کرش: با انگیزه بالا به مصاف کره جنوبی می​رویم تا صعودمان را به جام جهانی قطعی کنیم

روز سرنوشت‌ساز فوتبال

نوبت به روز سرنوشت‌ساز فوتبال ایران رسید؛ روزی که دل توی دل مان برای چهارمین صعود تاریخ فوتبال کشورمان به جام‌جهانی فوتبال نیست.
کد خبر: ۵۷۲۱۰۱

شاید با شکست مقابل کره ‌جنوبی به جام‌جهانی برویم؛ شاید هم با تکرار مساوی چهار سال پیش این رویا در اولسان کره جنوبی محقق شود، اما همه ایرانی‌ها این روزها از پیروزی بر کره جنوبی حرف می‌زنند؛ از مردم گرفته تا خود ملی‌پوشان.

این حس وقتی متبلور شد که سرمربی کره جنوبی در اظهاراتش به مردم و فوتبال ایران توهین کرد. هرچند چوی در نشست خبری دیروز خود از مواضعش عقب‌نشینی کرد، اما انگار کره‌ای‌ها دوست ندارند بازی امروزشان مقابل ایران در فضایی دوستانه برگزار شود. پس از جنگ لفظی مربیان دو تیم، دیروز سون هیونگ ـ مین، مهاجم بوندس لیگایی کره جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه عنوان کرد: کاری می‌کنم که نکونام خون گریه کند. من در زمین حرفم را می‌زنم و می‌گویم ایران را با سه چهار گل شکست می‌دهیم.

مین در واکنش به صحبت‌های نکونام که گفته بود در داخل زمین پاسخ سرمربی کره جنوبی را می‌دهیم، علیه کاپیتان تیم ملی ایران موضع گرفت. با این حال نکونام پاسخ بازیکن کره جنوبی را در نشست خبری بازی بخوبی داد و گفت: هرچند بهتر است تنها به فوتبال فکر کنیم، اما در پاسخ به بازیکن کره باید بگویم خون که هیچ، برای کشورم با افتخار جانم را هم می‌دهم. ما با تمام وجود و آمادگی در این بازی به میدان می‌رویم تا بتوانیم با کسب نتیجه دلخواه به جام‌جهانی صعود کنیم.

بی شک مجادله‌هایی که کره‌ای‌ها آغازگرش بودند، بازی امروز بعدازظهر ایران و کره جنوبی را به یکی از حساس‌ترین و شاید هم جنجالی‌ترین بازی‌های تاریخ دو تیم مبدل کند.

کره جنوبی که به دنبال هشتمین صعود خود به جام‌جهانی فوتبال است، در اولسان فقط به یک تساوی نیاز دارد تا با 15 امتیاز به عنوان صدرنشین جشن صعود بگیرد. اما تیم ملی ایران برای یک صعود بی‌دغدغه فقط به دنبال پیروزی است. از آخرین پیروزی ایران بر کره جنوبی در سئول چیزی حدود سه سال می‌گذرد.

البته آن بازی، یک بازی دوستانه بود و امروز هر دو تیم برای صعود به جام‌جهانی به مصاف هم می‌روند.نکته مهم برای دو تیم ایران و کره جنوبی، نتیجه بازی ازبکستان و قطر است. هر چند قطری‌ها شش بازیکن اصلی خود در بازی امروز در اختیار ندارند، اما سرمربی این تیم، فهد ثانی گفته برای پیروزی به ازبکستان رفته‌اند. اگر ادعای قطری‌ها درست از آب دربیاید خیال هر دو تیم ایران و کره جنوبی از بابت صعود به جام‌جهانی راحت خواهد شد اما پیروزی پرگل ازبکستان مقابل قطر می‌تواند مانع از صعود مستقیم یکی از این دو تیم شود.

تیم ملی ایران در صورت تساوی مقابل کره جنوبی، فقط در صورتی جشن صعود به جام‌جهانی خواهد گرفت که ازبکستان مقابل قطر با اختلاف سه گل یا کمتر پیروز شود. کره‌ای‌ها هم می‌دانند اگر از ایران شکست بخورند و ازبکستان شش گل به قطر بزند، در این صورت آنها راهی بازی‌های پلی‌آف می‌شوند.

البته فارغ از نتیجه بازی ازبکستان و قطر، ملی‌پوشان فوتبال ایران، مطابق خواست کادر فنی، فقط روی بازی امروز تمرکز کرده‌اند. این را از صحبت‌های آنها به خوبی می‌توان احساس کرد. آندرانیک تیموریان که در اردوی تیم ملی از جمله بازیکنان پر روحیه است، در آستانه بازی امروز گفت: می‌دانیم که این کره شکست‌ناپذیر نیست. ما در سئول سابقه شکست این تیم را داشته‌ایم و الان هم مطمئن باشید برای برد به زمین می‌رویم. فقط از مردم و رسانه‌ها که تا اینجا برای‌مان سنگ تمام گذاشته‌اند، می‌خواهم باز هم ما را حمایت و دعا کنند. لیاقت این مردم داشتن بهترین‌هاست. ما هم می‌خواهیم حداقل کار را برای آنها انجام بدهیم.

مسعود شجاعی هم با اشاره به انگیزه و آمادگی بالای ملی‌پوشان گفت: هدفمان این است که در این بازی به پیروزی برسیم تا به جام‌جهانی صعود کنیم. برای رسیدن به این هدف، همه بازیکنان همدل و متحد شده‌اند و امیدواریم با تلاش بیشتر در زمین مسابقه به این موفقیت برسیم. برابر کره‌جنوبی تنها برای رسیدن به پیروزی به میدان می‌رویم.

هر دو بازی گروه A مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا از ساعت 16 و 30 دقیقه امروز آغاز می‌شود و تیم ملی در بازی سرنوشت‌ساز خود مقابل کره جنوبی با پیراهن سفید به میدان خواهد رفت.

استرالیا در آستانه صعود

اما در گروه B شرایط کاملا متفاوت است، زیرا استرالیا در خانه، میزبان تیم حذف شده عراق است و می‌تواند با شکست دادن این تیم، پس از ژاپن که دو هفته پیش جواز حضور در جام‌جهانی را به​دست آورد، راهی برزیل شود اما در صورتی که استرالیا در خانه امتیاز از دست بدهد، نتیجه دیدار اردن با عمان، دیگر تیم صعودکننده از این گروه را مشخص می‌کند.

در شهر امان که نبردی سرنوشت‌ساز بین دو تیم عربی برگزار می‌شود، اردنی‌ها برای از دست ندادن فرصت رسیدن به جام‌جهانی، تنها باید در خانه عمان را شکست بدهند، زیرا هر نتیجه دیگری، رای به حذف شگفتی‌ساز گروه B خواهد داد. البته با پیروزی هم تنها این تیم به دیدار پلی‌آف می‌رسد زیرا تفاضل گل این تیم 10 ـ است و جبران آن در این هفته تقریبا کاری غیرممکن است. عمانی‌ها تنها امیدشان به صعود مستقیم این است که استرالیا مقابل عراق متوقف شود و آنها در زمین اردن هر سه امتیاز را به دست بیاورند.

کاپیتان کره؛ غایب بزرگ

هر چند دوستداران فوتبال در ایران هنوز هم سیدمهدی رحمتی، هادی عقیلی و علی کریمی را سه غایب بزرگ تیم ملی در بازی‌های پایانی مقدماتی جام جهانی می‌دانند، اما کارلوس کرش نسبت به دو بازی قبلی شاگردانش مقابل قطر و لبنان هیچ بازیکن دو اخطاره یا مصدومی ندارد و با تمام داشته‌هایش به مصاف کره جنوبی می‌رود.

در مقابل بزرگ‌ترین دغدغه تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی برای بازی با ایران مصدومیت و غیبت کاپیتان و کلیدی‌ترین مهره این تیم در خط دفاعی است. خبرگزاری رسمی کره جنوبی در گزارشی از دیدار ایران و کره جنوبی با اشاره به این موضوع نوشت: خبر بد برای تیم کره نبود تای هو کئواک است که باعث می‌شود خط دفاعی ما لرزان شود. کئواک که در تمام مسابقه‌های کره جنوبی در مرحله انتخابی جام جهانی حضور داشته است در بازی با ازبکستان از ناحیه همسترینگ پا مصدوم شد و نتوانست در تمرین‌های چند روز اخیر کره جنوبی شرکت کند.

برنامه بازی‌های امروز:

گروه A کره‌جنوبی ـ‌ ایران، ساعت 16 و 30 دقیقه در ورزشگاه مونسو شهر اولسان

ازبکستان ـ قطر، ساعت 16 و 30 دقیقه در ورزشگاه جار شهر تاشکند

گروه B استرالیا ـ عراق، ساعت 15 در ورزشگاه سیدنی استرالیا

اردن ـ عمان، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه ملک عبدالله شهر امان

کرش: با کره‌ای‌ها جشن صعود می‌گیریم

کارلوس کرش که با تاخیر چند دقیقه‌ای در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی ایران برابر کره‌جنوبی حضور یافته بود، صحبت هایش را با عذرخواهی از خبرنگاران آغاز کرد و گفت: در درجه اول از جانب تیم ملی ایران به تیم ملی کره‌جنوبی تبریک می‌گویم، زیرا از نظر ریاضی و روی کاغذ صعودش به جام جهانی قطعی شده است. این خواسته قلبی‌ماست و از صمیم قلب و با تمام انگیزه اینجا حضور داریم که بازی خوبی را انجام دهیم و در کنار تیم ملی کره‌جنوبی صعودمان را به جام‌جهانی جشن بگیریم. با احترامی که برای تیم ملی کره‌جنوبی قائل هستیم، در اینجا حضور داریم تا ماموریت‌مان را به پایان برسانیم و با انگیزه بالا بتوانیم به این مهم دست یافته و صعودمان را به جام جهانی قطعی کنیم.

سرمربی تیم ملی در مورد صحبت بازیکن تیم کره‌جنوبی نیز گفت: وقتی صحبت از انتقام می‌شود ما تنها با زبان فوتبال پاسخگوی این مسائل خواهیم بود و تنها با فوتبال جوابگوی این اظهار نظرها خواهیم بود. اما وقتی صحبت از خون می‌شود ما با تحرک بیشتر، عرق ریختن و کوشش مضاعف در زمین سعی می‌کنیم جوابگوی مسائل باشیم. جملات انتهایی من هم بسیار ساده و شفاف است.

کرش افزود: با توجه به 33 سال تجربه در کشورهای مختلف باید بگویم هیچ‌گاه صحبت‌هایی همچون خون و انتقام را قبل از یک بازی فوتبال نشنیده بودم، پس باید این صحبت‌ها را همین جا تمام کنیم. من بخوبی فوتبال و کشور کره را می‌شناسم، همان‌طور که همه مردم دنیا آنها را ملتی مودب، مهربان و نوع دوست می‌دانند و من هم این عقیده را دارم. پس هیچ‌گاه به خاطر صحبت یکی دو نفر نوع نگاه‌مان را به بازی عوض نمی‌کنیم.

سرمربی تیم ملی با یک سوال چالشی هم مواجه شد؛ این‌که آیا مطابق قولش پیراهن تیم ملی ازبکستان را برای چوی خریده است؟! بیاییم یک ذره شوخی کنیم و شادتر شویم. من آماده بودم یک پیراهن بیاورم اما وقتی ایشان 11 تا خواستند، نتوانستم این تعداد پیراهن را تهیه کنم. در حقیقت تلاشم این خواهد بود که در پایان بازی با آقای چوی دست بدهیم و صعود هر دو تیم به جام جهانی را با همدیگر جشن بگیریم. این مایه افتخارم خواهد بود به ایشان پیراهن تیم ملی ایران را هدیه کنم.

کرش در پایان در پاسخ به این پرسش که بعد از دو سال در ایران، چقدر حس ایرانی بودن می‌کنید که می‌گویید ما می‌خواهیم به جام جهانی برویم، گفت: اینجا خانه و خانواده من است.سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی نیز با بیان این‌که نمی‌داند صحبت‌هایش در مورد تیم ملی ایران چگونه منعکس شد، گفت: سرمربی ایران به صحبت‌هایی که از قول من انجام شد، واکنش نشان داد، اما اکنون همه چیز تمام است و باید به فکر یک بازی زیبا باشیم.

چوی کانگ هی با اشاره به این‌که تمرکزمان فقط روی پیروزی بر ایران است، از آمادگی بازیکنانش برای این بازی خبر داد و تاکید کرد: بازیکنان تیم ما برای دیدار با ایران از هر نظر در بهترین شرایط قرار دارند. این بازی آخرمان در مسابقه‌های مقدماتی جام جهانی است و دنبال این هستیم که به بهترین شکل به کار خود پایان دهیم.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها