حمله شیرها به انسان‌ها

در باغ وحش والینگتون نیوزیلند یک نگهبان که یک سابقه 19 ساله در نگهداری شیرها داشت، توسط دو شیر گرسنه مورد حمله قرار گرفت.
کد خبر: ۵۹۵۴۷۳
حمله شیرها به انسان‌ها

محدوده نگهداری شیرها از دو قسمت تشکیل شده یک محفظه‌ی کوچکتر داخل یک محفظه‌ی بزرگتر، زمانی که قرار است به شیرها غذا داده شود شیرها را داخل محفظه کوچکتر محبوس می کنند. نگهبان به داخل قفس بزرگتر می رود و پس از ریختن غذا از آنجا خارج می شود و پس از آن مجددا شیرها رها می شوند تا بتوانند تغذیه خود را انجام دهند.

نگهبان همیشه وارد محوطه نگهداری شیرها می شد، در شرایطی که شخص دیگری مسئول بود شیرها را داخل محفظه‌ی دوم دیگر نگاه دارد، اما در آن روز همکار او فراموش کرده بود که درب را قفل کند.

زمانی که شیر 120 کیلویی موفق می شود درب را باز کند آنها به سوی طعمه‌ی خود حمله می کنند.

اما چرا شیرها به نگهبانی که 2 سال به آنها غذا می دهد حمله می کنند؟ زیرا او به زمین می‌افتد و با این کار خوی گیرنده حیوان تحریک می شود. متاسفانه سایر نگهبانان نیز تفنگ بی‌هوش کننده نداشتند تا حیوان را مهار کنند. اما نهایتا آنها موفق می‌شوند حواس شیرها را پرت کنند و او را به یک محیط امن برای مداوا منتقل کنند.

"باب" جراحی‌های متعددی را بر روی شانه و گردن خود انجام داد و پس از مداوای کامل از شغل خود استعفا داد.

اما نظر وی این است: "من این حیوانات را به خاطر عملشان ملامت نمی کنم چون این رفتار آنها بر اساس غریزه‌ی آنها بوده.

اما علاوه بر این رویداد افراد دیگری نیز بوده‌اند که قربانیان حادثه شیرها قرار گرفته‌اند و خوشبختانه توسط حامیان نگهبان‌ها نجات پیدا کرده‌اند.

در یکی از حوادث مشابه در ایران زمانیکه شیر دست نگهبان را گرفت با تلاش‌های اطرافیان او برای رهایی تربیت کننده، بیشتر عصبانی شد و تنها پس از 4 شلیک گلوله آرام گرفت. این تربیت کننده مسلما قدر زندگی خود را پس از این که آن را دوباره هدیه گرفت، بیشتر خواهد دانست.

جای دیگری در تایلند راهبانی بودایی‌ وجود دارند که این حیوانات درنده خو را آرام کرده‌اند و آنها توانسته اند شیرها را در مجاورت خود و سایر حیواناتی چون اسب، میمون، طاووس، آهو و ... نگاه دارند. توریستان بابت تماشای این باغ وحش جالب یک مسافت 200 کیلومتری را از مرکز شهر بانکوک طی می کنند.

اما هیچ گاه نمی توان خطر حمله‌ ی این حیوانات را دست کم گرفت. در حادثه آخر سه ببر به پرورش دهنده خود حمله می‌کنند که خوشبختانه او با هوشمندی تمام ببرها را از خود دور می‌کند و پس از بلند شدن از روی زمین با اندکی جراحت به بیرون رانده می‌شود.

در یک سافاری جنگلی در پارک بین‌المللی، یک ببر بالغ موفق می‌شود به اندازه ارتفاع یک فیل بپرد تا به سوار آن حمله کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها