نبود بخش «ان.آی.سی.یو» یا همان آی.سی.یو نوزادان در بیمارستان‌های آبادان، از کمبودهایی است که تاکنون مشکلات زیادی را برای نوزادان بیمار این شهر رقم زده است.
کد خبر: ۵۹۲۰۲۰

با توجه به نبود چنین بخشی در بیمارستان‌های این شهر، شهروندان آبادانی مجبورند هنگام نیاز، با سختی و صرف هزینه‌های سنگین، خود را به شهر اهواز برسانند که گاهی در طول مسیر و به دلیل تاخیر در روند درمان، با اتفاقات ناگوار و تلخی چون مرگ جگرگوشه‌هایشان مواجه می‌شوند.

یکی از شهروندان آبادانی با بیان این‌که برادرزاده‌ام هشت ماهه بود که دچار تب و لرز شدید و به دنبال آن تشنج شد، به فارس گفت: با وخامت حال وی، مجبور شدیم او را به بیمارستان طالقانی ببریم که همان جا با مشکل نبـــود آی.سی.یو نوزادان رو‌به‌رو شدیم و پزشکان گفتند باید هرچه سریع‌تر به اهواز منتقل شود.

وی با بیان این‌که فاطمه تا فاصله‌ای که به بیمارستان اهواز منتقل شود، نیمی از بدنش از کار افتاد و در بیمارستان اهواز در بخش ان.آی.سی.یو بستری شد، افزود: برادرزاده‌ام کمتر از یک هفته در این بخش بستری شد، اما به گفته پزشکان در همان آبادان نیمی از مغزش از کار افتاده بود و به همین دلیل به مرگ مغزی دچار شد و از دنیا رفت.معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان نیز با بیان این‌که متاسفانه بخش ان.آی.سی.یو در بیمارستان‌های آبادان وجود ندارد،‌ گفت: اما برای راه‌اندازی آن در تلاش هستیم.

نصرالله حسونی بحرینی افزود: بزودی سه تخت ان.آی.سی.یو را در بیمارستان طالقانی آبادان مستقر خواهیم کرد تا نیازها مقداری تامین شود.وی با بیان این‌که چهار تخت آی.سی.یو بزرگسال نیز در این زمینه به بیمارستان طالقانی اختصاص داده می‌شود، تصریح کرد: بی‌شک با وجود این تجهیزات باز هم نیاز در این بخش وجود خواهد داشت، اما تا حدی نیاز شهروندان و بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان رفع می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها