سالاد الویه معمولا به سبب استفاده از سسهای چرب بسیار پرکالری است و به کسانی که قصد کاهش وزن یا حفظ وزن متعادل خود را دارند توصیه می‌شود از آن پرهیز کنند. آنچه در ادامه می‌خوانید روش تهیه سالاد الویه‌ای است که کالری و چربی کمتری نسبت به الویه معمول دارد: یک سالاد الویه رژیمی.
کد خبر: ۵۹۰۲۶۲

مواد لازم:


سینه مرغ آب‌ پز: نصف یک عدد
تخم‌مرغ آب‌پز: یک عدد
سیب‌زمینی آب‌پز: یک عدد متوسط
هویج: یک عدد متوسط
خیار شور: ۲۰۰ گرم
کنسرو نخود فرنگی: ۴ قاشق غذاخوری
ماست چکیده کم‌چرب: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: کمی

طرز تهیه:

* تخم‌مرغ و سیب‌زمینی آب‌پز را رنده کنید.
* گوشت مرغ را نیز که از قبل با کمی نمک و پیاز آب پز کرده‌اید ریش ریش کنید.
* هویج را هم که در کنار تخم‌مرغ‌ها نیم پز کرده‌اید پوست گرفته و رنده کنید.
* خیار شور را هم رنده کنید و همراه نخود‌فرنگی به مخلوط بیفزایید.
* در آخر ماست و فلفل و نمک و روغن زیتون را خوب به هم بزنید تا یکدست شود و به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید.
* بهتر است پیش از سرو، بگذارید الویه ۲۰ دقیقه بماند تا جا بیفتد.
>> صنایع غذایی ایران

ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها