کت‌های کمرباریکی که الان در بازار برای آقایان وجود دارد، مشابه کت‌هایی است که در گذشته خانم‌ها می‌پوشیدند

گرایش مردان به آرایش‌های زنانه

اگر شما هم از آن گروه مردانی هستید که برای کوتاه کردن موهایتان هر چند هفته یکبار، 5000 تومان به سلمانی محلتان می‌دهید و این کل پولی است که برای موهایتان خرج می‌کنید، پس احتمالا از شنیدن این که بعضی مردها، در هرجلسه 300 هزار تومان به سالن‌های زیبایی مردانه می‌دهند، جا بخورید.
کد خبر: ۶۰۴۵۱۵

شاید با خودتان بگویید مگر مردان هم سالن زیبایی دارند؟ باید با اطمینان به شما بگوییم که تعداد سالن‌های زیبایی مردانه ـ معمولا در نقاط مرفه‌نشین شهرهای بزرگ ـ دست‌کمی از تعداد سالن‌های زیبایی زنانه ندارد.

اما داستان فقط به ریش و سبیل و ظاهر برنمی‌گردد و حالا عمل‌های زیبایی هم موردتوجه برخی مردان قرار گرفته است، تا جایی که دیروز عضو آکادمی جراحان گوش، گلو و بینی آمریکا از گرایش آقایان ایرانی برای داشتن بینی دخترانه در جراحی‌های زیبایی هشدار داد.

دکتر علیرضا مصباحی گفته است که متاسفانه اخیرا در مراجعه آقایان برای عمل زیبایی بینی، آنها از پزشک خودشان می‌خواهند بینی آنها را دخترانه عمل کند.

مصباحی تاکید کرده که باید نسبت به افزایش چنین تقاضاهایی نگران بود و مانع آنها شد، زیرا مرد باید چهره مردانه داشته باشد.

بینی دخترانه داشتن به معنی کوچک بودن و ظریف بودن بینی است، اما اگر همین بینی روی یک چهره زمخت مردانه بنشیند، طبیعی است که در و تخته با هم جور درنمی‌آید و در آن صورت، این بینی به جای زیبایی، به عنوان یک عنصر ناهماهنگ با صورت درمی‌آید.

حالا بیایید از زاویه دیگری به این خبر نگاه کنیم، اگر تا 20 سال پیش می‌شنیدیم که مردی بینی‌اش را عمل کرده است، جا می‌خوردیم و کلی تعجب می‌کردیم، اما حالا کمتر کسی از شنیدن عمل جراحی بینی آقایان، جا می‌خورد، مگر این‌که آن آقا از جراح پلاستیک بخواهد بینی‌اش را دخترانه عمل کند.

اگر بخواهیم با این روند جلو برویم، می‌بینیم که رفته‌رفته حساسیت‌های اجتماعی و میزان تعجب ما نسبت به عمل‌های زیبایی آقایان کاسته می‌شود و با این حساب باید انتظار داشته باشیم که سال به سال نسبت به عمل‌های زیبایی مختلف مردان، کمتر تعجب کنیم و در نتیجه شاید در چند سال آینده، بسیاری از عمل‌های زیبایی را که خانم‌ها انجام می‌دهند، مردها هم انجام بدهند.

مردان روی زنان را سفید کرده‌اند

دیگر سبیل مردانه از مد افتاده است. این حرف‌ها را در شهرهای بزرگ زیاد می‌شنوید. این که دختری بخواهد زیبا شود، با عقل و احساس جور درمی‌آید، اما این که گفته می‌شود هر سال 27 هزار مرد ایرانی، دماغشان را عروسکی می‌کنند، خیلی با عقل و منطق جور درنمی‌آید.

حتی شنیده می‌شود که مردها گوی سبقت را از زن‌ها ربوده‌اند و حالا این مردها هستند که برای قلمی شدن بینی‌شان، پیشقدم می‌شوند.

محسن سنخاستی، جامعه‌شناس هم به باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: 10 درصد عمل‌های جراحی‌ ناشی از مشکلات چهره است، اما بسیاری از افراد به دلیل ضعف شخصیتی و چشم‌وهمچشمی اقدام به این گونه جراحی‌ها می‌کنند و هم‌اکنون وضع به گونه‌ای شده که مردان نیز در خط مقدم جراحی‌های زیبایی قرار دارند و گوی سبقت را از زنان ربوده‌اند.

سنخاستی برای اثبات حرف‌هایش هم دلیل می‌آورد و می‌گوید که مطابق نظرسنجی‌های صورت گرفته از هر پنج نفری که برای عمل بینی مراجعه می‌کنند دو نفر مرد است که نسبت به گذشته افزایش داشته است.

از ویتامینه مو تا پاکسازی پوست آقایان!

در سالن‌های زیبایی مردانه، با رقم‌های کم خداحافظی کنید و اگر می‌خواهید شبیه مانکن‌ها از این سالن‌ها بیرون بیایید، باید کمی سر کیسه را شل کنید. در این سالن‌ها انواع خدمات زیبایی که تا چند سال پیش فقط مختص سالن‌های زیبایی زنانه محسوب می‌شد، ارائه می‌شود.

مسعود، مدیر یکی از این سالن‌های زیبایی مردانه در منطقه سعادت‌آباد تهران است. در این سالن زیبایی، انواع و اقسام خدمات زیبایی به مردان متقاضی ارائه می‌شود.

طوری که مسعود می‌گوید، قیمت کوتاه کردن مو بین 20 تا 25 هزار تومان است که این قیمت برای کوتاهی ساده مو است.

اما برای صاف کردن مو، قیمت بین 40 تا 100 هزار تومان است که اگر بخواهید موهایتان، رنگی هم داشته باشد، بین 30 تا 35 هزار تومان دیگر هم باید خرج کنید.ویتامینه مو و پاکسازی صورت هم در این سالن زیبایی برای مردان انجام می‌شود که قیمت هرکدام بین 20 تا 25 هزار تومان است.کلامازون، بخور مو و بخور صورت هم چیزی شبیه همان ویتامینه‌ کردن مو است که قیمتش هم شبیه ویتامینه است. علاوه بر آن، رفع موهای زاید بدن و آراستن ابرو هم در این سالن زیبایی ارائه می‌شود.

به گفته مسعود، جوانان زیر 30 سال مشتری پر و پا قرص این سالن زیبایی هستند، اما از هر طبقه اجتماعی و با هر وضع مالی که فکر کنید پایشان به این سالن زیبایی باز می‌شود.

لباس‌های صورتی آقایان

گرایش به آرایش‌های زیبایی زنانه، فقط به مو و بینی و پوست خلاصه نمی‌شود. مردانی که به آرایش‌های زنانه تمایل دارند، ترجیح می‌دهند از سر تا پا، شبیه‌سازی کنند.

مریم یاسینی، طراح لباس در گفت‌و‌گو با جام‌جم می‌گوید: شلوارهای چسبان و تنگ، تی‌شرت‌های یقه‌هفت و استفاده از رنگ‌هایی مثل صورتی و بنفش کم‌رنگ، سالیان سال است که به عنوان پوشش زنانه شناخته می‌شود، ولی این روزها می‌بینیم که این نوع پوشش برای آقایان نیز مد شده است.

یاسینی، حتی معتقد است که کت‌های کمرباریکی که الان در بازار برای آقایان وجود دارد، مشابه کت‌هایی است که در گذشته خانم‌ها می‌پوشیدند.این طراح لباس، بیلبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر که مردان مانکن را نشان می‌دهد، در تغییر سلیقه پوشش آقایان موثر می‌داند و بر این باور است که تیزرهای تبلیغاتی، براحتی می‌تواند سلیقه پوشش بسیاری از مردان را تغییر دهد.

چرا زیبایی زنانه؟

گرایش به زیبا شدن جنسیت نمی‌شناسد و هر مرد و زنی می‌تواند برای زیبا شدن اقدام کند، اما این‌که مردان بخواهند زیبایی از جنس زیبایی زنانه را انتخاب کنند، مساله‌ای است که هشدارگونه به نظر می‌رسد. بر این اساس لازم است در این باره کار کارشناسی و حتی آموزشی انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها