رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در برنامه «پایش»:

آمارهای گردشگری جای شک و شبهه دارد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره آمارهای گردشگری و به کار بردن الفاظی چون نفر ـ سفر گفت: اصلا آمارها را قبول ندارم، اشکالات اساسی دارد، در دنیا تعاریف استاندارد برای گردشگری و حساب‌های اقماری وجود دارد.
کد خبر: ۶۰۸۵۵۲

به گزارش فارس، محمدعلی نجفی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با حضور در برنامه پایش افزود: از دو گروه خواهش کرده‌ام که در این زمینه، برنامه و روش بدهند تا یک سال آینده، آمار دقیق گردشگر خارجی و داخلی بدهیم. درباره آمار گردشگری خارجی در سال گذشته هم جای شک و شبهه وجود دارد.

وی مصوبه احداث سرویس‌های بهداشتی در جاده‌ها را متعلق به سال 86 اعلام کرد و گفت: اجرای این مصوبه ناموفق بوده است، بخشی ساخته شده اما پیش‌بینی نشده که چه کسی آن را تحویل بگیرد و اداره کند. وی افزود: تعداد سرویس‌های بهداشتی کم است و سرویس بهداشتی فرنگی وجود ندارد، در حالی که بخشی از گردشگران از این نوع، استفاده می‌کنند.رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: این هم یکی از مسائلی است که باید حل شود و اتفاقا هفته پیش به یکی از معاونان نوشتم که کمیته‌ای تشکیل و مساله سرویس بهداشتی حل شود.

 

برند و شعار گردشگری تعیین می‌کنیم

نجفی تصریح کرد: باید شعار و برند گردشگری در دنیا داشته باشیم در همین زمینه کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم که بودجه بگیریم و تبلیغات گردشگری ایران را در دنیا انجام دهیم.

وی افزود: باید امنیت کشورمان را به خارجی‌ها معرفی کنیم. دولت باید سرمایه‌گذاری وسیع‌تری در این زمینه داشته باشد. در همه دنیا می‌گویند تعامل بخش خصوصی و دولتی باعث رونق گردشگری می‌شود.رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره بودجه گردشگری نیز گفت: در بودجه امسال اصلا به گردشگری، جدی نگاه نشده است از حالا به بعد این جدیت آغاز می‌شود. نجفی ادامه داد: گردشگری بدون صرف بودجه های اولیه رونق نمی‌گیرد. اول، دولت باید امکانات و شرایطی را فراهم کند سپس بخش خصوص را فرا بخواند.

وی تاکید کرد: از اول انقلاب، شعار اقتصاد بدون نفت را مطرح کردیم و گامی برای گردشگری باید برداشته می‌شد اما بی‌تفاوت از کنار آن گذشتیم. گردشگری فقط اقتصادی نیست فرهنگی هم هست موجب تعامل و صلح و دوستی می‌شود. متاسفانه از همه اینها غفلت کردیم، کشور همسایه ما ترکیه سال گذشته 29‌میلیون گردشگر خارجی داشته است، باید زنجیره فعالیت‌ها در گردشگری از بدو ورود گردشگر تا لحظه خروج، بخوبی عمل کند هر حلقه‌ای، بد عمل کند کل جریان را از بین می‌برد.

 

1500 کارمند مازاد

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره مشکل حقوق‌های عقب‌افتاده کارکنان این سازمان نیز تصریح کرد: 1500 نفر از 8000 پرسنل ما مازاد هستند و فعلا پستی برای آنها نداریم. 60 درصد کارکنان ما استخدام قراردادی هستند. مساله حقوق در سازمان میراث فرهنگی، معضلی است و شرمنده کارکنان هستم.نجفی افزود: ولی من دو ماه است که وارد سازمان شده‌ام امیدوارم بتوانم مجوز بگیرم قراردادی‌ها را رسمی کنیم. در استان‌ها هم مشکل بودجه استانی داریم و درست است که بعضی نیروهای ما حقوق دریافت نکرده‌اند ظرف یکی دو ماه آینده اینها را حل می‌کنیم.

 

موافق قلیانم

معاون رئیس‌جمهور درباره قلیان تصریح کرد: موافق قلیانم؛ در محیط‌های مشخص با استانداردهای کافی. ببینید چقدر امکان تحرک، تفریح و حتی نفس کشیدن برای مردم باقی گذاشته‌ایم؟ نمی‌گویم هر رستورانی، سرو شود.

وی ادامه داد: جلوی قلیان را بگیریم، همراه با قلیان چیزهای دیگری هم وارد فضای خانه می‌شود. نجفی درباره محدودیت‌ها برای مصرف قلیان، از سوی خانم‌ها هم گفت: با این مخالفم، حالا بنده با همسرم یا دخترم رفتیم قلیان بکشیم دو پک هم آنها بزنند، چه مشکلی دارد؟ می‌دانم خیلی‌ها با حرف‌های من مخالف هستند، اما ببینیم مجموع محدودیت‌ها قابل دفاع هستند؟ اگر نبود بدانیم بعضی محدودیت‌ها را زیاد به مردم تحمیل می‌کنیم و در تصمیمات تردید کنیم.

 

اگر بناست قلیان باشد بین زن و مرد تفاوت نباشد

وی افزود: علما می‌گویند هر چیز که منع می‌کنید، انسان حریص می‌شود، اگر این را ملاک تصمیم‌گیری قرار دهیم، شاید به این نتیجه برسیم بعضی تصمیمات قبلی اشتباه بوده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: اگر بناست قلیان باشد، برای زن و مرد نباید تفاوت باشد.

نجفی با اشاره به واکنش‌های موافق و مخالفی که از سوی مردم درباره اظهار نظرش درباره قلیان اعلام شد، پیشنهاد داد تا تلویزیون درباره قلیان نظرسنجی بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها