آمار نشان می‌دهد در سال‌های اخیر موارد اسیدپاشی به زنان در ایتالیا افزایش یافته و شیوع این جرم در این کشور اروپایی مردم را شوکه کرده است.
کد خبر: ۵۶۹۷۴۰

هفته گذشته زمانی که «وانیا دل کل» سی‌و‌یک ساله قصد خروج از خانه را داشت، دو مرد با اسید به وی حمله‌ور شده و گریختند. شوهر وانیا گفت: پیش از وقوع این حادثه، همسرم نامه‌ای دریافت کرد که در آن نوشته شده بود «قرار است بمیری، پس مراقب خود باش.»

علاوه بر این مورد اسیدپاشی، طی ماه گذشته دو مورد اسیدپاشی دیگر نیز در این کشور گزارش شد که در یکی از آنان زن بارداری مورد حمله یک مرد اسیدپاش قرار گرفت و بینایی خود را از دست داد.

شانزدهم آوریل امسال نیز سه مرد به زور وارد آپارتمان یک زن وکیل سی‌وپنج ساله ساله شده و روی صورت او اسید ریختند. بررسی‌های پلیس نشان داده که نامزد سابق این زن با اجیر کردن سه مرد، دست به این جنایت زده است.

اسیدپاشی به زنان که اخیرا در ایتالیا شدت گرفته، یکی از موارد متعدد خشونت علیه زنان در این کشور است. آمار نشان داده است که سال 2012 میلادی تعداد 124 زن در این کشور به دست همسرانشان به قتل رسیده‌اند. / ایسنا

4 کشته و 15 زخمی در منازعه خانوادگی در مصر

در درگیری مسلحانه بین دو خانواده بزرگ در جنوب مصر، دست‌کم چهار نفر کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند.

تحقیقات نشان می‌دهد دو خانواده بزرگ در شهر «اسوان»، اختلاف دیرینه‌ای با یکدیگر داشتند و سرانجام این اختلافات به درگیری‌های مسلحانه انجامید.

نیروهای امنیتی برای کنترل این منازعه، به منطقه درگیری اعزام شدند.

به دنبال سرنگونی رژیم مبارک رئیس‌جمهور پیشین مصر در سال 2011، میزان معاملات غیرقانونی سلاح در مصر به علت نا امنی در این کشور روبه فزونی نهاده است. / واحد مرکزی خبر

باران سیل‌آسا در سریلانکا 14 قربانی گرفت

بر اثر وزش تندباد و بارش باران شدید و ویرانگر روز گذشته در سریلانکا 14 نفر جان خود را از دست دادند و 36 نفر دیگر ناپدید شدند.

در پی این حادثه، 20 ماهیگیر نیز مجروح شدند که با تلاش امدادگران نجات یافتند. / ایسنا

4 کشته در خشونت‌های مسلحانه در جامائیکا

پلیس جامائیکا اعلام کرد افراد مسلح روز گذشته در محله‌ای در کینگستون پایتخت این کشور چهار نفر را به ضرب گلوله کشتند.

پلیس کینگستون در اطلاعیه‌ای اعلام کرد افراد مسلح با نزدیک شدن به محلی که عده‌ای در حال بازی بودند، به طرف آنها تیراندازی کردند. شش نفر در این تیراندازی زخمی شدند که بعدا چهار نفر از آنها در بیمارستان جان سپردند.

این تیراندازی در محله‌ای فقیر نشین در کینگستون روی داد که به علت خشونت‌های مسلحانه، معروف است. / واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها