وقتی نام مریم نشیبا به میان می‌آید، ناخودآگاه ذهن اکثر شنوندگان رادیو به سمت برنامه «شب بخیر کوچولو» می‌رود. به همین دلیل او بیشتر با نام مادر قصه‌گو در رادیو شهره است.
کد خبر: ۶۰۱۲۲۵

 مریم نشیبا که صدای خاطره‌انگیزش هر روز در استودیوهای رادیو شنیده می‌شود، متولد 1325 است. او لیسانس جغرافیا دارد و از سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۷۴ دبیر دبیرستان بوده و کار گویندگی در رادیو و تلویزیون را از ابتدای ۱۳۵۷ آغاز کرده است. نشیبا از سال ۱۳۷۴، پس‌از بازنشستگی از آموزش و پرورش، عمده فعالیت خود را در حوزه گویندگی رادیو معطوف کرد. وی علاوه ‌بر گویندگی خبر و همکاری با برنامه‌های روزانه و هفتگی، اجرای برنامه شب‌بخیر کوچولو را به‌صورت شبانه از سال ۱۳۶۹ دنبال کرده است. درزمینه کار تلویزیونی نیز، گویندگی برنامه‌های مستند علمی و آموزشی را بر عهده داشته‌ است. نشیبا علاوه بر گویندگی برنامه «شب‌ بخیر کوچولو» و گویندگی برنامه‌های مستند تلویزیونی، اجرای دیگر برنامه‌های رادیویی را هم به عهده دارد. یکی از این برنامه‌های شنیدنی، «گلبانگ» رادیو ایران است که از شنبه تا پنجشنبه ساعت 15 به مدت نیم ساعت از رادیو ایران پخش می‌شود. کافی است شنوندگان در این ساعت موج رادیو را روی رادیو ایران تنظیم کنند تا صدای گرم مریم نشیبا را بشنوند. آن وقت است که این جمله را از زبان نشیبا می‌شنوند که می‌گوید «با اعلام ساعت 15 از رادیو ایران برنامه پرطرفدار گلبانگ که شهر موسیقی و حرف‌های موسیقایی است، آغاز می‌شود» با وجود این‌که برنامه‌های موسیقی همیشه با استقبال روبه‌رو می‌شود، اما عوامل سازنده این برنامه تلاش کرده با بهره بردن از یک گوینده حرفه‌ای و پیشکسوت و بخش‌های متنوع آن را برای شنوندگان شنیدنی‌تر کند.

نشیبا با صدای گرم و مهربانش، انگار مخاطب خود را از پشت میکروفن می‌بیند و با آنها احوالپرسی می‌کند. یکی از ویژگی‌های برنامه صحبت‌های گرم نشیبا با شنوندگانی است که با برنامه تماس می‌گیرند. او خیلی صمیمانه با آنها حرف می‌زند و هر یک از واژه‌هایی را که بر زبان می‌آورد، بوی مهر و محبت می‌دهد. بعد از درخواست مردم برای آهنگ‌های درخواستی، ترانه‌ مورد نظر پخش می‌شود. عوامل این برنامه تلاش دارند با توجه به تازه‌هایی که به آرشیو می‌آید، ترانه‌های مختلف را پخش کنند که موجب تنوع برنامه شوند تا از تکرار و یکنواختی جلوگیری شود. همین مساله باعث شده تا برنامه «گلبانگ» در میان شنوندگان طراوت تازه‌ای داشته باشد. رادیو ایران روی موج FM، ردیف 90 مــگاهــرتز و موج AM، ردیف 900کیلوهرتز قابل دریافت است.

فاطمه عودباشی‌/‌ گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها