جلیلی در رادیو ایران:

قوانین نیاز به اصلاح دارند

سعید جلیلی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر ما بتوانیم بهترین قوانین را در کشور ایجاد کنیم، ولی دستگاه‌ها ناتوان از اجرای آن باشند این قوانین ابتر و ناقص خواهند بود، لذا باید این قوانین را اصلاح کنیم تا بتوانیم به بهترین نحو آن‌ها را اجرایی کنیم.
کد خبر: ۵۷۰۵۹۹
قوانین نیاز به اصلاح دارند

سعید جلیلی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در رادیو ایران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما بر مبنای ایمان و امید شکل گرفته است، اظهار داشت: 50 سال از خرداد 42 که یک حرکت به سمت پیشرفت بود می‌گذرد، اما امروز ضرورت دارد که این پیشرفت‌ها را ارزیابی کرده و بدانیم که آن‌ها مرهون چه چیزهایی هستند.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی در برابر رژیم بعثی، مقاومت در برخورداری از انرژی هسته‌ای و اظهارات دشمنان ایران درباره قدرت کشورمان در تمام مسائل سیاسی و اقتصادی نشان از پیروزی اسلام بر مبنای ایمان و امید است.

جلیلی با بیان اینکه دشمنان ما از پیشرفت‌های ایران اسلامی راضی نیستند، تصریح کرد: کشورهای غربی و دشمنان ایران همواره در مقابل ایمان و امید کشورمان، خط تهدید و تردید را دنبال می‌کنند و از سوی دیگر سعی می‌کنند با ایجاد تردید، ایمان مردم کشورمان را از بین ببرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: جریان تردید و تهدید همواره موفقیت‌ها و پیشرفت‌های ایران را باور ندارد، در حالی که ما با داشته‌ها و ظرفیت‌های خود توانسته‌ایم یک اصل درست و منطقی را در جهان ارائه کنیم تا بتوانیم در مقابل این تهدیدها ایستادگی کرده و فرصت‌ها را بشناسیم.

وی نادیده گرفتن فرصت‌ها و ظرفیت‌های مردم را بزرگ‌ترین اشتباه برای جامعه ایرانی دانست و گفت: هنر بزرگ امام خمینی (ره) و گفتمان انقلاب اسلامی همواره بر اساس شناسایی ظرفیت‌های مردم بوده که باعث شده حماسه‌های بزرگ ایران را خلق کند و ما نیز باید این حماسه را دوباره تکرار کنیم.

جلیلی با تاکید بر اینکه حماسه‌های بزرگ ایران تکرار شدنی است، اظهار داشت: در اقتصاد، صنعت، کشاورزی و هنر می‌توان حماسه خلق کرد، اما با این شرط که گفتمان اسلام ناب و استفاده از ظرفیت مردم در تحقق حماسه‌ها در نظر گرفته شود.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز مردم ما در ۲ کلمه اصلی شعار ولایت و مقاومت را مطرح می‌کنند، چرا که به خوبی فهمیده‌اند که اگر پیشرفتی در کشور حاصل شده در راستای ولایت و مقاومت بوده است.

وی ادامه داد: اگر امروز این پیشرفت‌ها در کشور ما تکثیر و اگر خرمشهر آزاد شده و در راستای آن جنوب لبنان و غزه نیز آزاد شده‌اند به دلیل تکیه بر ولایت و مقاومت است.

جلیلی با اشاره به دیداری که با "سید حسن نصرالله" داشت، گفت: سید حسن نصرالله طی سخنانی که با من داشتند عنوان کردند قدر ولایت فقیه و رهبری را بدانید، چرا که ما هر زمان به صحبت‌ها و عقاید ایشان توجه کرده‌ایم پیروزی برای ما حاصل شده است.

عضو مجمع تشخص مصلحت نظام تصریح کرد: هنگامی که دشمن نمی‌تواند در مقابل پیشرفت‌های کشور ما مقاومت کند به تردید و تهدید روی می‌آورد و هر زمان که ما به خیمه دشمنان رسیدیم آنان با تردید باعث رخنه در حرکت ما شدند، اما اکنون باید بتوانیم با استفاده از ایمان و امید و ظرفیت مردم، موفقیت‌های بزرگی را در پیشرفت کشور کسب کنیم.

جلیلی با طرح این سؤال که "بسیاری از مردم راه حل مشکلات گرانی، بیکاری، مسکن و اشتغال را بیان می‌کنند، اما چرا این‌ها رفع نشده‌اند"، اظهار داشت: دولت‌های قبل نیز در نظر داشتند تا تورم، گرانی و بیکاری را از بین ببرند اما نتوانستند، چرا که به نظر من قبل از تمام این وعده‌ها باید به اصلاح ساختار اجرایی و اداری کشور پرداخت.

وی ادامه داد: دولت مانند یک ماشین بوده که در مسیر خود کند است در نتیجه هزینه‌های زیادی صرف این ماشین شده تا به مقصد برسد، اما باید قبل از هر چیز ساختار و سازوکار آن حل شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اگر ما بتوانیم بهترین قوانین را در کشور ایجاد کنیم، ولی دستگاه‌ها ناتوان از اجرای آن باشند این قوانین ابتر و ناقص خواهند بود، لذا باید این قوانین را اصلاح کنیم تا بتوانیم به بهترین نحو آن‌ها را اجرایی کنیم.

جلیلی با تاکید بر اینکه ما برای اصلاح دولت نباید به یک ناجی فکر کنیم، خاطرنشان کرد: یک فرد هر چقدر هم که توان داشته باشد یک فرد است، لذا ما باید ساختار اجرایی را تصحیح کرده و بر مبنای یک قانون صحیح عمل کنیم.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها