نبض سیاست

درخواست درگوشی کری از ظریف

در حالی که روز گذشته بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی دیدار وزرای امورخارجه ایران و آمریکا را در صدر اخبار خود قرار دادند، یک رسانه آمریکایی چگونگی آغاز این دیدار خبرساز را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۰۱۲۵۷
درخواست درگوشی کری از ظریف

به گزارش مهر و به نقل از خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد‌پرس، جان کری وزیر امورخارجه آمریکا که در نشست اخیر ایران و 1+5 کنار وزیر خارجه ایران نشسته بود، در حالی که جلسه رو به پایان بود با خم شدن به سمت وزیر امورخارجه ایران درخواستی را مطرح کرد.

بنابر این گزارش، وی در این در خواست درگوشی، خواستار صحبت با محمدجواد ظریف شد و گفت: می‌توانیم چند دقیقه‌ای با هم صحبت کنیم؟

پیش‌نویس لغو تحریم‌ها روی میز شورای امنیت

با تحولات مثبتی که در هفته‌های اخیر در روابط ایران و آمریکا ایجادشده، شنیده‌ها از واشنگتن حاکی از رایزنی اوباما با کنگره آمریکا برای اخذ مجوز جهت لغو تحریم‌های تهران است.

در همین حال مشاور ارشد بان‌کی‌مون مدعی شده که شورای امنیت پیش‌نویس لغو تحریم‌ها علیه ایران را بررسی می‌کند. به گزارش سایت انتخاب به نقل از صدای آمریکا، وی گفته که این نشست، هفته آینده برگزار می‌شود.

ولایتی: اختیارات روحانی، اختیاراتی است که نظام داده است

تاکید حسن روحانی در نیویورک بر اختیارات تامی که برای مذاکره با غرب دارد، بازتاب وسیعی در رسانه‌های جهانی یافته است.

علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با تسنیم درباره سطح اختیارات رئیس‌جمهور گفته است: حتما اختیاراتی که جناب آقای روحانی دارند، اختیاراتی است که نظام به ایشان داده که در راس نظام مقام رهبری است و تجربه‌ای که از حضور آقای روحانی در مناصب مختلف در سال‌های متمادی وجود دارد، نشان می‌دهد که ایشان همواره با نظام همراهی دارند و همراه رهبری نظام هستند.

توصیه رحمانی‌فضلی به زندانیان امنیتی آزادشده

درحالی که چهارشنبه گذشته وزیر اطلاعات از آزادی جمع دیگری از زندانیان امنیتی در کشور خبر داده بود، رحمانی‌فضلی به زندانیان امنیتی آزاد شده توصیه کرد که پس از آزادی مبنای کار خود را قانون قرار دهند و فعالیت‌هایشان براساس قانون باشد.

به گزارش مهر، وزیر کشور در تازه‌ترین اظهارنظرها درباره موضوع تغییر استانداران نیز اظهار کرد: در این هفته هم تعدادی استاندار طبق شاخص‌های اعلام‌شده مشخص می‌شود.

قالیباف: احساس کنم موفق نیستم، نمی‌مانم

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران دیروز در خطبه‌های پیش از نمازجمعه تهران، به تشریح برنامه‌های خود برای اداره پایتخت پرداخت و در بخشی از سخنان خود گفت: اگر روزی احساس کنم یک لحظه در این راه موفق نخواهم بود، قطعا این مسئولیت را در اختیار فرد دیگری خواهم گذاشت.

به گزارش فارس، او همچنین گفت که بدون استفاده از نقد دیگران، دیکتاتور می‌شویم. وی در خصوص جلسه اخیر خود با رئیس‌جمهور گفت: با هماهنگی‌ها و صحبت‌هایی که با حجت‌الاسلام حسن روحانی ریاست محترم جمهور شده است به مردم شهر تهران اطمینان می‌دهم که در این دوره با همدلی و هم‌افزایی، برنامه‌های سنگینی را با دولت انجام خواهیم داد.

شعرخوانی حسن خمینی در مراسم معارفه میرزاده

حاشیه‌های مراسم روز پنجشنبه تودیع فرهاد دانشجو و معارفه میرزاده به عنوان رئیس ‌جدید این دانشگاه پررنگ‌تر از متن بود. یکی از حواشی این مراسم به شعرخوانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی اختصاص داشت که به عنوان عضو هیات امنای دانشگاه آزاد، یکی از سخنرانان این مراسم بود.

به گزارش الف، وی که هنگام سخنرانی تسبیح به دست داشت، با پاره شدن رشته تسبیحش با خواندن شعری از خواجه حافظ شیرازی گفت: «رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار / دستم اندر دامن ساقی سیمین‌ساق بود»

در این مراسم، با اعطای هدایایی از جمله لوح سپاس، تابلوفرش دستباف مزین به آیات قرآن، یک قاب گرافیک از چهره فرهاد دانشجو و قرآن نفیس چاپ یونسکو از خدمات رئیس پیشین دانشگاه آزاد در یک سال و نیم گذشته قدردانی شد.

تعیین تکلیف شورای عالی ایرانیان، این هفته

در حالی ‌که طی سال‌های گذشته فعالیت‌های شورای عالی ایرانیان خارج از کشور زیر ذره‌بین فعالان سیاسی و رسانه‌ای قرار داشت، هنوز معلوم نیست که دولت جدید چه برنامه‌ای برای مدیریت این شورا دارد.

با این حال در تازه‌ترین خبرها در این خصوص، اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور و سرپرست شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در گفت‌و‌گو با تسنیم، ‌با بیان این‌که تعیین تکلیف معاون امور بین‌الملل رئیس‌جمهور و دبیرخانه جنبش عدم تعهد با دستور رئیس‌جمهور به پایان رسید و این دو سازمان در نهاد ریاست جمهوری ادغام شده‌اند، گفت: وضع شورای عالی ایرانیان خارج از کشور این هفته با دستور رئیس‌جمهور مشخص می‌شود و گزارش کار فعالیت بیش از یک ماه اخیر را به آقای روحانی می‌دهیم تا وی تصمیم نهایی را بگیرد.

گزینه‌های نهایی دادستانی دیوان محاسبات فردا مشخص می‌شوند

تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه گذشته 20 نفر برای تصدی سمت دادستانی دیوان محاسبات در کمیته امورعمومی کمیسیون برنامه و بودجه ثبت‌نام کردند و با پایان مهلت ثبت‌نام‌ها بررسی صلاحیت آنها از چهارشنبه گذشته آغاز شد.

قاسم عزیزی، رئیس کمیته امور عمومی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دیروز گفت که بررسی صلاحیت نامزدهای تصدی سمت دادستانی دیوان محاسبات در این کمیته آغاز شده و تا فردا نهایی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها