نشست بدون نتیجه اعضای دائم شورای امنیت درباره سوریه

منابع دیپلماتیک اعلام کردند پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره پیش نویس قطعنامه ای برای پیش بینی انهدام زرادخانه سلاح های شیمیایی سوریه گفتگو کردند اما گفتگوها به نتیجه ای نرسید.
کد خبر: ۵۹۶۴۴۴
نشست بدون نتیجه اعضای دائم شورای امنیت درباره سوریه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه در خبری از نیویورک ، این منابع اعلام کردند سفیران پنج کشور آمریکا، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس در نشستی 45 دقیقه ای در مقر هیات روسیه در سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت کردند.

یکی از دیپلمات های شورا اعلام کرد « هر یک از سفیران موضع خود را ابراز کرد اما مذاکره حقیقی انجام نگرفت ».

دیپلمات دیگری بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد سفیران این کشورها « عناصری  را که ممکن است در قطعنامه گنجانده شود بررسی کردند ».

یک دیپلمات دیگر اعلام کرد « انتظار می رود نشست تعیین کننده تری پنجشنبه در ژنو میان جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روس وی انجام بگیرد ».

پنج عضو دائم شورای امنیت روز سه شنبه بررسی پیش نویس قطعنامه فرانسه را که انهدام زراد خانه سلاح های شیمیایی سوریه را متناسب با تهدید حمله نظامی درصورت طفره  رفتن رژیم سوریه از انهدام سلاح های شیمیایی خود  ، پیش بینی می کرد، آغاز کردند. اما یک نشست شورا که برای بعد از ظهر سه شنبه پیش بینی شده بود به درخواست مسکو که با پیش نویس قطعنامه پاریس مخالف بود، لغو شد.

فرانسه اعلام کرده بود آماده است در برخی محدوده ها در پیش نویس قطعنامه خود تغییراتی بدهد اما می خواهد آمریکا گزینه نظامی را به عنوان وسیله ای برای فشار به رژیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه حفظ کند.

به گفته دیپلمات های سازمان ملل، مسکو با هر گونه اشاره به زور مخالف است. قطعنامه فرانسه با «فصل 7 » منشور سازمان ملل متحد که استفاده از زور را به عنوان آخرین گزینه برای وادار ساختن کشوری به رعایت وظایف خود مجاز می شمرد، در ارتباط است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها