مقادیر زیادی کالا که در محل آتش سوزی نگهداری می‌شد، از بین رفت

آتش‌سوزی گسترده در بازار تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی گسترده در بازار خبر داد.
کد خبر: ۵۷۵۷۴۹

به گزارش این سازمان، سیدجلال ملکی در این باره گفت: آتش‌سوزی در یک مرکز تجاری ساعت 11 و 40 دقیقه به آتش‌نشانی اطلاع داده شد و بلافاصله آتش‌نشان‌ها همراه گروه نجات یک با سه دستگاه خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه در چهارراه گلوبندک، ابتدای خیابان خیام اعزام شدند.

وی افزود: محل حادثه یک مرکز تجاری دو طبقه قدیمی با یک طبقه زیرزمین بوده که آتش‌سوزی از قسمت زیرزمین شروع شده و به طبقات و اماکن مجاور سرایت کرده بود، بنابراین آتش‌نشان‌ها پس از حضور در محل عملیات خاموش کردن آتش را از چند جهت آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران یادآور شد: متاسفانه تعداد زیادی مواد قابل اشتعال همچون پنبه، فرش، تریکو، پارچه، وسایل خیاطی، کفاشی به صورت غیرایمن در زیرزمین این ساختمان چیده شده بود و با پرشدن زیرزمین از دود غلیظ ناشی از حریق، آتش‌نشانان مجبور به تخریب سقف زیرزمین شدند.

ملکی خاطرنشان کرد: سرانجام شعله‌های آتش‌ در زیرزمین مهار و از سرایت آن به اماکن دیگر جلوگیری شد و آتش‌نشانان پس از چند ساعت تلاش آتش را خاموش کردند.

تحقیقات کارشناسان آتش‌نشانی درباره علت این آتش‌سوزی آغاز شده ولی هنوز از نتیجه آن گزارشی منتشر نشده است.

مصدومیت 2 آتش‌نشان

وی درباره وضع مصدومان و حادثه‌دیدگان در این آتش‌سوزی گفت: خوشبختانه هیچ یک از کسبه و کارکنان در این حادثه آسیب ندیده‌اند، اما دو نفر از آتش‌نشانان مصدوم شده‌اند که اقدامات درمانی برای آنان شروع شده است.

ملکی به انبارداران و صاحبان صنوف هشدار داد: هنگام چینش کالاها و اجناس در انبارها و مغازه‌های خود، اصول ایمنی را رعایت و از قرار دادن مواد نایلونی و پارچه‌ای در مجاورت مواد قابل اشتعال خودداری کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: نسبت به سیم‌کشی برق در اماکن نیز باید توجه ویژه‌ای شود؛ چرا که به رغم رعایت تمام اصول ایمنی، ممکن است سیم‌کشی فرسوده سبب بروز آتش‌سوزی و حادثه جبران‌ناپذیر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها