عده‌ای هنوز دستمزدشان را نگرفته‌اند

اعتراض تند بازیگران «دودکش» پس از یک سال سکوت

نویسنده سریال "دودکش" که این روزها مشغول نگارش سریال نوروزی شبکه سه سیما است، اعلام کرد فضای "روزای بد در" کاملا در حال و هوای عید قرار دارد.
کد خبر: ۶۰۹۶۹۲
سال نو در «روزای بد در» تحویل می‌شود/ خبرهایی از «دودکش 2»

برزو نیک‌نژاد فیلمنامه‌نویس درباره سریال تازه‌ای که متن آن را برای ایام نوروز شبکه سه می‌نویسد به خبرنگار مهر گفت: این روزها مشغول نوشتن سیناپس‌های "روزای بد در" هستم و تا انتهای آبان این بخش تمام می‌شود. بعد از آن از اول آذر نگارش فیلمنامه اصلی را آغاز می‌کنم که امیدوارم تا قبل از کلید خوردن سریال در دی ماه لااقل هفت هشت قسمت را نوشته باشم.

وی در این‌باره که آیا در این سریال هم مثل "دودکش" همزمان به عنوان دستیار اول کارگردان نیز حضور خواهد داشت یا خیر؟ ادامه داد: به این بستگی دارد که تا آذر ماه چقدر از فیلمنامه را جلو ببرم. به ویژه که شغل حرفه‌ای من دستیاری است و بی نهایت آن را دوست دارم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

تکلیف "دودکش 2" معلوم نیست

این نویسنده درباره ساخت سری دوم سریال "دودکش" گفت: در این‌باره صحبت کرده‌ایم اما نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد. ما تصمیم‌گیرنده نیستیم. فعلا که این طرح را ارائه دادیم و خوشبختانه دوستان دوست داشتند و مدیران هم استقبال کرده‌اند.

نیک نژاد درباره شباهت فضای سریال "روزای بد در" به کار قبلی‌اش تصریح کرد: "روزای بد در" اصلا ربطی به "دودکش" ندارد. آن سریال فضای خودش را داشت اما اینجا هم آدم‌ها از جنس آدم‌های دور و برمان هستند؛ افرادی ساده با زندگی ساده و اتفاقاتی که پیرامونشان رخ می‌دهد. با این حال تجربه‌ای که در "دودکش" جواب نداد را در این کار تکرار نمی‌کنم. در واقع این بار سراغ قصه خطی می‌روم.

مردم هنوز اصطلاحات "دودکش" را استفاده می‌کنند

وی درباره دلیل این موضوع اظهار کرد: همیشه با داستانک موافقم اما فکر می‌کنم اکنون جای این تجربه در تلویزیون نیست. اگر قرار بر کار در سینما باشد همچنان به شیوه "دودکش" کار خواهم کرد و داستانک‌هایی می‌آورم که شخصیت پردازی را قوی می‌کند. البته "دودکش" هم تجربه شیرینی بود و هنوز هم که هنوز است مردم بعضی از اصطلاحات آن را به کار می‌برند، اتفاقی که این روزها کمتر درباره سریالی رخ می‌دهد و سعی می‌کنم "دودکش 2" را هم به همین شیوه بنویسم.

نویسنده "روزای بد در" در پایان تأکید کرد: در این سریال هم قطعا آدم‌ها ملموس خواهند بود. به دلیل اینکه من از قشر متوسط رو به پایین هستم این قشر را بهتر درک می‌کنم و درباره آنها می‌نویسم. این سریال 15 قسمت ویژه عید است و از این رو در تلاشم تنوع بصری بیشتری برای آن ایجاد کنم. داستان هم دقیقا موازی با زمان عید جلو می‌رود و در آن سال تحویل می‌شود و اتفاقات نوروزی رخ می‌دهد. فعلا باید سه قسمت را بنویسم و بعد ببینم چه اتفاقی می‌افتد.

مهران مهام با همراهی ایرج محمدی "روزای بد در" را به کارگردانی محمدحسین لطیفی برای پخش در نوروز 93 از شبکه سه سیما تهیه‌کنندگی می‌کنند و تاکنون مرجانه گلچین گزینه اصلی برای ایفای نقش اول زن این سریال است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها