منطقه سینا طی چند هفته گذشته شاهد درگیری‌های متعدد میان نیروهای امنیتی مصر و گروه‌های شبه نظامی بوده است. پس از حملات سنگین نیروهای ارتش به این گروه‌ها طی چند روز گذشته، دیروز شبه نظامیان تلافی کرده و نیروهای امنیتی مصر را مورد حمله قرار دادند.
کد خبر: ۵۹۶۲۹۳

به گزارش ایسنا، تلویزیون مصر گزارش داد صبح دیروز یک خودروی بمبگذاری شده مقابل مقر سازمان اطلاعات مصر در شهر رفح واقع در شمال شبه جزیره سینا منفجر شد که بر اثر آن شش نفر کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند. شبکه المیادین نیز گزارش داد که بر اثر این انفجار سه سرباز مصری کشته شده‌اند. همچنین یک مقر نظامی در شهر رفح در مرز مشترک مصر با غزه مورد حمله خمپاره‌ای قرار گرفت که بر اثر آن چهار نفر زخمی شدند. پس از انجام این حملات مسئولان مصری از روز گذشته بار دیگر گذرگاه رفح را بستند. یک منبع امنیتی در گذرگاه رفح گفت تعطیل این گذرگاه پس از حادثه تروریستی صبح دیروز انجام شد و دلیل آن هم مسائل امنیتی است و این گذرگاه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

این حملات و درگیری‌ها در منطقه سینا در حالی است که دیگر مناطق مصر همچنان شاهد تظاهرات طرفداران محمد مرسی است. در همین راستا، سه‌شنبه شب تظاهرات شبانه‌ای برای شکستن مقررات منع آمد و رفت برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مخالفان کودتا در استان منیا تظاهرات کردند و شعارهایی در محکومیت مداخله ارتش در سیاست سر دادند. این تظاهرکنندگان از مردم خواستند در همه بخش‌های دولتی دست به نافرمانی مدنی بزنند. در اسکندریه نیز تظاهراتی در حمایت از محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده مصر برگزار شد و تظاهرکنندگان در مخالفت با عبدالفتاح سیسی وزیر دفاع مصر شعارهایی سردادند و سرنگونی حکومت نظامیان را خواستار شدند. در منطقه حلوان در جنوب قاهره نیز حامیان مشروعیت تظاهرات کردند و نماد میدان رابعه العدویه و عکس‌های مرسی و پرچم‌های مصر را در دست داشتند. میدان طلعت حرب نیز برای نخستین بار پس از مدت‌ها صحنه تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه کودتای نظامی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها