معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش:

محتوای کتب درسی سوم ابتدایی تغییر می کند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییر کتب درسی پایه سوم ابتدایی، گفت: این تغییرات با رویکرد شکوفایی فطرت صورت می گیرد.
کد خبر: ۵۷۲۲۰۶
محتوای کتب درسی سوم ابتدایی تغییر می کند

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان با بیان این مطلب، افزود: کتاب های فارسی، ریاضی، هدیه آسمانی، علوم تجربی، هنر، تربیت بدنی و مطالعات اجتماعی همسو با سند تحول بنیادین تغییر می کند.

وی با اشاره به این که براساس برنامه درسی ملی علاوه بر ساعت آموزش رسمی، 100 ساعت آموزش غیرکلاسی نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این آموزش ها به 50 ساعت آموزش متمرکز و 50 ساعت آموزش منطقه ای تقسیم می شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: 50 ساعت آموزش غیرکلاسی منطقه ای به تناسب نیاز و مقتضیات منطقه در مدارس و شهرستان هایی که آمادگی اجرای این طرح را داشته باشند، برگزار می شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: این 50 ساعت شامل مواردی مانند آموزش، بازدید علمی و فعالیت هنری است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان خاطرنشان کرد: با توجه به جدیدالتالیف بودن کتاب ها، 120 ساعت آموزش ضمن خدمت برای 60 هزار معلم پایه سوم ابتدایی برگزار می شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تغییر کتاب های پایه اول متوسطه با اشاره به این که بخشی از کتاب های این پایه جدیدالتالیف و بخشی اصلاح شده است، گفت: کتب کار و فناوری، آموزش، زبان انگلیسی، عربی و مطالعات اجتماعی کتاب های جدیدالتالیف این پایه تحصیلی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها