آلن راسبریجر، سردبیر روزنامه گاردین انگلیس در رابطه با بازجویی غیرقانونی پلیس از همکار خبرنگار این روزنامه، انتقاد‌های شدیدی را علیه دولت انگلیس مطرح کرد. این انتقادات پس از آن ابراز شد که روز سه‌شنبه دیوید میراندا، همکار برزیلی خبرنگار روزنامه گاردین، مدت 9 ساعت در فرودگاه هیثرو لندن مورد بازجویی پلیس انگلیس قرار گرفت و تمامی وسایل و تجهیزات الکترونیکی وی نیز توسط پلیس این کشور مصادره شد. میراندای بیست و هشت ساله، همکار گلن گروینوالد، خبرنگار افشاکننده‌ اسرار جاسوسی دولت‌های آمریکا و انگلیس در روزنامه گاردین، با توجه به اطلاعات نشت داده شده توسط ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکاست.
کد خبر: ۵۹۰۳۸۱

راسبریجر گفت: «آنان (پلیس انگلیس) نمی‌دانستند در وسایلی که دیوید میراندا با خود حمل می‌کرد، چه چیزی وجود دارد. با این حال، آنها ژورنالیسم و تروریسم را مشابه یکدیگر فرض کرده‌اند و به نظر من، همین مساله باعث بلند شدن سر و صداها و انتقادهای شدید در سراسر جهان (از نحوه عملکرد پلیس انگلیس) شده است.»

وی سه‌شنبه شب نیز از اقدام دولت این کشور در بازداشت دیوید میراندا در فرودگاه لندن انتقاد کرد و گفت دولت انگلیس این نشریه را به دلیل انتشار افشاگری‌های ادوارد اسنودن، افشاگر اسناد محرمانه دولت آمریکا تهدید کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها