سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس اعلام کرد

شرایط جدید ارایه دسته چک به افراد

متهم فراری را شناسایی کنید

کلاهبرداری بزرگ با دسته چک جعلی

مرد تبهکار که با دسته چک جعلی اقدام به کلاهبرداری بزرگ در پایتخت کرده بود، تحت تعقیب کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
کد خبر: ۶۰۷۶۱۵
کلاهبرداری بزرگ با دسته چک جعلی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 20 بهمن 1391 یکی از کسبه منطقه بی سیم با مراجعه به کلانتری 159 به مأموران اعلام کرد: فردی به بهانه خرید لباس به مغازه ام مراجعه و با ارائه چک مجعول اقدام به کلاهبرداری از من کرد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت:«ظهر روز 20 بهمن 13991 شخصی به بهانه خرید لباس وارد مغازه شد و نزدیک به یک میلیون و 470 هزار تومان لباس خرید و عنوان داشت که «آیا شما چک نیز قبول می کنید؟» که بلافاصله به وی پاسخ منفی دادم؛ خریدار با طرح این موضوع که چک را به تاریخ همان روز صادر و به همراه من برای وصول چک به شعبه بانک مراجعه خواهد کرد، مرا راضی کرد تا لباس های خریداری شده را تحویلش داده و به همراه وی سوار یک خودرو سی یلو - پارک شده در مقابل مغازه - شوم تا بهمراه وی به شعبه بانک واقع در میدان خراسان برویم.

مالباخته افزود:زمانیکه به مقابل بانک شعبه میدان خراسان رسیدیم، این شخص به بهانه اینکه در مقابل بانک محل پارک خودرو وجود ندارد، از من درخواست کرد تا از ماشین پیاده شده تا ماشین را چند متر جلوتر پارک کند اما به محض آنکه من از ماشین پیاده شدم، وی به سرعت از محل متواری شد و من تنها توانستم شماره پلاک خودرو را به خاطر بسپارم.

با توجه به ارائه شماره پلاک خودرو «دوو سی یلو» از سوی مالباخته، کارآگاهان موفق به شناسایی مالک خودرو شده و در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم پرونده به شیوه قولنامه ای اقدام به خرید و فروش خودرو کرده است.

فروشنده خودرو به کاراگاهان اظهار کرد:هشتم تیر ماه سال گذشته خودروی دوو سی یلو را به فردی به نام «رضا . الف» (متولد 1349) فروخته و خودرو را در مورخه سیزدهم تیرماه سال گذشته به خریدار تحویل دادم و مقرر شد تا خریدار بلافاصله اقدام به تعویض پلاک خودرو کند که تا به این لحظه، اقدامی در این خصوص از سوی خریدار انجام نشده است.

در ادامه تحقیقات، «رضا . الف» شناسایی شد که وی نیز در تحقیقات به مأموران اعلام داشت که خودرو «دوو سی یلو» را به شخص دیگری به نام «مجید حیدری» فروخته که این شخص با ارائه چند فقره چک بلامحل، اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است.

در ادامه دستور توقیف خودرو در سیستم جامع پلیس ثبت و خودرو در فاصله زمانی کوتاهی توسط عوامل گشت انتظامی توقیف، در بررسی های بیشتر مشخص شد که متهم خودرو سی یلو را به شیوه قولنامه ای و با استفاده از مدارک شناسایی مجعول به فرد دیگری فروخته است.

دریافت دسته چک با هویت مجعول

کارآگاهان پایگاه ششم با شناسایی شعبه بانک محل صدور چک ها در خیابان فدائیان اسلام، به بررسی اسناد و مدارک شناسایی صاحب حساب پرداخته و اطمینان پیدا کردند که دارنده حساب با هویت مجعول و با استفاده از مدارک شناسایی دارای سابقه سرقت اقدام به افتتاح حساب، دریافت دسته چک و در ادامه کلاهبرداری کرده که با شناسایی برخی از دارندگان چک های بلامحل، تعداد دیگری از شکات و مالباختگان جدید در خصوص این پرونده شناسایی شدند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به احتمال ارتکاب جرایم مشابه و به منظور شناسایی و دستگیری متهم ، دستور انتشار تصویر بدست آمده از متهم پرونده از سوی بازپرس پرونده صادر شده لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی هویت، مخفیگاه و یا محل های تردد متهم شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21868240 در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار دهند.

سرهنگ محمد اشراقی افزود: همچنین از کلیه شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند نیز دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی واقع در خیابان نبرد شمالی – انتهای خیابان شهید بیدی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهران رشیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
متاسفانه 2 عامل موجب میشه كه این كلاهبردار و همكارانش همیشه موفق باشن یكی سادگی افرادی مثل بنده و یكی هم همكاری برخی ها با این افراد.شماره تلفنی كه تو متن خبر ذكر شده اصلا وجود نداره ( پایگاه ششم پلیس آگاهی رو میگم ) و ما كه مداركمون رو ارسال كردیم بعد یه سال هنوز خبری نه از طرف پلیس و نه از كلاهبردار نیست.
نتیجه اینكه همیشه مالت رو محكم بگیر و اگه رفت باید بیخیالش بشی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها