محمد علی آبادی را حتما می شناسید و یا حداقل یک بار اسمش به گوشتان خورده است . کسی که در دولت نهم رییس سازمان تربیت بدنی بود و با یک دست می خواست چند هندوانه را با هم بلند کند .
کد خبر: ۶۰۶۹۰۴
فوتبال ایران و حکایت لیوان آب !

حجت اله اکبرآبادی

هر چند که البته این مدیر غیر ورزشی که از شهرداری تهران با محمود احمدی نژاد یار و همراه شده بود ، تابع محض رییس دولت بود و تلاش داشت هر جور شده اوامر رییس جمهوری را در ورزش و به ویژه فوتبال به اجرا بگذارد . برای او مهم نبود که آیا بدنه ورزش از این تصمیم های خارج از شمول ضربه می خورد یا خیر ، مهم بدست آوردن دل رییس بالا دستی اش بود که به هر حال نیز امری طبیعی می نمود . اما جای سئوال است که همین یار غار دیروز ، امروز علیه رییس قبلی اش بر می خیزد و مسائلی را مطرح می کند که به لحاظ اخلاقی جایز نیست . بی شک برای آنهایی که طی سالها با ورزش و مسائل ریز و درشت آن همراه بوده اند، همان موقع نیز کاملا مشخص بود که تصمیمات فوتبالی از بیرون و خارج از مجموعه مدیریتی ورزش ، تحمیل می شد . آنجا که وقتی فدراسیون با افشین قطبی برای تصدی سرمربیگری تیم ملی به توافق رسید و حتی قطبی نیز در جریان بازی پرسپولیس با فجر سپاسی در شیراز از هواداران تیمش برای حضور در تیم ملی خداحافظی کرد ، به یکباره و با اشاره احمدی نژاد به علی آبادی در سفارش علی دایی ، ورق برگشت تا دایی که در آن زمان در تیم سایپا مشغول بود ، با گفتن این جمله که لابی اش خدا بوده است ، سرمربی تیم ملی شود . اما در شرایطی که در آن زمان خیلی راحت می شد به جام جهانی آفریقای جنوبی رفت ، با شکست عیدانه تیم ملی از عربستان در تهران و به دست انداز افتادن صعود تیم ملی و با اشاره دکتر ، علی دایی با چشم بر هم زدنی همانطور که غیر منتظره و سئوال برانگیز آمده بود ، از کار برکنار شد تا دایی نیز از همان روز به دفعات اعلام کند که کفاشیان کوچکترین نقشی در برکناری اش نداشته است . طبیعی هم بود ، چون وقتی یک مربی از در پشتی فدراسیون وارد شود ، از همان در نیز به اشارتی خارج می شود تا علی دایی با بغضی در گلو ، مدام از نحوه کنار رفتن خود گلایه کرده و جدایی اش را به رییس وقت دولت مرتبط کند . هر چند که البته او هیچگاه نخواست این مسئله را هضم کند که وقتی با سفارش بیرونی آمده ، با کوچکترین اشاره ای نیز عذرش خواسته می شود. حتما در این زمینه برنامه معروف 90 خاطرتان هست که در آنجا عادل فردوسی پور وقتی به دنبال بازماندن تیم ملی از صعود به جام جهانی ، علی کفاشیان را با سئوالات خود به توپ بست ، کفاشیان اشاره کرد که حتی اختیار لیوان آب داخل دستش را نیز نداشته است !
البته در این فوتبال باصطلاح حرفه ای ما ، همه چیز به نوعی با هم مرتبط است و طبیعی نیز بود که وقتی کفاشیان سفارشی و از بالا به فوتبال تحمیل می شود ، اختیار لیوان آب را نیز در آن مقطع نداشت ، چه برسد به اینکه بخواهد راجع به مسائل کلان فوتبال اختیاری داشته باشد .
بگذریم ، این که به گذشته فوتبال نقب زدیم تنها برای روشن شدن اذهان بود و در حقیقت خواستیم ایراد بزرگ را به مدیری بگیریم که امروز نیز برای ماندن در راس کمیته ملی المپیک دست به هر کاری می زند ، ولو آنکه بنا باشد اخلاق را زیر پا گذاشته و برای رییس قبلی خود که سال ها با او نشست و برخاست کرده و به قول معروف نان و نمک یکدیگر را خورده اند ، بزند . واقعا که این میزها و پست ها ، آدم ها را به چه راه هایی که نمی کشد !

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها