رئیس کل گمرک ایران گفت: پیشنهاد تجدیدنظر ممنوعیت صادراتی در دولت به تصویب رسیده است و بزودی به گمرک ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۵۹۷۰۷۳

مسعود کرباسیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: گمرک پیشنهاداتی را درخصوص تجدیدنظر در ممنوعیت صادراتی ارائه کرده بود، اما هنوز مشخص نیست تمامی پیشنهادات به تصویب رسیده یا این‌ که دولت تغییراتی در آن داده است.

وی گفت: پیشنهادات گمرک در قالب مصوبه جامع فضای کسب و کار که قرار بود به تمامی سازمان‌ها ارائه کند به دولت ارسال شده است. کرباسیان پیش‌بینی کرد این مصوبه تا امروز به گمرک ایران ابلاغ شود. رئیس کل گمرک ایران درخصوص چگونگی تصمیم‌گیری درباره نحوه تعیین نرخ ارز برای ترخیص کالاها اظهار کرد: این مساله باید ازسوی سیستم بانکی حل شود و گمرک در این خصوص تصمیم‌گیری نمی‌کند. کرباسیان پیش‌بینی کرد وضع نرخ ارز برای ترخیص کالاها در مصوبه تجدیدنظر ممنوعیت صادرات کالاها تعیین تکلیف شده باشد.

تمدید ضمانت‌نامه‌های واردات مواد اولیه

در همین حال رئیس مجمع عالی واردات از تمدید ضمانت‌نامه‌های مواد اولیه کارخانه‌ها تا پانزدهم بهمن خبر داد و گفت: کالایی در گمرک دپو نیست و اکثر کالاها در حد نصاب زمان تعیین‌ شده ترخیص می‌شود.

محمدحسین برخوردار در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: مدیرعامل گمرک تصمیم گرفته که ترخیص کالا‌های اساسی سرعت یابد و بر همین اساس از امروز این کار شروع شده تا براساس آن توقف کانتینر‌ها و کالاهای فله‌ای در گمرک کاهش پیدا کند، البته تسریع در ترخیص بستگی به این دارد که مسائل بانکی آن نیز حل شده باشد.

وی با بیان این‌ که مدتی پیش، واردکنندگان مواد اولیه کارخانه‌ها می‌توانستند سپرده شش ماهه داشته باشند و پس از شش ماه تعرفه گمرک را پرداخت کنند، گفت: پس از برخی مسائلی که رخ داد، این مساله متوقف شد و به‌نظر بنده بهتر است این اقدام مجدد انجام شود زیرا برای رونق در تولید راهی جز این وجود ندارد. رئیس مجمع عالی واردات خاطرنشان کرد: براساس ابلاغیه جدید گمرک ضمانت‌نامه‌های واردات مواد اولیه کارخانه‌ها تا پانزدهم بهمن تمدید شده است و این موجب افزایش سرمایه در گردش این بخش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها