با محمدرضا صادقی، خواننده ارکستر سمفونیک تهران

موسیقی کلاسیک در ایران خواهان ندارد

در مراسم افتتاح استودیوی موزه موسیقی اعلام شد

ارکستر‌ملی و‌سمفونیک احیا می‌شود

آیین افتتاحیه استودیوی موزه موسیقی در حالی برگزار شد که وزیر ارشاد و جمعی از هنرمندان از تلاش‌های محمدباقر قالیباف، به دلیل توسعه فضاهای فرهنگی در شهر تهران قدردانی کردند و علی جنتی، وزیر ارشاد در حاشیه این مراسم باز هم بر احتمال فعالیت دو خانه سینما تاکید کرد و معاون هنری او هم به هنرمندان موسیقی وعده داد در کمترین زمان ممکن وضع آشفته ارکسترها را سامان بخشد.
کد خبر: ۵۹۲۷۱۰

به گزارش جام‌جم، در این مراسم که چهارشنبه‌شب، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدباقر قالیباف، محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی، احمد مسجد جامعی، محمدهادی ایازی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و جمع کثیری از هنرمندان برگزار شد، جنتی در سخنانی با ابراز خرسندی از این‌که استودیو موزه موسیقی گشایش یافته است، گفت: به باور من گنجینه آثار موسیقایی این مکان بی‌نظیر است. مایه مباهات همه ماست که جمهوری اسلامی ایران توانسته ‌است در یک‌بخش غیردولتی از این گنجینه ارزشمند صیانت کند. او با تشکر از زحمات شهردار تهران، گفت: لازم است بدون هیچ شائبه‌ای از محمدباقر قالیباف برای زحمات فراوانی که در این چند سال در شهرداری تهران کشیدند قدردانی کنم، چرا که وی توجه بسیار خاصی به مسائل فرهنگی هنری داشت که ساخت بسیاری از فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ و البته مجموعه‌های سینمایی و نمایشی نمود عینی این دیدگاه است که امروز این مکان‌ها توانسته تبدیل به پایگاهی برای فرهیختگان هنرمند شود.

احیای ارکستر ملی

در این برنامه مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد اعلام کرد که در سمت قبلی خود هم باقی می‌ماند و مدیریت موزه موسیقی را همزمان ادامه خواهد داد. او همچنین در حاشیه این مراسم به‌خبرنگاران گفت: در صددیم که هرچه زودتر ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی را دوباره راه‌اندازی کنیم و مشکلات آنها را هرچه سریع‌تر برطرف کنیم.

توجه ویژه شهرداری به فضاهای فرهنگی

در این مراسم محمدباقر قالیباف شهردار تهران هم گفت: در طول مدتی که در شهرداری خدمت می‌کردم فعالیت‌های من هرگز کفایت بزرگی مردم را نمی‌کرد، در همان آغاز فعالیت به این موضوع تاکید کردم که در طول خدمتم شهرداری را از یک سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی سوق خواهم داد، امروز خدا را شاکرم که در پایان دوره هشت‌ساله موفق شدم تا حدی به این هدف تحقق بخشم، وقتی به این هشت سال نگاه می‌کنم مطمئن می‌شوم در این راستا اقدامات مثبتی انجام گرفته هرچند بضاعت ما بیش از این نبود، هرگز از امور تربیتی و فرهنگی و استحکام جوهر دینی شهر غفلت نکردیم.

قالیباف ادامه داد: امروز 5000 صندلی سینما با بهترین کیفیت ساخته شده و 4500 صندلی تئاتر اضافه شده است. علاوه بر این از افتخارات ما ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس، باغ‌موزه زندان قصر و مجموعه‌هایی از این دست است.

سخنرانی هنرمندان

فرهاد فخرالدینی، داوود گنجه‌ای و خشایار اعتمادی هم هنرمندانی بودند که در این جمع سخنرانی کردند و درباره خواسته‌های هنرمندان از مسئولان مسائلی را مطرح کردند.

فخرالدینی درباره تلاش‌های انجام گرفته شهرداری تهران در گسترش فعالیت‌های موزه موسیقی، تاسیس استودیوی ضبط صدای این موزه را گامی ارزشمند در جهت تولید و تهیه آثار موسیقایی توصیف کرد و گفت: در این مراسم خوب و ارزشمند دوست ندارم درباره وضع نابسامان موسیقی طی این سال‌ها صحبتی کنم اما به ذکر این نکته اکتفا می‌کنم که با همین موسیقی و فرهنگ می‌توانیم در تمام دنیا به خود ببالیم.

رهبر سابق ارکستر ملی خطاب به وزیر ارشاد گفت: من از آقای جنتی خواهش می‌کنم با همکاری هنرمندان به وضع موسیقی ایران کمک کنید. مطمئن باشید از این کمک ضرری نخواهید دید چرا که اشاعه موسیقی خوب جلوی بسیاری از انحرافات را می‌گیرد. خشایار اعتمادی خواننده پاپ هم با قدردانی از شهردار تهران برای تاسیس چنین مکان‌های فرهنگی به بیان دغدغه‌های اهالی موسیقی پاپ پرداخت و از وزیر ارشاد خواست تا با مدیریت فارغ از تبعیض به فکر حل دغدغه‌های هنرمندان موسیقی باشد. داوود گنجه‌ای، عضو هیات‌مدیره خانه موسیقی هم در این مراسم خاطراتی طنز آمیز از ملاقات‌های خود با قالیباف و مسجد جامعی بیان کرد.

در پایان این مراسم با حضور چهره‌هایی همچون شهرام ناظری، فرهنگ شریف، هوشنگ ظریف، حسن ریاحی، کامبیز روشن‌روان، شاهین فرهت، هوشنگ کامکار، کیوان ساکت، علیرضا قربانی، محسن یگانه و بنیامین بهادری استودیوی موزه افتتاح شد.

توضیحات سینمایی وزیر ارشاد

وزیر ارشاد در پایان این مراسم، با حضور در جمع خبرنگاران درباره مسائل مربوط به خانه سینما و اظهارات اخیرش مبنی بر این این‌که احتمال فعالیت دو خانه سینما وجود دارد، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: به باور من همه گروه‌ها باید در خانه سینما جمع می‌شدند و خانه سینما که امروز به تعطیلی کشیده شده باید پایگاهی برای تعامل میان سینماگران باشد. اما اگر گروه‌ها در یک خانه سینما به توافق نرسند گروه دوم می‌تواند به صورت مستقل فعال باشد. این موضوع با توجه به تفاوت نام دو خانه سینما امکان‌پذیر است. او ادامه داد: خانه سینمای دوم، خانه سینمای ایرانیان نام نهاده شده و امکان‌پذیر است که برای جمعی از هنرمندان و سینماگران فعال باشد و گرچه ما به حل اختلاف سلیقه‌ها و جمع شدن همه آنها در یک خانه سینما تاکید داشته‌ایم در عین حال این مساله را از نظر دور نداشتیم که ممکن است این گروه‌ها به توافق نرسند و در نهایت ما دو خانه سینما داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها