درباره سرخ پوشانی که منافع مالی شان را در خطر دیدند

پرسپولیس را به همین زودی فراموش کردند

نه با آمدن رویانیان موافق بودم نه با رفتنش؛

مصطفوی: دوباره یک صفر کیلومتر را می آورند

نه با نوع آمدن رویانیان موافق بودم و نه با نوع رفتنش ، حالا هم که رفته می خواهند به جای او یک صفر کیلومتر دیگر بیاورند.
کد خبر: ۵۷۳۸۷۱
مصطفوی: دوباره یک صفر کیلومتر را می آورند


 داریوش مصطفوی با اشاره به خبر برکناری محمد رویانیان از سمت مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: آقای رویانیان همانطور که آمد همانطور هم برکنار شد من هم نه با آمدنش به آن شکل موافق بودم و نه با این نوع رفتنش موافق هستم اما شما باید ببینید پشت سر این ماجرا چه می‌گذرد اینها که رویانیان را برکنار می‌کنند می‌روند آدم خودشان را بیاورند و این آدم به مانند خود رویانیان صفر کیلومتر خواهد بود.

مصطفوی ادامه داد: فوتبال همیشه دچار این مسائل بوده یک سری آدم ها می‌آیند و می‌روند اما نه آنکه که می‌آید مستحق آمدن است و نه آنکه می‌رود مستحق رفتن است، تا یک نفر می‌آید چند سال این تیم را خراب می‌کند تا یک تجربه به دست آورد تا اینکه او صاحب تجربه می‌شود بلافاصله برکنارش کرده و یک آدم صفر کیلومتر را در راس کار قرار می‌دهند.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: در این مملکت مسئولان ورزش هیچگاه به فکر ساختن نبوده و نیستند، تمام زندگی‌شان به صرف تخریب ورزش است.

مصطفوی در خصوص مطرح شدن افرادی مانند حمید سجادی و کامبوزیا برای مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس گفت: هیچ کدام از اینها که نام بردید صلاحیت حضور در باشگاه پرسپولیس را ندارند، اینها آدم های فوتبالی و صاحب جایگاه مثبت در بین اهالی فوتبال نیستند، شاید در کار خودشان متخصص باشد مثلا سجادی در دو میدانی و کامبوزیا در شطرنج دارای تبحر باشند اما در فوتبال جایگاهی ندارند،من هم دلم برای مردم می‌سوزد.

مصطفوی ادامه داد: در انتخاب مدیر عامل جدید و روند باشگاه هیچ اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد و طبق روال گذشته یک سری افراد صفرکیلومتر به این باشگاه بیایند تا مدیریت کند، روالی که طی سال های گذشته ادامه داشته است، مسئولان ورزش هم هیچگاه آدم متخصص را برای مدیریت پرسپولیس نمی‌آورند، بلکه آدم هایی را می‌آورند که در خط خودشان باشد ولی اگر تخصص هم نداشت ایرادی ندارد.

وی اضافه کرد: فوتبال رشته‌ای است که تخصصی بوده و آدم های خودش را می‌خواهد، بهترین تصمیم این بود که رویانیان به پرسپولیس نمی‌آمد و یکی از پیشکسوتان قدیمی پرسپولیس که دارای جایگاه و تحصیلات هستند به عنوان مدیر عامل پرسپولیس انتخاب می‌شد اما قرار نیست در مملکت ما از افراد دلسوز و کار بلد در ورزش و فوتبال استفاده شود و با این رویه تخریب‌ها ادامه پیدا می‌کند. به نظر من وزارت ورزش یک مجمعی را از پیشکسوتان تشکیل دهد تا این پیشکسوتان در مورد مدیر عامل پرسپولیس تصمیم بگیرند و یک نفر از خودشان که تحصیل کرده باشد و با مدیریت فوتبال روز دنیا آشنا باشند را انتخاب کند اما من می‌دانم این حرف هایم اصلا به گوش مدیران وزارت ورزش آشنا نیست و آنها کار خودشان رامی‌کنند. هر کس که با آنها باشد هست و هر کس نباشد باید گوشه خیابان راه برود.

مصطفوی با ابراز تعجب و تشکیک نسبت به برکنار محمد رویانیان از سمت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس گفت: حالا باید ببینیم پشت پرده این برکناری چیست، به سادگی نمی‌توان با آن برخورد کرد، درحالی که کمتر از دو ماه به تعویض دولت مانده است وزارت ورزش دست به چنین کاری می‌زند، مطمئن باشید اگر قرار بود بعد از دو ماه مدیر عامل پرسپولیس با روی کار آمدن دولت جدید تغییر کند وزارت ورزش کنونی رویانیان را برکنار نمی‌کرد شاید خود رویانیان گفته که تعویضش کنند، خود رویانیان حالا بیاید در تلویزیون دلایل برکناری‌اش را اعلام کند. شاید علت این برکناری خود رویانیان باشد که نمی‌خواهد پل‌های پشت سر خود را خراب کند و می‌خواهد مسامحه کند. شما ظاهر کار را می‌بینید باطن کار چیز دیگری است. من اگر درمورد خودم می‌خواستم صحبت کنم به صراحت حرف هایم را می‌زدم به دلیل اینکه در باند کسی نیستم اما آدم هایی که در باند افراد قرار می‌گیرند نمی‌توانند صریح واقعیت‌ها را بگویند.

مصطفوی تاکید کرد: ورزش سالهاست دچار انحرافات مدیریتی شده و همین مسائل سال هاست جلوی ترقی ورزش ما را گرفته است. فوتبال ما هم از زمانی که سیاسیون وارد آن شدند دچار افت شده و به وضعیت بدتر از این هم خواهد رسید.

مصطفوی در پاسخ به این سوال که با همین وضعیت تیم ملی توانست به جام جهانی برود،گفت: ما مقابل کره‌ای پیروز شدیم که مقابل ازبکستان و حتی لبنان نتوانست نتایج لازم را بگیرد، این کره بدترین کره تاریخ بود و با کره جنوبی گذشته‌ها تفاوت داشت. ضمن اینکه وقتی در یک گروه 5 تیمی سه تیم می‌تواند به جام جهانی برود، صعود به جام جهانی کار خارق العاده‌ای نیست، صعود به جام جهانی مثل سال 98 و تا حدودی جام جهانی 2006 لذت بخش بود، هر چه جلوتر می‌رویم صعود به جام جهانی راحت تر می‌شود، ضمن اینکه مبنای کار فدارسیون فقط صعود تیم ملی بزرگسالان به جام جهانی نیست. ما در رده‌های نوجوانان و جوانان امید همه شکست خوردیم، درکنار تمامی این مسائل هنر کارلوس کی‌روش در جام جهانی برای مردم ایران مشخص می‌شود، نه در بازی مقابل لبنان و کره مستاصل. کی‌روش عیار واقعی خود را در جام جهانی نشان خواهد داد، آنجا دیگر جای شانس نیست.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها