یکشنبه 20 آذر 1373 گزارشی که آقای محمدی ، معاون سیاسی از وضعیت گرانی در جامعه روز گذشته ارائه کرد و مشکلاتی که مردم جامعه خصوصا کارمندان صدا و سیما با آن دست به گریبانند ، ذهن من را به خود مشغول ساخته و یافتن راه حلی برای این معضل و حداقل تقلیل فشارهای اقتصادی ضروری است.
کد خبر: ۶۰۳۳۰

میانگین درآمد یک کارمند لیسانسه با 10 سال سابقه کار در صدا و سیما ماهانه 25 هزارتومان است و با توجه به اجاره خانه ، هزینه های تحصیل فرزندان ، آمد و رفت و... چرخ زندگی دشوار می چرخد؛ با این حال گوش و چشم تمام مردم هموطن به صدا و سیماست و باید باوجود این مشکلات بار سنگین را با همکاران به سرمنزل مقصود رساند.... امروز تولید سریال عظیم «تنهاترین سردار» درباره زندگی حضرت امام حسن (ع) آغاز شد و با آقای حیدریان (سیما فیلم) به سمت محل تولید و سرصحنه سریال حرکت کردیم و ایشان در بین راه گزارشی از مسیر تولید این سریال ارائه کرد.
یکی از جریانهای تولیدی ای که در صدا و سیما آغاز شده است ، سریالهایی درباره اولیای اسلام است ، سریال امام علی (ع) تمام شده است و برنامه های جدیدی نیز در تدارک است.
برای اتقان در این کار مهم و لحاظ کردن توجه بیشتر در جنبه های تاریخی این گونه سریالها شورایی به نام شورای تاریخ اسلام با حضور جناب آقای دکتر شهیدی ، آقای رسول جعفریان ، آقای دکتر آئینه وند و برخی دیگر از صاحب نظران (که بنا به اقتضاء شرکت می کردند) تشکیل شد تحقیق فیلمنامه این سریال نیز با نظارت این شورا انجام پذیرفت ، آقای سید علائالدین رحیمی فیلمنامه این سریال را نوشته است و آقای سید غلامرضا موسوی تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.
در جلسه اخیر این شورا مقاطعی از تاریخ اسلام مشخص شد که با در نظر گرفتن اولویت ، پیرامون آنها کار پژوهشی جهت نگارش فیلمنامه انجام پذیرد که دوران امامت ائمه اطهار محمدباقر ، جعفرصادق و زندگی امام رضا علیهم السلام جزو اولویت های نخست است.
خبر آغاز به کار سریال تنهاترین سردار هر یک از دوستان و آشنایان را به گونه ای به واکنش واداشت.
یکی از دوستان صاحب نظر در تماس تلفنی پیشنهاد ساخت سریال زندگی امام زمان (عج) را ارائه کرد که خواستم نظراتش را مدون و ارائه کند ، همچنین شب هنگام خانم شهید مطهری تماس تلفنی گرفت و خیلی دعا کرد که این کارها آغاز شده است.
عصر امروز هم وقتی در جلسه هیات دولت شرکت کردم و با آقای روغنی زنجانی ، رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد مشکلات بودجه ای صدا و سیما گفتگو کردم و این که مشکلاتی در پرداختها پیدا کرده ایم ، پاسخ گفت که اگر مشکل دارید چرا سریال بزرگ و جدید شروع کرده اید؛! ظاهرا ایشان نیز در اخبار آغاز به کار سریال جدید را استماع و مشاهده نموده بودند ، این هم از مشکلات کارماست ، اگر در همین شرایط سخت کارهای جدید را آغاز نکنیم فلسفه وجودی خود را از دست می دهیم و اگر شروع کنیم با کمبود بودجه و مشکلات مالی مواجه ایم ، فعلا کار را گسترده آغاز کرده ایم با این قصد که در موقع تنظیم بودجه در مجلس موفق شویم جهشی در کارهای صدا و سیما ایجاد نماییم لذا در ماههای آینده باید وقت کافی برای مجلس گذاشت بلکه با مساعدت آنان حرکت سازمان روح تازه ای پیدا کند.
دیدن و شنیدن برنامه های سازمانی که خدمتگزار آن هستم بخش لاینفک زندگی ام را تشکیل می دهد، لذا شب هنگام در مسیر منزل گوش فرادادن به رادیو فراموش نمی شود ، ظاهرا وضعیت در چچن وخیم تر شده و ارتش روسیه از 3 مسیر به چچن حمله کرده است ، تحلیلگران سیاسی روزهای سختی را در آنجا پیش بینی می کنند. رادیو اشعاری از حافظ را پخش کرد که بسیار شورآفرین بود.
دل می رود ز دستم صاحب دلان خدا را
دردا که راز پنهان خواهد شد آشکارا
کشتی شکستگانیم ای باد شرطه برخیز
باشد که بازبینیم دیدار آشنا را
ده روز مهر گردون افسانه است و افسون
نیکی به جای یاران فرصت شمار یارا
ای صاحب کرامت ، شکرانه سلامت
روزی تفقدی کن درویش بینوا را
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان مروت ، با دشمنان مدارا

به منزل که رسیدم این اشعار را زمزمه می کردم و با خانواده قدری درباره معانی این ابیات سخن گفتم.

خاطرات دکتر علی لاریجانی - قسمت 180
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها