازمان مناطق آزاد 38 نفر، وزارت راه و شهرسازی 38 نفر، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی 30 نفر، معاونت میراث فرهنگی 28 نفر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 20 نفر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 15 نفر، وزارت جهاد کشاورزی 14 نفر، وزارت نیرو 11 نفر، وزارت ورزش و جوانان 11 نفر، وزارت آموزش و پرورش 10 نفر، معاونت بنیاد شهید و امور ایثارگران 9 نفر، معاونت محیط زیست 8 نفر، وزارت امور خارجه 8 نفر و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی 6 نفر.با این اوصاف و با در نظر گرفتن تغییرات خوشه‌ای بعدی به نظر می‌رسد باید به جای اتوبوس و مینی‌بوس از واحد واگن و قطار برای تغییر مدیران استفاده کرد.

نیکلاس برنز: ادبیات روحانی، آمریکا را تحت تأثیر قرار نخواهد داد

کیهان آورده است: معاون سابق وزارت خارجه آمریکا می‌گوید «کلمات دلنشین رئیس جمهور ایران، واشنگتن را تحت تأثیر قرار نخواهد داد و آمریکا باید فشار بر ایران را برای گرفتن امتیاز حفظ کند».نیکلاس برنز که سابقه نمایندگی آمریکا در ناتو را نیز دارد، اکنون استاد دانشگاه هاروارد است، او ضمن تحلیلی که توسط روزنامه بوستون گلوب منتشر شده، تأکید می‌کند دولت آمریکا برای هر نوع توافق خوب با ایران، نیازمند همراهی کنگره و اسرائیل است و به همین دلیل باید از اهرم فشارهای اقتصادی تحریم‌ها استفاده کند.برنز خاطرنشان کرد: «تنها راه رسیدن به توافق با ایران آن است که آمریکا فشار قابل توجهی را بر ایران حفظ کند.

کلمات دلنشین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، واشنگتن را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. افسونگری به تنهایی، هر چند مطلوب، اما به‌ندرت می‌تواند توازن را در دیپلماسی تغییر دهد. اما قدرت و اهرم می‌توانند از عهده این کار برآیند. آمریکا و اتحادیه اروپا نباید تحریم‌های اصلی را لغو کنند، مگر آن که تهران با آینده‌ای که در آن از سلاح هسته‌ای خبری نیست موافقت کند.»وی به سیاق ادبیات صهیونیست‌ها افزود: در واقع همانطور که دولت نیز گفته است، توافق نکردن بهتر از توافقی نامطلوب و سهل‌گیرانه نسبت به ایران است. تنها دلیلی که ایران را پای میز مذاکره کشاند، تأثیر مخرب تحریم‌هاست.

معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر اینکه دولت آمریکا، کنگره و اسرائیل نقش پلیس خوب و بد را علیه ایران بازی می‌کنند، نوشت: کنگره در تصویب تحریم‌ها علیه ایران قاطعانه عمل کرده است. اسرائیل نیز در این راه نقش مهمی دارد. نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با اظهارات تند علنی، تهدید توسل به زور علیه ایران را عینیت بخشیده است. از دیرباز این واقعیت دیپلماتیک مورد اذعان بوده که در بیشتر موارد مذاکره برای به نتیجه رسیدن نیازمند مؤلفه تهدید نظامی است. کنگره و اسرائیل در این میان نقش مهم و حیاتی پلیس بد را در مقابل ایران بازی کرده‌اند.

بقیه جابه‌جایی استانداران پس از رأی اعتماد مجلس

روزنامه کیهان نوشت: با پیشنهاد برخی مشاوران روحانی، معرفی استانداران به مدت دو هفته به تعویق افتاد تا جلسه رأی اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی برگزار شود.به گزارش «مشرق» استدلال پیشنهاد دهندگان این بود؛ معرفی استانداران پیش از جلسه رأی اعتماد، یقیناً با مخالفت برخی نمایندگان مواجه خواهد شد که این امر می‌تواند تأثیر منفی بر رأی نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی بگذارد. گفته می‌شود با پایان رأی‌گیری در روز یکشنبه، تعداد قابل توجهی از استانداران منصوب خواهند شد.یادآور می‌شود موضوع معرفی استانداران به یکی از عوامل کش و قوس در ائتلاف‌های انتخاباتی برخی استان‌ها تبدیل شده است.

وزارت علوم نشد به شورای انقلاب فرهنگی تحمیل می کنیم!

کیهان آورده است: فتنه‌گران و افراطیون درصدد نفوذ دادن سرپرست ناکام وزارت علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.نقش جعفر توفیقی در فتنه سال 88 و عملکرد افراطی وی در مدت سرپرستی وزارت علوم باعث دافعه‌های شدید در میان نمایندگان مجلس شده بود و عدم اعتماد نمایندگان به وی در صورت معرفی شدن به مجلس تقریبا قطعی به نظر می‌رسید. به همین دلیل هم به جای توفیقی، فرجی دانا به مجلس معرفی شد و البته گفته می‌شود توفیقی نقش بولدوزر را در برخی عزل و نصب‌ها ایفا کرد.اکنون خبر می‌رسد که افراطیون در تلاشند توفیقی را به عنوان «دبیر» به شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس‌جمهور تحمیل کنند.

برخی سایت‌های نزدیک به جریان‌های افراطی (نظیر سلام نو و امید) دراین‌باره خبر داده‌اند که توفیقی یکی از گزینه‌های دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و حتی صحبت‌هایی هم با وی دراین‌باره انجام شده است.به نظر می‌رسد وقوع چنین اشتباهی از سوی دکتر روحانی - ولو تحت فشار شدید افراطیون باشد - باعث بی‌اعتمادی مجلس و سایر نهادهای حاکمیتی خواهد شد ضمن اینکه افراطیون را در فهرست طلبکاری‌هایشان گستاخ‌تر می‌کند.

توضیحات 7 ساعته کری به نتانیاهو درباره مذاکره با ایران!

کیهان نوشت: برخی رسانه‌های زنجیره‌ای درباره مواضع مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران اخبار خلاف واقع منتشر می‌کنند و آدرس غلط می‌دهند.این رسانه‌ها به بهانه ملاقات وزیر خارجه آمریکا با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شدند بین آمریکا و اسرائیل شکاف عمیقی افتاده است!برخلاف این ادعا، آمریکا و اسرائیل در مقابل ایران با هماهنگی کامل رفتار می‌کنند و نوعی تقسیم کار حساب شده میان آنان در جریان است. کری و نتانیاهو در آخرین ملاقات به مدت هفت ساعت درباره نحوه فشار با ایران هماهنگی کرده‌اند. هماهنگی هفت ساعته را شبکه بی‌بی‌سی از قول یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده و افزوده است: کری در این دیدار به تفصیل درباره مذاکرات 1+5 با ایران توضیح داده است.

بی‌بی‌سی ادعا می‌کند وزیر خارجه آمریکا بر استقبال از گشایش دیپلماتیک با ایران تاکید کرده اما در سوی دیگر نتانیاهو خواستار توقف کامل غنی‌سازی است.

برخلاف ادعای بی‌بی‌سی سران رئیس هیئت مذاکره‌کننده آمریکا پیش از این تاکید کرده که از نظر اوباما ایران حق غنی‌سازی اورانیوم را ندارد و تنها می‌تواند به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز دسترسی داشته باشد. همین مضمون را یووال دیسکیئر وزیر صهیونیست نیز اخیرا تکرار کرد.در هماهنگی با مقامات صهیونیستی است که جان کری پس از ملاقات با نتانیاهو می‌گوید: برای لغو تحریم‌ها هنوز خیلی زود است.

وی گفت: با وجود گشایشی که در سیاست ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش بوجود آمده، ولی این کشور باید بداند که حرف جای عمل را نخواهد گرفت و هنوز خیلی زود است که بتوان تحریم‌ها را کاهش داد.

جان کری تاکید کرد «ما باید مطمئن شویم که اقداماتی که ایران انجام می‌دهد واقعا روشن و کاملا شفاف‌اند. چرا که امنیت جهان به این موضوع بستگی دارد.»

او اضافه کرد که در عین حال ما باید مطمئن شویم که فعالیت‌های فعلی اتمی ایران نیز در چارچوب اقدامات صلح‌آمیز قرار دارد.جان کری اضافه کرد در مقابل تغییراتی که پس از انتخابات در ایران به وجود آمده باید «محتاط» بود.

او با ادبیات نتانیاهو اضافه کرد که «یک توافق بد، از یک عدم توافق بدتر است».همچنین به گزارش رویتر بن رودز مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: آمریکا فعلا هیچ برنامه‌ای برای لغو یا کاهش تحریم‌ها ندارد.بنابر گزارش نشریات آمریکایی، «کاخ سفید، کنگره و رژیم صهیونیستی» در مقابله با ایران تقسیم کار کرده و نقش پلیس خوب و بد را بازی می‌کنند تا فشارها بر ایران وسیع‌تر شود.

کمک یک میلیون دلاری آمریکا به سازمان تروریستی منافقین

کیهان آورده است: آمریکا یک میلیون دلار به سازمان تروریستی منافقین اختصاص داد. بهانه این کمک مالی هنگفت، اسکان اعضای این گروهک تروریستی برای خروج از عراق عنوان شده است.به گزارش خبرگزاری فرانسه این حمایت یک میلیون دلاری از سوی وزارت خارجه آمریکا انجام می‌شود و رسما از سوی این وزارت اعلام شده است.

مری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد این پول برای تضمین رفاه و امنیت ساکنان اردوگاه لیبرتی اختصاص یافته است.

آمریکا در سال 2012 سازمان منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کرد. این سازمان در ترور و قتل عام بیش از 12هزار شهروند و مقام ایرانی دست داشته و در این حال در جنایت‌های صدام علیه کردها و شیعیان عراق مشارکت داشته است. سازمان سیا از این سازمان بارها برای دروغ‌پراکنی علیه برنامه هسته‌ای ایران استفاده کرد، تا مستقیما اعتبار خود را زیر سوال نبرد. منافقین همچنین در سوریه و در کنار سایر تروریست‌های سلفی و القاعده فعالیت می‌کنند.

برداشتن تحریم‌ها به روش روباه پیر

کیهان نوشت: لغو تحریم میدان گازی رام ، صرفا به دلیل نیاز انگلیس به انرژی است.پیش از این برخی رسانه‌های عوام فریب مدعی شده بودند که اقدام دولت انگلیس در این زمینه یک امتیاز به ایران است اما بی‌بی‌سی‌ فارسی از قول یک کارشناس انرژی مقیم لندن اذعان کرد: برداشتن تحریم میدان گازی «رام» توسط دولت انگلیس، به دلیل نیاز به انرژی است چرا که این میدان نقش به سزایی در تأمین سوخت داخلی انگلیس دارد.از زمانی که اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌هایی را بر علیه ایران وضع کرده‌اند و به واسطه آن فعالیت شرکت‌های نفتی ایران و بانک‌ها مختل شد، انگلیس درصدد بود کار این میدان گازی مختل نشده و شامل این تحریم‌ها نشود چرا که این میدان نقش مهمی در تامین سوخت دارد.

میدان گازی «رام» در دریای شمال بین نروژ و شمال انگلیس قرار دارد و گاز آن با یک خط لوله 390 کیلومتری به خاک انگلیس می‌رسد. شرکت ملی نفت ایران قبل از انقلاب نصف مالکیت این میدان را خریده و نصف دیگر میدان متعلق به شرکت بریتیش پترولیوم است.این میدان گازی در سال 1977 یعنی تقریبا 36 سال پیش کشف شد، میدان رام 23 میلیارد مترمکعب گاز قابل بهره‌برداری دارد، بهره‌برداری از دسامبر سال 2005 یعنی هشت سال پیش شروع شد ولی سال 2010 به علت تحریم‌ها متوقف شد.

خراسان: کشف های جالب درباره هزینه کردن بودجه حوادث غیرمترقبه

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی که اخیرا برای برخی مسئولان اجرایی ارسال شده، علی رغم آنکه بر اساس بند «ش» ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت مجاز است تنخواه مربوط به پیشگیری، مقابله و جبران خسارتهای ناشی از حوادث غیرمترقبه و مدیریت خشکسالی را در موارد مجاز هزینه کند، اما در سا ل های گذشته این بودجه در محل هایی که هیچ تناسبی با این موضوع ندارد مانند احداث اردوگاه هزینه شده است.

دردسرهای جدید تعیین حقوق مدیران بانک ها

خراسان آورده است: پس از آنکه هیئت دولت دهم در اردیبهشت ماه امسال مصوبه ای را به چند وزارتخانه ابلاغ کرد که بر اساس آن اقدامات مختلفی برای همسان سازی حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک های دولتی انجام می گرفت و دولت یازدهم نیز مدیران بیمه ایران را مشمول این مصوبه کرد، بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی این مصوبه به علت مغایرت با ماده 72 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 50 قانون برنامه پنج‌ساله پنجم، باید لغو شود.

لغو مصوبه دولت دهم درباره فولاد مبارکه

خراسان نوشت: علی رغم آنکه دولت دهم در یکی از آخرین تصمیمات خود در مردادماه سال جاری تصویب کرد که طرح گندله سازی ۴/ ۲ میلیون تنی سنگ آهن سنگان براساس قیمت کارشناسی به شرکت فولاد مبارکه واگذار و وجوه حاصل از واگذاری های یاد شده به حساب خزانه داری کل کشور واریز شود، گفته می شود بر اساس نامه یک مسئول ارشد اجرایی به وزرای اقتصادی، این مصوبه دولت دهم به استناد اصل 138 قانون اساسی باطل شده است.

ایران: علیرضا بهشتی: پدرم زنده بود، تحمل نمی‌شد

روزنامه ایران نوشت: خبر دیگر این که سید علیرضا حسینی بهشتی فرزند شهید آیت‌الله دکتر بهشتی در باب آزاد‌اندیشی شهید بهشتی بیان داشته: شهید بهشتی نه تنها تفکر مخالف خود را محکوم نمی‌کرد بلکه به استقبال آن‌ها می‌رفت و با فکر و اندیشه ابهامات را پاسخ می‌داد. فرزند شهید بهشتی در گفت‌و‌گویی در پاسخ به این سؤال که فردی با منش شهید بهشتی اگر امروز در قید حیات بود در کجای جناح‌بندی‌های سیاسی قرار می‌گرفت؟ گفته:امروز افراطیون، اندیشه‌های شهید بهشتی را بر نمی‌تابند و تجلی آن را تحمل نمی‌کنند. از نظر شهید بهشتی، تنها مرزی که برای آزادی احزاب و گروه‌ها و نشریات و به‌طور کل آزادی بیان وجود داشت، ایـن بود کـه خدای ناخواسته بـه اصـول اسلامی‌ضربه نزنند. حال من از شما می‌پرسم به نظرتان امروز افراطیون و تندروها به این موضوع تن می‌دهند؟

روایت اسنودن از کار اطلاعاتی امریکا درباره ایران

ایران آورده است: شنیدیم که روزنامه‌ امریکایی واشنگتن پست گزارش داده: ادوارد اسنودن، کارمند پیشین آژانس امنیت ملی امریکا در مدت فعالیتش در این اداره به ده‌ها هزار سند دسترسی پیدا کرده که برخی از این اسناد حاوی اطلاعات حساسی از برنامه‌هایی برای جمع‌آوری اطلاعات از ایران، روسیه و چین است. این روزنامه افزوده: همچنین اسناد دیگری وجود دارد که بیانگر تعامل با کشورهایی است که مخفیانه همکاری اطلاعاتی با امریکا دارند. واشنگتن پست ادامه داده: بسیار دشوار است که به این کشورها اعلام شود اطلاعات حساس آن‌ها درز کرده است.

دستگیری یکی دیگر از عوامل ضد انقلاب

روزنامه ایران نوشت: با خبر شدیم که فرمانده سپاه بانه در استان کردستان، از دستگیری یکی دیگر از عوامل یک تیم ضد انقلاب در بانه توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد. امیر اکبری افزود: روز جمعه به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر ورود یک تیم تروریستی از منطقه مریوان به بانه، با به‌کارگیری تیم‌های ویژه عملیاتی و همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج)، در یک عملیات غافلگیرانه این تیم تروریستی به کمین افتاد و سه نفر از آنها به هلاکت رسیدند و دو نفر به اسارت درآمدند. وی گفت: در ادامه این عملیات، نیروهای عمل کننده صبح دیروز نیز یکی دیگر از اعضای این گروه تروریستی را دستگیر کردند.

اتهام واشنگتن به یک شهروند ایرانی - امریکایی

ایران آورده است: دست آخر این که مقامات امریکایی یک شهروند ایرانی- امریکایی را به تلاش برای خرید موشک‌های زمین به هوا و اتهام توطئه علیه امریکا دستگیر کردند. اتهامات این شهروند ایرانی- امریکایی که رضا اولانگیان نام دارد در نیویورک اعلام شد. به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز مقامات امریکایی اعلام کردند که وی در اکتبر سال 2012 در استونی دستگیر و در ماه مارس به امریکا منتقل شد. کیفرخواستی که علیه اولانگیان تنظیم شده است مدعی است که وی ابتدا در سال 2007 تلاشی ناموفق برای خرید حدود 100 موشک برای دولت ایران داشت.

جام جم: فعالیت بازنشسته‌ها در استانداری‌ها ممنوع

روزنامه جام جم نوشت: در حالی که اعلام شده نمایندگان مجلس با تدوین طرحی در تلاشند تا انتصاب افراد بالای 60 سال در برخی سمت‌ها را ممنوع کنند، وزیر کشور در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه با تاکید بر این‌که در زیرمجموعه وزارت کشور باید از ظرفیت نیروهای جوان استفاده شود، گفت: به‌کارگیری نیروهای بازنشسته از سطح معاون استاندار به پایین در استانداری‌ها ممنوع خواهد بود.به گزارش ایرنا، رحمانی‌فضلی این را هم اضافه کرده که در حد امکان در همان رده‌ها هم شایسته است که از نیروهای بازنشسته استفاده نشود.

بروجردی: غنی‌سازی 20 درصد ادامه دارد

جام جم آورده است: در حالی که پیش از این سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی ایران به دلیل در اختیار داشتن اورانیوم 20 درصد به میزان کافی، فعلا نیازی به تولید این سوخت ندارد و بنابراین غنی‌سازی در این سطح اکنون انجام نمی‌شود، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ایرنا تاکید کرد: فعالیت‌های هسته‌ای کشور همانند گذشته ادامه دارد و غنی‌سازی در حد 20 درصد همچنان انجام می‌شود.

جمع‌آوری بیلبوردهای «صداقت آمریکایی»

جام جم نوشت: سخنگوی شهردار تهران از جمع‌آوری بیلبوردهایی که با موضوع مذاکرات ایران و آمریکا در سطح شهر تهران نصب شده بود خبر داد و گفت: این تابلوهای تبلیغاتی بدون تائید شهرداری تهران نصب شده بود.

سیدهادی ایازی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از موسسات فرهنگی تبلیغاتی در اقدامی خودسرانه و بدون اطلاع و تائید شهرداری، به نصب این تابلوهای تبلیغاتی اقدام کرده بود که با آنها برخورد شد.

سخنگوی شهردار تهران تاکید کرد: هر تبلیغاتی در سطح شهر باید الزاما به تائید شورای فرهنگی شهرداری برسد. در آستانه 13 آبان از سه‌شنبه گذشته، پوسترها و بیلبوردهای ضدآمریکایی در مناطق مختلف و خیابان‌های اصلی پایتخت نصب شده بود.در این بیلبوردها که از طراحی‌های مختلفی بهره گرفته شده، «صداقت آمریکایی‌ها» زیرسوال برده شده بود.

بررسی موضوع درگیری فرزند موسوی و ماموران امنیتی

جام جم آورده است: انتشار اخباری مبنی بر درگیری دختر میرحسین موسوی با ماموران امنیتی در شبکه‌های اجتماعی، با واکنش یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات همراه شد. در توضیح این مقام آگاه آمده است: این وزارتخانه با درخواست خانم زهرا رهنورد (همسر میرحسین موسوی) مبنی بر این‌که ملاقات هفتگی ایشان با اعضای خانواده‌اش، به مناسبت عید سعید غدیر خم در منزل خودشان انجام شود، موافقت کرد.

وی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: متأسفانه پس از اتمام ملاقات، یکی از دختران ایشان دست به اقدامی خلاف ضابطه و مقررات زد و در واکنش به تذکر مأمور مربوط، با همکاری دو نفر دیگر از منسوبان به توهین و همچنین ضرب و شتم مامور اقدام کرد. وی با اشاره به تبلیغات رسانه‌های ضدانقلاب در این خصوص افزود: وزارت اطلاعات وظیفه خود می‌داند که موضوع را کاملا بررسی کرده و در صورتی که در حین انجام مأموریت از ناحیه ماموران، قصور یا تقصیری صورت گرفته باشد، آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

استفاده از تلفن همراه در بهارستان ممنوع می‌شود

روزنامه جام جم نوشت: به ‌منظور ساماندهی جلسات علنی مجلس، هیات رئیسه مجلس طرحی برای ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در صحن علنی در دست داشته و قرار است تلفن‌های ثابتی در صحن نصب شود تا نمایندگان در صورت ضرورت از آن استفاده کنند. حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا، عضو هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با تسنیم گفت که این طرح در آینده نهایی می‌شود.

روزنامه بهار 2 هفته منتشر نمی‌شود

جام جم آورده است: در پی انتشار یادداشتی با عنوان «امام، پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی» در شماره چهارشنبه روزنامه بهار که در آن نصب علی (ع) توسط پیامبر در روز غدیر نفی شده بود و واکنش‌های منفی نسبت به آن، این روزنامه با انتشار نامه‌ای، بی‌دقتی را دلیل چاپ این یادداشت برشمرد و ضمن عذرخواهی اعلام کرد، روزنامه بهار در جهت تلطیف فضای جامعه و به دست آوردن دل مومنین راستین، اقدام به توقف انتشار دو هفته‌ای کرده و بار دیگر از همه خوانندگان پوزش می‌خواهد. البته ناصر سراج، رئیس هیات نظارت برمطبوعات با تاکید بر این‌که توقف موقت انتشار روزنامه بهار، مانع رسیدگی به پرونده آن نمی‌شود، از تشکیل جلسه هیات نظارت بر مطبوعات در روز دوشنبه برای رسیدگی به پرونده این روزنامه خبر داد.

دستگیری یکی دیگر از عوامل ضدانقلاب در بانه

جام جم نوشت: فرمانده سپاه بانه در استان کردستان، از دستگیری یکی دیگر از عوامل یک تیم ضدانقلاب در بانه توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد. به گزارش ایرنا، امیر اکبری افزود: روز جمعه در یک عملیات غافلگیرانه از سوی نیروهای وزارت اطلاعات، سه نفر از اعضای این تیم تروریستی به‌هلاکت رسیده بودند.

تهران امروز: پیش از انقلاب سیاست خارجی نداشتیم

روزنامه تهران امروز نوشت: به گزارش فارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اینکه در طول تاریخ ما همواره شاهد خوشبینی در سیاست خارجی و سوءاستفاده خارجی‌ها بودیم، گفت: خوشبینی در سیاست خارجی در طول 200 سال گذشته به صورت گسترده مورد سوءاستفاده خارجی‌ها قرار داشته است و ما به‌طور کلی پیش از انقلاب اسلامی، چیزی به نام سیاست خارجی نداشتیم. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: منظور سیاست خارجی‌ای است که براساس حقوق متقابل باشد، براساس منافع دو طرف بوده و ایستادگی منطقی و مدبرانه بر منافع ملی کشور باشد.

روشنفکر بعد از انقلاب سکولار است

تهران امروز آورده است: به گزارش سایت دایره المعارف بزرگ اسلامی، حداد عادل در همایش ترجمه و علوم‌انسانی در سخنانش با اشاره به گروه روشنفکران در دوره پهلوی گفت:‌ در آن زمان روشنفکران دو گروه بودند، یکی روشنفکران چپ که آثار سوسیالیستی را ترجمه می‌کردند و دیگری روشنفکران غرب‌گرا عموما آثار لیبرال یا رمان‌های معروف غربی را ترجمه می‌کردند. اما بعد از انقلاب، جریان روشنفکری عمدتا تفکر سکولار داشتند و بسیاری از حرف‌هایشان را از طریق ترجمه آثار فرنگی بیان می‌کردند،‌ مثلا در زمان جنگ تحمیلی عده‌ای که می‌خواستند جوانان را دلسرد کنند رمان‌هایی را ترجمه کردند که زشتی و تلخی‌های جنگ را به بدترین شکل بیان می‌کرد یعنی مثل آثاری که عموما بعد از جنگ جهانی دوم نوشته شد.

افراطیون اندیشه‌های شهید بهشتی را برنمی‌تابند

روزنامه تهران امروز نوشت:علیرضا بهشتی، فرزند شهید بهشتی در مصاحبه با روزنامه قانون گفت: امروز افراطیون، اندیشه‌های شهید بهشتی را بر نمی‌تابند و تجلی آن را تحمل نمی‌کنند. از نظر شهید بهشتی، تنها مرزی که برای آزادی بیان وجود داشت، ایـن بود کـه خدای ناخواسته بـه اصـول اسلامی‌ضربه نزنند. حال من از شما می‌پرسم به نظرتان امروز افراطیون و تندروها به این موضوع تن می‌دهند؟

دعوت به همکاری دانشگاه احمدی‌نژاد!

تهران امروز آورده است: به گزارش مهر، دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان با اعلام خبری در پایگاه اطلاع‌رسانی خود، تمامی محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی را به یاری طلبید. معاونت پژوهشی دانشگاه منتسب به محمود احمدی‌نژاد که هنوز حتی مکان آن هم مشخص نشده است، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی در پیشبرد اهداف این دانشگاه خواستار مشارکت دانش‌پژوهان و محققان بخش‌های دانشگاهی در راستای اهداف توسعه علمی آن شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امان اله
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
۰
۰
آقای بهشتی درست گفتی

نیازمندی ها