در سری جدید این مجموعه به ناهنجاری‌های اقتصادی و اجتماعی بیشتر توجه می‌شود

نقد اوشین در خنده ‌بازار

سری ششم مجموعه طنز خنده بازار به تهیه‌کنندگی فرید شب‌خیز در ماه رمضان از شبکه سه پخش می‌شود. بخش‌های مسابقه وب‌کمی، دفتر ازدواج، دادماست، اتاق مدیران، فال، داروخانه، عابر بانک، سری جدید فیتیله، در شک و نقد فیلم اوشین به سری جدید خنده‌بازار اضافه شده و برخی بخش‌های قدیمی هم حذف شده است.
کد خبر: ۵۷۶۳۷۲

فرید شب‌خیز، تهیه‌کننده مجموعه طنز خنده‌بازار درباره سری جدید این مجموعه که ماه رمضان پخش می‌شود به‌جام‌جم گفت: همه گروه تلاش می‌کنند تا سری جدید این مجموعه توقع مخاطبان را برآورده کند؛ به همین دلیل برخی از بخش‌های قدیمی و تکراری از این برنامه در سری جدید حذف و بخش‌های جدید اضافه شده است.

وی افزود: در سری جدید این مجموعه بخش‌های هواپیما، نامحسوس، اداره مشکل‌واکنی، لابی هتل، شب شعر، مسابقه سریالی، به خانه برگشتیم، داستان‌های دبستانی و... حذف شده است. بخش‌های مسابقه وب‌کمی، دفتر ازدواج، داد ماست، اتاق مدیران، فال، داروخانه، عابر بانک، در شک و نقد فیلم اوشین اضافه شده است. بخش فیتیله هم با تغییراتی پخش می‌شود.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این پرسش که در سری جدید بیشتر به نقد موضوعات اجتماعی می‌پردازید یا برنامه‌های تلویزیونی، توضیح داد: سوژه‌های سری جدید این برنامه درباره ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی است. فقط در چند بخش محدود به چند برنامه تلویزیونی پرداخته و در بقیه بخش‌ها به سوژه‌های اجتماعی روز می‌پردازیم. در بخش‌هایی که بتازگی اضافه شده، اوشین جذاب است و اطمینان دارم مورد توجه مخاطبان هم قرار گیرد.

شب‌خیز درباره این‌که رویکرد این برنامه نسبت به ماه‌رمضان سال قبل چه تغییراتی کرده، گفت: تفاوت برنامه با سری‌های قبل در این است که همه عوامل تلاش می‌کنند تماشاگران لبخند بیشتری بزنند. امیدوارم با تولید بخش‌های جدید به این هدف‌ برسیم.

وی ادامه داد: تصویربرداری سری جدید مجموعه خنده‌بازار از یک ماه قبل آغاز شده و ضبط برنامه در ماه رمضان هم ادامه دارد. قبل از شروع تولید سری جدید این مجموعه از دو ماه قبل اعضای اتاق فکر این مجموعه روی سوژه‌ها و بخش‌های این برنامه کار کردند. همزمان با ضبط مجموعه اتاق فکر برنامه فعال است و سوژه‌ها را به‌روزتر کرده و در اختیار ما قرار می‌دهند.

این تهیه‌کننده درباره دشواری‌های تولید این مجموعه طنز گفت: اضافه کردن بخش‌های جدید کار راحتی نیست. دوستان اتاق فکر ماه‌ها روی سوژه‌ها کار کرده و در ابتدا بخش‌های جدید را طراحی می‌کنند و بعد بر آن اساس متن‌ها را می‌نویسند.

شب‌خیز در پاسخ به این پرسش که چند بازیگر جدید به‌سری جدید این مجموعه اضافه شدند، گفت: بازیگران مرد همان قبلی‌ها بوده و چند بازیگر خانم هم اضافه کردیم که از بازیگران تئاتر هستند. دلیل این‌که بازیگران این مجموعه را بیشتر از تئاتری‌ها انتخاب می‌کنیم به این خاطر است که خیلی بااستعداد هستند و در میان آنها می‌توان استعدادهای درخشانی پیدا کرد؛ مثل رضا پاپی که از بازیگران خوب تئاتر است و ما از توانایی او در مجموعه خنده‌بازار هم استفاده کردیم. قصد داریم در سری‌های آینده از بازیگران جدید هم بهره ببریم.

وی عنوان کرد: با تولید هر سری از این مجموعه نه تنها سطح توقع مخاطبان بالاتر می‌رود، بلکه انتظارات خودمان هم نسبت به محتوای برنامه بیشتر می‌شود.

این تهیه‌کننده اشاره کرد: خوشبختانه حمایت شبکه و بازتاب خوبی که از مردم دریافت می‌کنیم به ما انگیزه می‌دهد تا وسواس‌هایمان را برای تولید این مجموعه بیشتر کنیم تا مردم را بیشتر از قبل بخندانیم. البته این حرف در تئوری راحت بوده، اما کار بسیار دشواری است.

شب‌خیز در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید این برنامه ظرفیت تولید چند سری دیگر را دارد، گفت: نمی‌دانم، چون نوشتن و ساخت طنزهای آیتمی کار بسیار دشوارتری نسبت به‌طنزی است که قصه پیوسته دارد. باید روی هر بخش فکر کرد تا ضمن داشتن جذابیت‌ها، مخاطب را برای تماشا پای تلویزیون بنشاند. خوشبختانه انرژی خوبی که از مردم می‌گیریم به همه بچه‌ها انگیزه می‌دهد تا کار خوب ارائه بدهیم.

وی درباره این ‌که تولید چنین طنزهایی در مناسبت‌هایی همچون ماه رمضان برای مخاطبان تا چه میزان ضرورت دارد، توضیح داد: معتقدم برنامه‌های طنز در مناسبت‌هایی چون نوروز، دهه فجر و رمضان باعث می‌شود که کار کسانی که زحمت کشیدند، دیده شود؛ ضمن این‌که بینندگان را هم سرگرم می‌‌کند.

این تهیه‌کننده گفت: از چندی پیش شبکه سه، گلچین مجموعه طنز خنده‌بازار را بازپخش می‌کند. این اتفاق خوبی است، چون بینندگانی که بخش‌هایی از این برنامه را ندیدند، می‌توانند آن را تماشا کنند. خوشبختانه بازپخش این برنامه با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو شده که ممکن است برخی سوژه‌ها قدیمی باشد، اما برای مردم خنده‌دار است.

وی در پایان افزود: همه عوامل مجموعه خنده‌بازار تلاش می‌کنند تا سری جدید این برنامه در ماه رمضان مورد رضایت مخاطبان باشد.

در مجموعه خنده‌بازار آرش میراحمدی، سوسن پرور، ابراهیم شفیعی، یزدان فتوحی، مرتضی رستمی، کورش معصومی، حمید نیک‌نبرد، بهزاد مختاری، رامتین حامی‌فرد، رضا پاپی، سروین رفیعیان، محمدرضا خسروی، وحید مهین‌دوست، حامد تهرانی، حمید کاشانی، اردشیر منظم و... بازی می‌کنند.

برخی از عوامل سازنده مجموعه خنده‌بازار عبارتند از کارگردان تلویزیونی: علی شب‌‌خیز؛ سرپرست نویسندگان: شهاب عباسی؛ نویسندگان: حمزه صالحی، یزدان فتوحی، شاهرخ باقری‌نژاد، واثقی، پیمانی و...؛ اعضای اتاق فکر: آرش قادری، حمید برزگر و....

فاطمه عودباشی‌‌ /‌‌ گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
الهه حاج سعیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
۰
۰
با اومدن اردشیر منظم قطعا شاهد تحول عظیمی در خنده بازار خواهیم بود...

نیازمندی ها