این سریال در 40 قسمت موضوع تکدیگری را از زاویه‌ای جدید بررسی می‌کند.
کد خبر: ۵۹۱۵۰۴
سهیلی‌زاده روایت «آوای باران» را آغاز کرد

تصویربرداری سریال تلویزیونی «آوای باران» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه‌کنندگی محمد هاشمی‌اصل آغاز شد. این سریال به سفارش گروه اجتماعی شبکه سه تولید می‌شود.

سریال «آوای باران» داستان زندگی دختری به نام باران است که به خاطر قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف، درگیر ماجراهایی می‌شود و سیر حوادث او را در مسیر جدیدی از زندگی قرار می‌دهد.

به گزارش جام‌جم، نقش اصلی این سریال را آزاده زارعی بازی می‌کند. گروه سازنده سریال برای این نقش به سراغ چهره‌ای کمتر دیده شده رفته‌اند. زارعی پیش از این در فیلم «آمین خواهیم گفت» به کارگردانی سامان سالور بازی‌کرده است.

از دیگر بازیگران و نقش‌های اصلی این سریال می‌توان به ثریا قاسمی(مادربزرگ)، حمیدرضا پگاه(طاها پدر باران)، سام درخشان(نادر و خواهرزاده طاها)، الهام چرخنده(همسر نادر)، مهران احمدی(شکیب)، سپیده خداوردی(مرضیه خواهر مرتضی)، امیر دژاکام(مرتضی)، سیاوش خیرابی(فرید) و مهران رنجبر(کیانوش) اشاره کرد.

داستان سریال تلویزیونی «آوای باران» در دو مقطع اتفاق می‌افتد؛ بخش اول داستان در سال 70 روایت می‌شود و بخش دوم در زمان حال می‌گذرد. بستر اصلی سریال اجتماعی است و به موضع تکدیگری و آسیب‌شناسی این معضل می‌‌پردازد.

برای تصویربرداری این سریال بخش‌های قدیمی تهران مربوط به دو دهه پیش بازسازی شده است. علاوه بر آن گریم برخی از بازیگران نیز طراحی خاصی دارد. همچنین سازندگان سریال برای درک بهتر موضوع باندهای تکدیگری تحقیقات مستند انجام داده‌اند.

از تکرار پرهیز می‌کنم

حسین سهیلی‌زاده، کارگردان مجموعه تلویزیونی «آوای باران» درخصوص فضای سریال جدیدش اظهار کرد: آوای باران موضوعی کاملا اجتماعی دارد. این مجموعه در واقع نگاهی آسیب‌شناسانه به این معضل اجتماعی دارد، معضلی که به شکلی وسیع در جامعه شاهد آن هستیم و به شکلی حل نشده باقی مانده است.

وی درخصوص ایده شکل‌گیری داستان این سریال گفت: با توجه به این‌که رشته تحصیلی‌ام مددکاری اجتماعی است و علاقه زیادی به موضوعات مرتبط با این حوزه دارم، سال‌ها پیش در این رابطه تحقیقات زیادی را انجام دادم و سوژه‌های زیادی نیز در ذهن داشتم. زمانی که هاشمی اصل، تهیه‌کننده این مجموعه پیشنهاد ساخت اثری اجتماعی را مطرح کرد، سوژه مورد نظرم را مطرح کردم که پس از بحث و تبادل نظر تصمیم به ساخت آن گرفته و کار نگارش این مجموعه آغاز شد.

این کارگردان تاکید کرد: فکر می‌کنم این سریال کار جدیدی در تلویزیون خواهد بود، زیرا نمونه چنین داستانی را کمتر در این رسانه شاهد بوده‌ایم.

سهیلی‌زاده افزود: از آنجا که این سوژه، موضوع حساسی دارد، از فروردین ماه تحقیقات وسیع و گسترده‌ای را در این خصوص شروع کردیم و در این رابطه با بسیاری از خبرنگاران و کارشناسان مسائل اجتماعی بحث و گفت‌وگو کردیم و به همراه نویسندگان این اثر تحقیقات وسیع میدانی را نیز در این رابطه انجام دادیم تا این سریال پشتوانه تحقیقاتی مدونی هم داشته باشد.

کارگردان مجموعه‌هایی چون فاصله‌ها و دلنوازان درخصوص قهرمان سریال جدیدش گفت: قصه قهرمان واحدی ندارد و در واقع چند شخصیت اصلی همزمان با هم داستان را پیش می‌برند، به نوعی می‌توان گفت که این اثر تک‌محوری نیست و چند شخصیت اصلی دارد.

سهیلی‌زاده در پایان تصریح کرد: در تمام کارهایم تلاش کرده‌ام که حرف جدیدی برای مخاطب داشته و از تکرار پرهیز کنم. بی شک با این نگاه، آوای باران هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

توجه به طبقات اجتماعی

تصویربرداری «آوای باران» از روز شنبه آغاز شده و اولین لوکیشن این سریال کارخانه‌ای در اطراف تهران است. ضبط سریال در این لوکیشن ادامه دارد. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، ضبط این سریال شش ماه طول خواهد کشید. فیلمنامه سریال را علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی می‌نویسند. این سریال در 40 قسمت تولید می‌شود و تاکنون نگارش 15 قسمت از آن تمام شده و همزمان با تصویربرداری، نوشتن فیلمنامه هم ادامه دارد.

این دو نویسنده از سال‌ها پیش تجربه نگارش کارهای مشترک را در سریال‌های دلنوازان، زن‌بابا، خوش‌نشین‌ها، زمانه و... را با هم دارند و این تجربه موفقیت‌آمیز برای بار دیگر در سریال آوای باران تکرار شده است. سیناپس ‌سریال را همچون کارهای قبلی کاظمی‌پور می‌نویسد و نگارش دیالوگ‌ها به‌عهده جلالی است.

این دو نویسنده تجربه نگارش فیلمنامه‌هایی را که همزمان با تصویربرداری نوشته می‌شود قبل از این سریال کسب کرده‌اند. حسین سهیلی‌زاده در این سریال سراغ یک معضل اجتماعی رفته و در کنار آن به طبقات مختلف اجتماعی از جمله اقشار مرفه و بزهکار می‌پردازد. با وجود این ‌که موضوع سریال به ظاهر تلخ است، اما سازندگان آن دنبال سیاهنمایی نبوده و سعی می‌کنند با تلطیف فضا، قصه برای مخاطبان باورپذیر شود تا خانواده‌ها هشدارهای آن را جدی بگیرند.

سهیلی‌زاده، کارنامه متنوعی دارد. او در طول سال‌ها فعالیتش در تلویزیون تلاش کرده سریال‌هایی با موضوع‌های اجتماعی، سیاسی، دینی، کودک و طنز بسازد. در این باره می‌توان به سریال‌های جنگلبانان کوچک، خانه آرزوها، رستوران خانوادگی، آخرین گناه، ترانه مادری، دلنوازان، فاصله‌ها، افزونه‌خواه کوچک، سه پنج دو، سراب، روزهای اعتراض، آخرین دعوت و دختران حوا اشاره کرد.

او قرار است سریال بازی دوگانه را هم برای گروه سریال‌های شبکه یک کارگردانی کند. فیلمنامه این سریال در حال نگارش است.

تهیه‌کنندگی سریال «آوای باران» را محمد هاشمی‌اصل برعهده دارد که سال گذشته مجموعه مسیر انحرافی به کارگردانی بهرنگ توفیقی را تولید کرد و از شبکه سه پخش شد. سریال تلویزیونی آوای باران قرار است در فصل پاییز به‌صورت شبانه از شبکه سه پخش شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
ff
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
۰
۰
شاهرخ استخری در این فیلم بازی میكند
مهدی همتی ازاردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
۰
۰
این سریال خیلی عالی است باتشكر
هانیه
United States
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
۰
۰
خیلی عالی بود واز كار گردان تشكر می كنم
هرمیون
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
۰
۰
باران وفرید امیدوارم كه باهم ازدواج كنن
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
۰
۰
با سلام
خواهش می كنم اجازه بدید بعد از 35 قسمت موضوعات پراسترس و ناراحت كننده حداقل پنج قسمت از سریال آوای باران زیبا و لذت بخش باشه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها