اعضای باند 9 نفره شرکت هرمی که با فریب جوانان اقدام به عضوگیری و کلاهبرداری میلیونی از قربانیان خود می‌کردند در عملیات شبانه ماموران کلانتری 156 افسریه تهران شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۷۳۷۱۹

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرگرد احدالله یوسف‌وند رئیس کلانتری 156 افسریه در این باره گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر این‌که تعدادی از اعضا و سرشاخه‌های یک شرکت هرمی در محدوده شرق تهران بویژه منطقه افسریه در حال فعالیت و عضوگیری و آموزش افراد زیرمجموعه خود هستند، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اطلاعات قرار گرفت.

سرگرد یوسف‌وند در ارتباط با عملیات دستگیری و شناسایی اعضا این باند افزود: با ارجاع پرونده به دایره اطلاعات کلانتری، تحقیقات ماموران آغاز شد در حالی که ماموران سرگرم تحقیقات پلیسی بودند وقوع یک فقره گروگانگیری در خیابان بیست و پنجم افسریه از طریق تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی به مرکز پیام کلانتری اعلام شد.

ماموران که احتمال می‌دادند این گروگانگیری با انگیزه اختلاف حساب بوده باشد، به محل اعزام شدند و فردی که به پلیس 110 گروگانگیری را اطلاع داده، نزد ماموران آمد و گفت: مدتی است برادرم در یک شرکت هرمی عضو شده و چند روزی است با اعضا اختلاف حساب پیدا کرده و امشب که به دیدن وی آمدم وقتی از حضور نیافتن او پرسیدم، اعضا گفتند که الیاس را به دلیل این‌که سودآوری برای شرکت نداشت از گروه اخراج کرده‌ایم. از آنجا که گمان می‌کردم برادرم در شرکت حضور دارد و آنان، وی را در یکی از اتاق‌ها حبس کرده‌اند، موضوع گروگانگیری را به پلیس اطلاع دادم.

رئیس کلانتری 156 افسریه با اشاره به این‌که در بررسی‌ها مشخص شد گروگانگیری صحت ندارد، عنوان کرد: در تحقیقات محلی معلوم شد روزانه چند جوان ناشناس رفت و آمد‌های مشکوک به یکی از واحدهای آپارتمان دارند.یوسف‌وند ادامه داد: پس از اطمینان از فعالیت غیرمجاز این گروه با هماهنگی قضایی، دستگیری اعضای این باند در دستور کار قرار گرفت و در عملیاتی پلیسی 9 نفر از اعضای این باند به نام‌های داوود، الیاس، مهدی، امید، سعید، حسین، یعقوب، محمد و جواد دستگیر و از آنان مقدار قابل توجه‌ای اسناد و مدارک به دست آمد.

رئیس کلانتری 156 افسریه در ارتباط با فعالیت این گروه گفت: این افراد پس از اجاره آپارتمانی در یکی از محلات خلوت افسریه، به اغفال و فریب جوانان و عضوگیری از آنها اقدام می‌کردند که با دستگیری 9عضو این باند، متهمان در بازجویی‌های پلیسی اذعان داشتند: 50 تا 100میلیون ریال برای عضو شدن از آنها دریافت کرده و با این روش 500میلیون ریال از قربانیان کلاهبرداری کرده‌اند.

یوسف‌وند تصریح کرد: شرکت‌های هرمی در پوشش سرمایه‌گذاری با سودهای کلان به میدان آمده و با روش کاریابی و بازاریابی شبکه‌های ناسالم یا «دسیسه هرمی»، با به‌کارگیری شیوه‌های روانی، افراد را به خرید محصولی که به آن نیاز ندارند یا به قیمتی که بیشتر از قیمت واقعی باشد، وادار به فعالیت می‌کنند و این تصور را در قربانیان خود ایجاد می‌کنند که می‌توانند در مدت کوتاهی ثروتمند شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها