مرکز اورژانس کشور اعلام کرد:

550 مصدوم در حوادث هفته گذشته

مرکز اورژانس کشور اعلام کرد: حوادث وی‍ژه پرتلفات در هفته گذشته بیش از 550مصدوم برجای گذاشت.
کد خبر: ۵۸۳۲۶۱
550 مصدوم در  حوادث  هفته گذشته

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، براساس اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور، 132 حادثه  ویژه رخ داده طی  هفته گذشته منجر به اعزام 233آمبولانس و بیش از 450 تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد.

براساس این گزارش نیروهای امدادی اورژانس 115 پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، 550 نفر را برای دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

برپایه این گزارش، در ساعت 05:43، 4 مرداد ماه مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس از واژگونی یک دستگاه تریلر در محور نیریز جاده «چاه مهکی» مطلع شد و بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام، که اولین آمبولانس پس از هشت دقیقه به محل حادثه رسیده  47  نفر مصدوم حادثه  پس از اقدامات اولیه و تخصصی فوریتهای پزشکی به بیمارستان نیریز انتقال پیداکردند.

براساس این گزارش، در ساعت 16:08، 4 مرداد ماه نیز مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مرکزی از تصادف یک دستگاه سواری ال90 با یک دستگاه مینی بوس در محورتهران - ساوه مطلع شد بلافاصله دو دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام، که اولین آمبولانس پس از سه دقیقه به محل حادثه رسید. هشت نفر مصدوم حادثه پس از اقدامات اولیه و تخصصی فوریتهای پزشکی به بیمارستان شهدا آسیابک انتقال پیدا کردند.

براساس این گزارش، در ساعت 18:11 ، 4 مرداد ماه مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم از تصادف یک دستگاه 206 با یک دستگاه سواری پراید در محور قم - کهک مطلع شد که بلافاصله سه دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام، که اولین آمبولانس پس پنج دقیقه به محل حادثه رسیده  و دو نفر مصدوم حادثه  پس از اقدامات اولیه و تخصصی فوریتهای پزشکی به بیمارستان حضرت علی ابن ابی طالب انتقال پیداکردند. متاسفانه به دلیل آتش گرفتن خودروها تعدادی از هموطنانمان در این حادثه در سرصحنه و قبل از رسیدن آمبولانس فوت کرده بودند.

مرکز حوادث و فوریت های پزشکی به هم وطنان توصیه کرد: در هر حادثه منجر به جرح و آسیب و ظهور علائم جسمی به طور ناگهانی می توان با اورژانس 115 تماس گرفت همچون موارد زیر:

 اورژانس های قلبی و تنفسی (تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون)، اورژانس های گوارشی ( خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم،  زنان و زایمان ( سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید)، اعصاب ( تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی، کاهش سطح هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی ها، پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی های شدید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها