15 جاعل حرفه‌ای و سابقه دار که با جعل اسناد بانکی و چک‌های رمز دار خودرو‌های مدل بالای مردم را سرقت و زمین‌های مردم را می‌فروختند در عملیات ویژه پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۰۴۷۱۴
15 جاعل حرفه‌ای در کمین خودرو‌های گران قیمت

به گزارش جام‌جم، سرهنگ عباسعلی محمدیان روز گذشته در جمع خبر نگاران با اشاره به‌این خبر گفت: در روز‌های پایانی سال گذشته با اولین شکایت در دادسرای ناحیه چهار، ماموران اطلاع یافتند مرد شاکی با چاپ آگهی قصد فروش خودروی مدل بالای خود راداشته است که یک جاعل حرفه‌ای به بهانه خرید این خودرو برای قبولی دخترش در دانشگاه او را فریب داده و بعد از ظهر پنجشنبه با ارائه چک رمز دار بین بانکی خودرو او را سرقت کرده و زمانی که شاکی برای دریافت پول چک به بانک رفته وی به اتهام ارئه چک جعلی نیز بازداشت شده است.

با دستور قضایی پرونده برای تحقیقات بیشتر به اداره 13 پلیس آگاهی تهران ارجاع و ماموران با بررسی این شکایت متوجه شدند مرد مالباخته که اکنون اتهام ارائه چک جعلی نیز در پروند هاش درج شده در دام یک جاعل حرفه‌ای گرفتار شده است.

با تحقیق از مالباخته معلوم شد، خریدار خودروی وی خود را یک کارخانه دار معرفی و به راحتی اعتماد مالباخته را جلب و با چرب زبانی، زمان معامله را بعد از ظهر پنجشنبه تعیین کرده تا وی نتواند از بانک در خصوص اصالت چک رمز دار استعلام کند.

افزایش شکایت ها

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: در حالی که تحقیق در این زمینه ادامه داشت چندین فقره شکایت دیگر به پلیس آگاهی تهران ارسال شد که به دلیل افزایش شکایت‌ها پرونده از داسرای ناحیه چهار به شعبه 14 دادسرای ناحیه دو ارسال شد.

محمدیان تصریح کرد: با بررسی پروند‌های قدیمیکه با این شیوه از مردم کلاهبرداری می‌شد، ماموران اداره سیزده، رد پای یک مجرم سابقه دار به نام سعید را در این کلاهبرداری‌ها شناسایی کردند.
با استعلام از زندان معلوم شد، سعید یک متهم سابقه دار است که با لباس‌های شیک و استفاده از خودرو‌های مدل بالا با فروشندگان خودور‌های مدل بالا که اگهی‌فروش خودرو هایشان را در روز نامه منتشر می‌کردند، ارتباط برقرار کرده و با معرفی خود به عنوان، دکتر مهندس، کارخانه دار و یا افراد با نفوذ ، به راحتی اعتماد خریداران را جلب و با ارائه چک‌های جعلی و دریافت خودرو ومدارک آن متواری می‌شود.

سرهنگ محمدیان تصریح کرد: با بدست آمدن رد پای سعید در این کلاهبرداری‌ها مخفیگاه سعید از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و ماموران در یک اقدام ضربتی او را در غرب تهران دستگیر کردند.

دستگیری 15 عضو باند

رئیس پلیس اگاهی تهران گفت: با دستگیری سعید وی در تحقیقات مقدماتی به کلاهبرداری گسترده با همدستی 14 نفر دیگر از مجرمان سابقه دار در زمینه جعل اعتراف کرد. با اعتراف متهم تیم‌های عملیات و ضربت پلیس آگاهی با دستور قضایی در چند عملیات همزمان در تهران،کرج و رباط کریم چهارده متهم دیگر را یکی پس از دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها مقادیر قابل توجهی انواع اسناد و مدارک جعلی همراه مهرهای مربوط به بانک‌ها و سازمان‌های دولتی را کشف و در ادامه موفق به کشف 17 دستگاه انواع خودرو که متهمان با حیله و ترفند آن را سرقت کرده بودند شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران در ادامه گفت: با تحقیق از متهمان دستگیر شده آنها به چندین فقره جرم دیگر از جمله فروش زمین‌های مردم با اسناد جعلی و افتتاح حساب‌های بانکی با هویت‌های جعلی اعتراف و ماموران سه دستگاه خودرو مدل بالای دیگر را که متهمان آنها را برای فروش به یک نمایشگاه سپرده بودند نیز کشف کردند.

سرهنگ محمدیان با هشدار به فروشندگان خودرو و خریداران ملک از آنها خواست از اعتماد به کسانی که سعی می‌کنند با القاب فریبنده شما را تحت تاثیر قرار دهند خودداری کنید و از قبول چک‌های رمز دار بین بانکی در بعد از ظهر که بانک‌ها تعطیل است خود داری کنید و پس از وصول چک از بانک خودرو را تحویل خریدار دهید.

محمدیان گفت: در ارتباط با خرید ملک و زمین نیز توجه داشته باشید که ابتدا هویت واقعی فروشنده برای شما معلوم شود و با استعلام از اداه ثبت ملک مورد نظر خود را خریداری کنید تا در دام افراد شیاد گرفتار نشوید.

ناصر صبوری- دبیر گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها