ایوبی: دبیر جشنواره فیلم فجر این هفته مشخص می‌شود

دفاع رئیس سازمان سینمایی از «گذشته»

در پی انتخاب آخرین ساخته اصغر فرهادی به عنوان نماینده سینمای ایران در جایزه اسکار، رئیس سازمان سینمایی به دفاع از فیلم «گذشته» پرداخت و گفت: گذشته را دیده‌ام و فیلم قابل قبولی است و چنین فیلمی نماینده هوش و ذکاوت ایرانی است، یعنی شما همه هوش و ذکاوت ایرانی را در این فیلم می‌بینید و امیدوارم نماینده قابل قبول و خوبی در اسکار برای ایران باشد.
کد خبر: ۶۰۲۵۸۸

ایوبی گفت: هیات انتخاب که چهره‌های شاخصی در آن حضور داشتند و در مجموع هیات بسیار معقولی بود، کارش را حرفه‌ای و آزادانه انجام داد و ما هم هیچ دخل و تصرفی در تصمیمات آنها نداشتیم.

او در گفت‌وگو با فارس به طور غیرمستقیم به ادعای جواد شمقدری، رئیس پیشین سازمان سینمایی درباره لابی با اسکار اشاره کرد و ادامه داد: به‌هیچ‌وجه برای معرفی و انتخاب این فیلم لابی نکردیم که بعد از آن بخواهیم برای دریافت جایزه‌اش لابی کنیم.

رئیس سازمان سینمایی همچنین ابراز امیدواری کرد آقای فرهادی بتواند مانند دوره قبلی حضورش برای سینمای ایران افتخار بیافریند.

اجماع درباره خانه سینما نزدیک است

حجت‌الله ایوبی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره اختلافات ادامه دار اهالی سینما بر سر خانه سینما هم این گونه توضیح داد: فکر می‌کنم که جامعه سینمایی دارد به یک اتفاق نظر نه یک اجماع نزدیک می‌شود و اگر برخی دوستان مقداری صبر و تحمل بیشتری داشته باشند، جامعه سینمایی کشور ما می‌تواند از این اختلافاتی که طبیعی است و نمی‌شود که وجود نداشته باشد، عبور کند.

معاون وزیر ارشاد تاکید کرد: همین که 27 صنف از 29 صنف اعلام آمادگی کرده‌اند که در انتخابات شرکت کنند و برخی اصنافی که منشعب شده بودند نیز زمینه‌های یکی شدنشان فراهم شده است، اتفاقات خوبی است.

او با این حال افزود: خودمان را از این ماجرا عملا بیرون کشیده‌ایم، چرا که همه مسائل سینمای ایران خانه سینما نیست و مسائل فراوانی دارد و نمی‌خواهیم سال‌های سال گرفتار مساله خانه سینما باشیم.

اولویت مهم سازمان سینمایی

رئیس سازمان سینمایی درباره اولویت‌های کاری‌اش هم توضیح داد: اولویت مهم این است که خود سازمان سینمایی را سامان بدهیم و آن را چابک‌تر کنیم، شفافیت را بر بدنه سازمان حاکم کنیم؛ چرا که امور هر چه شفاف‌تر باشد، جامعه سینمایی ما هم راضی‌تر خواهد بود. دوست داریم شوراهای پروانه ساخت و نمایش و روند کارها کاملا شفاف‌ باشد.

او بیان کرد: دولت نباید به عنوان رقیب بخش خصوصی حضور پیدا کند. متاسفانه خیلی بخش‌ها و موسسات تابع ما رقیب بخش خصوصی شده‌اند. هم در بنیاد سینمایی فارابی این اتفاق می‌افتد و هم در موسسه رسانه‌های تصویری که همه چیز باید سر جای خودش برگردد. به هر حال مرکز گسترش، وظیفه‌اش معلوم است و باید از آثار تجربی، فیلم اولی و مستند حمایت کند، اما ما مستند را تضعیف کردیم، فیلم ‌اولی‌ها را کنار گذاشتیم و رفتیم سراغ طرح‌هایی که ارتباطی به فلسفه وجودی مرکز گسترش ندارند.

تقویت حضور بین‌المللی سینمای ایران

ایوبی درباره حضور بین‌المللی سینمای ایران هم اظهارنظر کرد و گفت: از بخش‌هایی که برجسته خواهیم کرد، بخش بین‌الملل است که فکر می‌کنم سینمای ایران در بخش بین‌الملل بعد از یک دوران اوج باید حضورمان را هم دوباره معنا و هم تقویت کنیم.

معرفی دبیر جشنواره فیلم فجر

رئیس سازمان سینمایی در بخش پایانی صحبت‌هایش در پاسخ به این پرسش که با توجه به اهمیت جشنواره فجر و فرصت کم باقیمانده تا این رویداد مهم سینمایی، چه زمانی دبیر جشنواره معرفی خواهد شد با بیان این که با افراد مختلفی رایزنی شده است، گفت: تا پایان هفته جاری دبیر سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر را معرفی خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها