نه با آمدن رویانیان موافق بودم نه با رفتنش؛

مصطفوی: دوباره یک صفر کیلومتر را می آورند

سرمربی تیم استقلال:فوتبال گوشت قربانی است

3 شرط قلعه نویی برای ماندن در استقلال

متاسفانه امثال دادکان و مصطفوی خانه‌نشین هستند برخی‌ها می‌آیند که به اندازه یک سال حضور در حد 10 سال مصاحبه می‌کنند. وقتی هم می‌روند پدر فوتبال را درمی‌آورند. اگر می‌خواهیم ورزش‌مان پیشرفت کند باید نگاه فرصتی داشته باشیم.
کد خبر: ۵۶۵۹۹۶
3 شرط قلعه نویی برای ماندن در استقلال

امیر قعله‌نویی با حضور در برنامه هر روز ورزش شبکه 6 به تشریح آخرین وضعیت تیم استقلال و روند قهرمانی این تیم در فصل گذشته پرداخت. متن صحبت‌های قلعه‌نویی را در زیر می‌خوانیم:

* امسال سال سختی پشت سر گذاشته‌اید در خصوص قهرمانی‌تان صحبت کنید.

امسال 10 سال از عمر من گذشت و سال سختی داشتیم. خدا را شاکرم که به لطف خدا و اهل‌بیت تمام زحمات‌مان به بار نشست و کمترین نقش را در قهرمانی استقلال من داشتم. از همه ارکان تیم به خصوص فتح‌الله‌زاده و معاونین و بازیکنانش تشکر می‌کنم که زحمت کشیدند اما معادلاتی داشتیم که بر هم خورد امسال شرایط اخلاقی و صداقت کاری داشتیم اما سکته‌های مالی هم در کار به وجود آمد. بازیکنان ما 5 ماه یک ریال هم نگرفتند و به خاطر مردم کار کردند و لطف خدا شامل حال ما شد، اما اگر دم از خدا می‌زنیم باید بیشتر کار کنیم. من روزانه 8 ساعت وقت می‌گذاشتم و مربی نیستم که به یک ساعت تمرین بسنده کنم. در بعضی از مواقع آنقدر فیلم می‌دیدیم که همسر مربیان دیگر تماس می‌گرفتند و من از آنها می‌خواستم که زودتر بروند و به کارشان برسند. البته ایرادهایی هم داشتیم. به قول ساکت که درس‌های زیادی از او گرفتم همه به یک سمت پارو زدیم اما امسال بیش از هر سال دیگری به ما سنگ پرتاب شد. خیلی‌ها با استقلال مشکل نداشتند و فقط می‌خواستند قلعه‌نویی را بزنند اما عزت و ذلت دست خداست. امسال خیلی‌ها تلاش کردند تا ما موفق نشویم. اما لطف خدا شامل حال‌مان شد. لیاقت ما لیاقت استقلال خیلی بالاتر از این حرف‌ها است و چون ما نیروی انسانی خوب زیاد داریم و استعدادهای ناب ایرانی در کشورمان زیاد است. اقرار نمی‌کنم اما اگر دقت کنیم و برنامه داشته باشیم می‌توانیم جزو 10 تیم برتر دنیا باشیم اما امیر قلعه‌نویی هر جور قهرمان می‌شود یک‌سری مطالب وجود دارد.

* چطور شد که در جشن قهرمانی شرکت نکردید؟

اولا که از سازمان لیگ و یگان ویژه تشکر می‌کنم که مراسم خوبی برگزار کردند، اما من سال‌های قبل هم برای گرفتن جام بالا نمی‌آمدم بزرگ‌ترین جامی که قلعه‌نویی می‌گیرد خوشحالی مردم است. با سپاهان هم از دور خوشحالی مردم را تماشا می‌کردم.آن روز اعتراض داشتم که فرهنگ غلط در فوتبال ما نهادینه نشود فقط بحثم همین بود.

* اینکه بازیکنان استقلال به روند مشکلات مالی گلایه داشتند را چطور ارزیابی می‌کنید؟

این هنر مجموعه ما را نشان می‌دهد و اوج مدیریت است که بازیکنان را تا به آن روز نگه داشتیم. در واقع اعتراض بازیکنان بغض آنها بود که ترکید. تا حدودی هم حق دارند و تا حدودی هم ندارند. روزی که بازیکنان با استقلال قرارداد بستند دلار 1200 تومان بود و حالا 3600 تومان شده است. آنها روی این پول برنامه‌ریزی کرده‌اند. برایم تجعب‌ است که چرا بعد از انقلاب هیچکدام از دولت‌ها فکری به حال پرسپولیس و استقلال نکرده‌اند. شاید 10 میلیارد هم پول داده باشند اما برنامه نداشتند. زمانی به مسابقات والیبال بین دو تیم استقلال و پرسپولیس رفتم که 15 هزار نفر به ورزشگاه آمده بودند چه اشکالی دارد که نگاه‌ها به این دو تیم باشگاهی باشد مثلا هندبال، کشتی و یا رشته‌هایی دیگر در این دو باشگاه فعال شوند. بعضی از آقایان علیه سپاهان موضع گرفته‌اند اما نباید علیه سپاهان موضع گرفت؛ چون آنها الگو هستند و بقیه باشگاه‌ها باید از آنها الگو بگیرند. سقف قرارداد در هیچ‌ کجای دنیا نیست و هزینه یک بازیکن مطرح در دنیا به اندازه هزینه کل فوتبال ما است.

* و البته مدیران ثبات ندارند.

متاسفانه امثال دادکان و مصطفوی خانه‌نشین هستند برخی‌ها می‌آیند که به اندازه یک سال حضور در حد 10 سال مصاحبه می‌کنند. وقتی هم می‌روند پدر فوتبال را درمی‌آورند. اگر می‌خواهیم ورزش‌مان پیشرفت کند باید نگاه فرصتی داشته باشیم. متاسفانه استقلال و پرسپولیس مثل گوشت قربانی شده‌اند.

* اما گفته می‌شود قرار است بورس به فروش برود.

به شما قول می‌دهم هیچوقت این اتفاق نمی‌افتد و فقط مانور تبلیغاتی است شما اگر کمپ استقلال را ببینید حتی سکو هم نداشت و نصف حواسم به این بود که تماشاگران نیفتند. یک تیم اماراتی 300 میلیون درهم هزینه می‌کنند و 2 بازیکن الشباب 8 و 9 میلیون دلار قیمت داشتند. فتح‌الله‌زاده مدیر خوبی است و از جنس استقلال است و همین فشاری که امسال از لحاظ روحی من تحمل کردم او هم تحمل کرد. اما این‌گونه نمی‌شود. ژاپنی‌ها با کارتون شروع کردند اما حالا فراتر از آسیا هستند تازه هوش و استعداد ما را هم ندارند. متاسفانه عده‌ای با رابطه پست می‌گیرند در حالی که دو رئیس فدراسیونی که تیم ملی ما را به جام جهانی برده در خانه هستند.

* معاونین باشگاه چقدر به عنوان بازوی تیم به شما کمک کرد‌ه‌اند؟

از امیری، ‌عرب، علوی و نظری تشکر می‌کنم ضمن آنکه کانون هواداران ما هم خیلی زحمت کشید البته فتح‌الله‌زاده هم به خوبی آنها را حمایت کرد.

* شرایط برای ماندن شما چگونه است؟

ما سه خواسته داریم حفظ موجودی امسال و تقویت تیم نسبت به سال گذشته چون باید بازیکنانی بگیریم که وزن آسیایی داشته باشند. سوم اینکه چه آنهایی که می‌مانند و چه آنهایی که می‌روند تسویه حساب مالی شوند. من با همه وجود دوست دارم بمانم و مسائل مالی خودم هم اصلا مهم نیست به وزیر ورزش هم گفته‌ام و امیدوارم نگاه ویژه‌ای به استقلال داشته باشد چون در شهریورماه باید مسابقات مرحله نهایی لیگ قهرمانان را انجام دهیم که خیلی مهم است.

* حضور علی دایی را در پرسپولیس چطور می‌بینید؟

علی دایی از مفاخر فوتبال ماست که باید از امثال او حمایت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها