حادثه در جهان

نشت آمونیاک مایع در چین 15 قربانی گرفت

مقامات شانگهای اعلام کردند بر اثر نشت آمونیاک مایع از واحد سردخانه یک شرکت تولید مواد غذایی در این شهر 15 نفر جان باختند.
کد خبر: ۵۹۳۱۳۳

به گفته مقامات شانگهای، نشت آمونیاک همچنین 26نفر را راهی بیمارستان کرده که حال شش نفر از آنها وخیم است. این اتفاق حوالی ظهر شنبه به وقت محلی در منطقه بائوشان شهر شانگهای و در واحد سردخانه یک شرکت تولید مواد غذایی دریایی روی داد. هنوز از سوی مقامات شانگهای اعلام نشده که آسیب‌دیدگان کارکنان شرکت یا ساکنان مناطق اطراف بوده‌اند.

استفاده از آمونیاک مایع در سردخانه‌ها می‌تواند به‌مجاری تنفسی آسیب‌زده و در مواردی به مرگ منجر شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از شانگهای، این دومین‌بار‌است که در کمتر از یک ماه کارکنان یک شرکت تولید مواد غذایی در شانگهای دچار حادثه می‌شوند.

پنج نفر از کارکنان یک شرکت تولید مواد غذایی در شانگهای نیز بیستم ماه آگوست بر اثر استشمام گاز سمی جان خود را از دست دادند./ واحد مرکزی خبر

تصادف زنجیره‌ای مجارستان

بر اثر تصادف زنجیره‌ای چند خودرو در بزرگراهی در مجارستان، سه نفر جان خود را از دست دادند.

بنابر اعلام پلیس مجارستان، برخورد زنجیره‌ای بین یک دستگاه کامیون پلاک بلغارستان، سه مینی‌بوس و پنج‌خودروی سواری حادثه‌ساز شد.

همچنین در این سانحه رانندگی، 33 نفر از سرنشینان این خودروها مجروح شدند که وضع جسمی 18 نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

پلیس مجارستان با اعلام این‌که این بزرگراه منتهی به‌بوداپست، پایتخت این کشور ‌اکنون مسدود شده، تاکید کرد: بررسی‌ها درباره علت وقوع تصادف ادامه دارد./ ایسنا

خارج شدن قطار از ریل در تایوان 12 زخمی بر جا گذاشت

مقامات اداره خطوط ریلی تایوان روز گذشته اعلام کردند خارج شدن یک قطار از ریل در پی رانش زمین به زخمی‌شدن 12 مسافر منجر شد.

رئیس اداره خطوط ریلی تایوان در کنفرانس خبری گفت: رانش زمین در مسیر قطار مسافربری کائوهسیونگ ـ بوند ساعت 7 و 33 دقیقه صبح روز گذشته به وقت پکن، به‌جدا‌شدن پنج واگن از شش واگن این قطار و خروج واگن ششم از ریل انجامید.

این قطار حدود 250 مسافر داشت که 12 نفر از آنها زخمی شدند و وضع سه نفر از آنها وخیم است. افراد زخمی به بیمارستان‌های منطقه منتقل شدند.

بارش شدید باران تا حدود ساعت 10 بامداد دیروز در محل حادثه ادامه داشت و واگن‌های قطار همچنان در گل و لای ناشی از رانش زمین گرفتار هستند. به گزارش شینهوا از تایپه، در پی این حادثه، رفت و آمد در خط راه‌آهن منطقه متوقف شده است./ واحد مرکزی خبر

رسوایی فروش گوشت اسب در فرانسه

رسوایی جدید عرضه گوشت اسب در بازار فرانسه، شهروندان این کشور را بهت زده کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، در حالی که قرار بود اسب‌های سالخورده فرانسوی برای گذراندن دوران بازنشستگی خود به مناطق روستایی در بلژیک فرستاده شوند، این اسب‌ها از کشتارگاه سر درآوردند.

نکته نگران‌کننده این است که گوشت این اسب‌ها قابل‌مصرف نیست؛ زیرا به این اسب‌ها داروهای متعددی داده می‌شود. به گفته دادسرای مارسی، گوشت 3000 راس اسب به این شیوه در کشور توزیع شده است.

شبکه‌ای مافیایی، دفترچه‌های سلامت اسب‌ها را دستکاری می‌کرد تا بتواند گوشت اسب‌ها را بفروشد. سه‌کشتارگاه که به این برگه‌ها مشکوک شده بودند، موضوع را به مسئولان گزارش کردند. آرنو راوو، مدیر یکی از مراکز سوارکاری در فرانسه که اسب‌های پیرش را به این شبکه فروخته بود، گفت: بارها پیش آمده بود که پس از آن که اسب‌ها را می‌فرستادیم، دیگر هیچ خبری از این فرد نمی‌شد. هنگامی که با او ارتباط برقرار می‌شد، او ادعا می‌کرد اسب‌ها بر اثر بیماری‌های مختلف یا حمله قلبی مرده‌اند و تکرار این موارد غیر عادی بود./ واحد مرکزی خبر

زمین‌لرزه چین با 4 کشته

مقامات چین از افزایش شمار تلفات زمین‌لرزه دیروز در جنوب غرب این کشور خبر دادند و اعلام کردند در این زمین‌لرزه چهار نفر کشته و ده نفر نیز زخمی شده‌اند.

بنا بر اعلام مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه استان یونان چین، زمین‌لرزه 600 واحد مسکونی را تخریب کرده و به بیش از 55 هزار واحد دیگر خسارت زده است. حدود 9200 نفر از ساکنان محلی نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

به گزارش شینهوا از کانمینگ، بر اثر زمین‌لرزه و رانش زمین ناشی از آن، خطوط ارتباطی و برق منطقه دکن و درونگ قطع و فعالیت امدادگران با مشکل مواجه شده است. تلاش‌های امدادگران ادامه دارد و مسئولان محلی برای آسیب‌دیدگان چادر، لحاف، تشک و لباس ارسال کرده‌اند./ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها