دولت آمریکا ضمن شکایت رسمی از مأمور سابق «سیا» به‌دلیل افشای برنامه جاسوسی نهادهای امنیتی این کشور، از دولت هنگ‌کنگ خواست هرچه سریع‌تر ادوارد اسنودن را بازگرداند.
کد خبر: ۵۷۳۲۷۸

به گزارش فارس، دولت آمریکا، اسنودن را به جاسوسی، دزدی و تغییر در اسناد محرمانه متهم کرده است و در متن شکایت خود از دولت هنگ‌کنگ خواسته اگر اسنودن همچنان در هنک‌گنگ به سر می‌برد او را به آمریکا مسترد کنند. اسنودن چندی پیش مدارکی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌داد سازمان امنیت ملی آمریکا طی چند سال گذشته علاوه بر شنود تلفنی، فعالیت‌های اینترنتی شماری از شهروندان آمریکایی و اتباع خارجی را زیر نظر داشته است. در همین حال، خبرهای تازه از این حکایت دارد که وی در تازه‌ترین افشاگری‌های خود از برنامه جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس پرده برداشته است.

در همین خصوص، روزنامه انگلیسی گاردین در وب سایت خود فاش ساخت که اسنودن اسنادی درباره طرحی با اسم رمز Tempora فاش ساخته است. این روزنامه انگلیسی عنوان کرد برنامه Tempora مدت 18 ماه است به اجرا درآمده و به سازمان جاسوسی انگلیس موسوم به مقر ارتباطات دولتی اجازه داده است به کابل‌های فیبر نوری نفوذ کرده و حجم بسیار زیادی از اطلاعات به دست آمده از این طریق را برای مدت 30 روز ذخیره کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها