رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: خادمان فعلی را باید بازنشسته کرد و حقوق‌شان را از تامین اجتماعی داد و خادمانی را گرفت که خوش قیافه باشند و قرآن و احکام هم درس بدهند.
کد خبر: ۵۹۸۱۶۰
خادم‌های مساجد افرادخوش تیپ باشند

حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در تهران 10 دقیقه به 10 دقیقه می‌توان سیگار یافت اما کیلومترها باید رفت تا مسجد پیدا کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: شهرداری تهران باید خادم‌های بسیار خوشتیپ استخدام کند و این در حالی است که خادم‌ مسجد در گذشته حضرت ابراهیم و اسماعیل بودند. ضمن اینکه خادمان فعلی را باید بازنشسته کرد و حقوق‌شان را از تامین اجتماعی داد و خادمانی را گرفت که خوش قیافه باشند و قرآن و احکام هم درس بدهند.

حجت‌الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه می‌توان مسجد چهارگوش ساخت،‌گفت:‌نیازی به بلندپروازی نیست اما باید جای مناسب مسجد بسازیم و آنجا هویت مسجد داشته باشد و انبار زیرزمینی نسازیم.

وی اضافه کرد: ما بعد از 34 سال که انقلاب‌مان از مسجد است و امام فرمودند انقلاب ما از مسجد است.

قرائتی خطاب به اعضای شورای شهر تهران گفت:‌ شما هم بعد از 4 یا 10 سال به هر حال از اینجا می‌روید و لی کاری کنید که از شما به یادگار بماند و مصوبه اول این باشد که یک نفر از شورا یک نفر از شهرداری و یک نفر از ستاد اقامه نماز انتخاب شود و یک هیئت سه نفره با برنامه‌ریزی 4 ساله برای ساخت مساجد تشکیل دهید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد:‌ چند روز پیش در خدمت لاریجانی رئیس مجلس و همچنین رئیس کمیته برنامه و بودجه مجلس بودم و مسائلی در خصوص مساجد و رسیدگی به آنها کردم که امیدوارم پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: ما باید هر 40 کیلومتر یک مسجد داشته باشیم و در بین شهرها کمترین مسجد را شهر تهران دارد!

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت:‌شهرک بدون مسجد معنا ندارد، ضمن اینکه شهردار تهران (قالیباف) سال گذشته کلنگ 72 مسجد را زد که کار بسیار خوبی بود اما ما حدود یک هزار مسجد در تهران کم داریم که باید به آن دقت شود.

به گزارش فارس در ادامه جلسه احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران 400 سال سابقه دارد اما مسجد آن 800 سال سابقه دارد و مسجد آن به دوره آل بویه برمی‌گردد.

وی تهران نسبت به سنت تاریخی آن وظیفه مضاعفی نسبت به تهران دارد ضمن اینکه تمام محلات تهران حول محور یک امامزاده شکل گرفته‌اند و مسجد محلی وفا و صمیمیت خاصی دارد و هیچ محله قدیمی تهران نبوده که بدون مسجد باشد.

وی تصریح کرد: ما موضوع مسجد را در دستور کار همه کمیسیون‌ها قرار می‌دهیم و تشکیل کمیته سه‌جانبه از شورای شهر، شهرداری و ستاد اقامه نماز را مورد توجه قرار می‌دهیم.

newsQrCode
برچسب ها: مسجد
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
۰
۰
مشكل در خادم ها نیست.
چوبر تالش
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
۰
۰
راست میگه مسجد ما یه پیرمرد سیگاری بد اخلاق رو خادم مسجد كردن كه در مسجد و همیشه قفل میكنه،
اینجا مسافر زیاد میاد ولی خادم موقع نماز یه صندلی میزاره جلوی در سرویس بهداشتی و از هر كی كه بخواد وضو بگیره پول میگیره،هیچ كسی هم رسیدگی نمی كنه
لطفا كسی رو خادم بگیرید كه لااقل خودش نماز خون باشه
سام
Switzerland
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
۰
۰
با سلام به نظر من مهمتر از ساخت مسجد، ساختن آدمای مسجدی است آیا مساجد فعلی پر هستند كه مسجد جدید بسازیم اكثر مساجد در طی 24 ساعت فقط 2 ساعت فعالیت دارند بهتر است بجای فكر افزایش كمیت كیفیت مساجد را بالا ببریم. بهتر است جاذبه های معنوی مسجد افزایش یابد نه نقاشی و سنگ و ... در دیوار مساجد . باید در مساجد حرف نو زده شود حركت نو انجام شود در كدام مسجد دیده اید روزی یا هفته ای و یا ماهی و حتی سالی یك جهیزیه دختر محروم و یا عروسی پسر محروم برپا شود ولی هر هفته ختم و....
فاطمه
Netherlands
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
۰
۰
با سلام و عرض ادب به جام جمی ها؛ همان طور كه افزایش تعداد مساجد فعال در تمام طول ساعات شبانه روز ، امری مهم و پسندیده است باید خادمین آن جاذبه داشته و به روانشناسی روحیات كودكان ، جوانان و نوجوانان وارد باشند تا بتوانند گرایش مذهبی شان را بالا ببرند . همین طور هم باید علاوه بر ظاهر اسلامی و رعایت آراستگی خود خوش برخورد باشند و با جوانان و نوجوانان شوخ طبع باشند . شیوایی و لطافت كلام چیزی است كه انسان با آن آرام و مطیع و فرمان بردار می شود .

نیازمندی ها