مایکروسافت با بینگ خداحافظی می‌کند؟

ریک شرلوند، یکی از تحلیلگران برجسته مایکروسافت که اخیرا به هولدینگ نامورا پیوسته است، در یادداشتی که منتشر کرده، پیشنهاد کرده مایکروسافت بهتر است کم‌کم سرویس‌های بینگ و اکس‌باکس خود را بفروشد.
کد خبر: ۵۶۹۵۲۱

او که یادداشت خود را با عنوان «فشار مضاعف برای راضی نگه داشتن سرمایه‌گذاران» آغاز کرده، معتقد است کارهای زیادی باید انجام شود تا میزان بازگشت پول به سرمایه‌گذاران افزایش پیدا کند و میزان سوددهی و گردش مالی مایکروسافت به رقم قابل قبولی برسد.

از این رو، مایکروسافت نیاز به اقدامی دارد که تاکنون در تاریخ فعالیت خودش انجام نداده و آن هم جذب سرمایه‌گذاران جدیدی است که بتواند با کمک آنها اقدامات بهتری انجام دهد.

گفتنی است اخیرا ValueAct یک درصد از سهام مایکروسافت را خریداری کرده است و در مقام هفدهم بزرگ‌ترین سهامدار مایکروسافت قرار گرفته است. این در حالی است که رئیس‌هیات مدیره مایکروسافت، بیل گیتس با 8/4 درصد، بیشترین سهم را داشته و استیو بالمر، مدیرعامل فعلی این شرکت با 4 درصد بیشترین سهم را دارد و تمایلی به فروش آن نیز ندارد.

شرلوند پیشنهاد می‌دهد مایکروسافت می‌تواند با فروش سرویس بینگ خود به فیس‌بوک یا یاهو هزینه عملیاتی آن را از بین برده و با وجود دستگاه‌های زیادی که از بینگ استفاده می‌کنند، به کسب درآمد با انتقال ترافیک بپردازد. این درحالی است که با فروش بستر اکس‌باکس به یک تولیدکننده دستگاه‌های مصرفی مانند سامسونگ می‌تواند هزینه‌های تولید آن را کاسته و مستقیما آن را به درآمد تبدیل کند.

در کنار این موارد، مایکروسافت می‌تواند به مهم‌ترین محصول خود یعنی آفیس بپردازد و نسخه‌های مرتبط با اندروید و iOS را عرضه کند تا به سودآوری برسد.

شایان ذکر است استراتژی‌های مایکروسافت طی یکی دو سال اخیر در حال تغییر است و از حالت نرم‌افزاری به سیستم‌های سرویس و دستگاه (مانند اپل) نزدیک می‌شود. تیم آفیس معتقد است باید آفیس نسخه اندروید و iOS را برای استفاده از آیپد تا قبل از سال آینده عرضه کنند.

بسیاری در مورد موفقیت سرویس جستجوی بینگ شک دارند، امـــا استیو بالمر هنوز مدافع شماره یک این سرویس است.

به طور کلی می‌توان ادعا کرد مایکروسافت فعلا در برزخی از موفقیت و عدم موفقیت قرار دارد و روند کاری این شرکت طی یکی دوسال آینده می‌تواند بزرگ‌ترین عامل تعیین کننده برای نگهداری، یا فروش سرویس‌ بینگ و اکس‌باکس باشد. اگر مایکروسافت بتواند از پیچ و خم بازاریابی و معرفی نسل جدید محصولات و سخت‌افزارهایش بر بیاید، احتمال فروش سرویس‌ها و تمرکز روی نرم‌افزار به سمت صفر میل خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها