خانه نشینی مردم مصر

این روزها در حالی جهان معطوف به تحولات سوریه است که مصر همچنان فضایی ناآرام را سپری می‌کند. سانسورهای خبری و معطوف شدن رسانه‌ها به سوریه راه را برای این سرکوب ها هموار ساخته است.
کد خبر: ۵۹۷۹۶۵
خانه نشینی مردم مصر

دشمنان قیام مردم مصر  با مجموعه‌ای از طرح‌ها برآنند تا خواسته‌های ضد انقلابی خود را به مردم تحمیل نماید. آزاد سازی مبارک از زندان، ممنوعیت فعالیت علما و روحانیون، تاکید بر انتخاب رئیس جمهور از ارتش، رویکرد به همگرایی به صهیونیست‌ها، آمریکا و کشورهای مرتجع عربی،حذف دولت برآمده از رای مردم و... از جمله رفتارهای دشمنان مصر برای تحمیل خواسته‌های خود به مردم است.

آنها با مجموع این رفتار برآنند تا مردم را از ادامه روند بیداری اسلامی دلسرد و آنها را به سمت خانه نشینی سوق دهند. سناریوی آنها چنان است که در کنار ایجاد شکاف در صفوف مردم و تقسیم آنها به حامیان طیف‌های مختلف از حامیان مرسی و اخوان گرفته تا حامی ارتش و جریان‌های برجای مانده از دوران مبارک و حتی حامیان خود مبارک و نیز موافقان و مخالفان روابط با غرب و صهیونیست ها ، مردم را به سمتی هدایت نمایند که در فرآیند زمان از خیابان‌ها خارج و به کنار نهادن آرمان‌ها وادار سازند.

هدف این سناریو آن است که در نهایت به مردم چنان القا گردد که قیام و مقابله با استبداد و استعمار دستاوردی ندارد و مردم هرگز توان مقابله با آنها را ندارند لذا باید پذیرنده شرایط موجود باشند. آنها با این رفتارها در کنار حذف مردم از صحنه تلاش دارند تا در نهایت از حضور انقلابیون در پای صندوق‌های رای در انتخابات‌های پیش روی جلوگیری نماید تا بتوانند پارلمان و حتی رئیس جمهوری مطابق با خواست و نظر خود انتخاب نمایند در حالی که در ظاهر ادعای رویکردهای دموکراتیک و برگزاری انتخابات را سر می‌دهند.

آنها سیاست تحقیر و خانه نشین کردن مردم را در پیش گرفته‌اند تا بتوانند مصر را به وضعیت پیش از مبارک بازگردانند در حالی که از مهره‌های جدید برای تحقق این امر بهره برداری خواهند کرد.

مردم مصر اکنون در برابر خطر از دست دادن وحدت ملی و دلسرد شدن از آرمان‌های انقلابی قرار دارند. امری که خواست و نظر غرب برای سلطه بر این کشور است.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها