کد خبر: ۵۹۶۸۳۵
انتظاری که ار قلعه نویی می رود

امیر قلعه‌نویی را همواره مربی بزرگی شناخته‌ایم؛ کسی که در این کار جوهره وجودی دارد و طی این همه سال کار در فوتبال ایران کاملا یاد گرفته تیمش را در لحظات سخت و دشوار چگونه هدایت کند و به نتیجه برساند.

از این لحاظ قلعه‌نویی در شمار مربیانی قرار می‌گیرد که می‌داند چگونه با بازیکنانش ارتباط برقرار کند و از توانشان حداکثر بهره را ببرد. با همه ویژگی‌های مثبتی که می‌توان برای سرمربی استقلال برشمرد، اما رفتاری که او در بازی با ذوب‌آهن انجام داد، با ویژگی‌های حرفه‌ای این مربی کاملا در تضاد بود و شاید این مساله را باید به حساب استرس‌های قلعه‌نویی در آستانه بازی برگشت تیمش با بوریرام تایلند در خانه حریف گذاشت. امیر در این دیدار بر رفتار خودش مسلط نبود و در کنار زمین چنان بالا و پایین می‌پرید و به قضاوت یدالله جهانبازی، داور بازی اعتراض می‌کرد که اگر او را نمی‌شناختیم، تصور می‌کردیم برای نخستین بار است که از کنار زمین تیمش را هدایت می‌کند.

استقلال اگر بازی را با نتیجه 2 بر صفر به ذوب‌آهن نه‌چندان قدرتمند واگذار کرد، این را باید به حساب مسائل حاشیه‌ای خود در طول یک هفته گذشته بگذارد؛ حاشیه‌هایی که مدیریت باشگاه تا کادر فنی تیم بشدت درگیر آن شدند تا همین غلتیدن در حواشی، استقلال را از موجودیت حقیقی خود دور کند. آبی‌ها که نتوانسته بودند سازمان لیگ را مجاب به عقب انداختن بازی با ذوب‌آهن کنند، با جنگ کلامی که با مسئولان سازمان لیگ در طول هفته شروع کردند، عملا تیمشان را در موضعی انفعالی انداختند تا این ترس از باخت و آسیب‌دیدگی بازیکنان؛ آنان را خلع سلاح شده به دیدار ذوب‌آهنی بفرستد که طی هفته‌های گذشته نتوانسته بود با کسب نتایج لازم، طرفداران خود را راضی کند. به گل اولی که سیدمهدی رحمتی خورد توجه کنید تا ببینید استقلالی‌ها بدون تمرکز لازم به جنگ ذوب‌آهنی آمده بودند که می‌خواستند تحت هر شرایطی با پیروزی بر حریف، موقعیت خود را در جدول لیگ بهبود بخشند. دوندگی بی‌امان در زمین و ارائه یک بازی کم نقص و هم‌پوشانی از بازیکنان صاحب توپ، زمینه‌ای را فراهم آورد تا ذوبی‌ها برتری خود را بر آبی‌های پایتخت دیکته کرده و صاحب سه امتیاز شیرین شوند. هر چند در این بین قلعه‌نویی به دنبال آن بود تا با جنگ روانی کنار زمین، بازیکنان تیمش را به جلو هدایت کند که البته در این کار نیز موفق بود، اما حضور یک دروازه‌بان بلند بالا و جسور در درون دروازه ذوب‌آهن، تمام نقشه‌های آبی‌ها را خنثی کرد تا یاران لوکا بوناچیچ، استقلال را دست خالی راهی تهران کنند.

به هر حال در آستانه بازی برگشت با بوریرام تایلند در چهارشنبه این هفته، انتظار می‌رود استقلالی‌ها آرامش درونی خود را به‌دست آورند تا هزینه باخت بزرگ‌تر را در لیگ قهرمانان آسیا نپردازند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها