سرنوشت رقابت‌های بسکتبال NBA به بازی نهایی رسید و تیم‌های میامی و سن‌آنتونیو فینال هفتگانه این رقابت‌ها را برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۵۶۹۲۳۲

تیم میامی با برتری برابر ایندیانا و تیم سن‌آنتونیو با پیروزی مقابل ممفیس به این بازی رسیدند. فینال بازی‌های NBA با معرفی قهرمانان کنفرانس‌های شرق و غرب بسیار جذاب خواهد بود چون در حال حاضر تعدادی از برترین‌های بسکتبال این لیگ در قالب دو تیم فینالیست به میدان می‌روند.

لبران جیمز، کریس باش و دواین وید بازیکنان میامی هستند که جدال آنها برابر تیم دانکن، منو جینو بلی و تونی پارکر از سن‌آنتونیو تماشایی می‌شود. لبران جیمز، فوق‌ستاره تیم میامی هیت با 119 رایی که بتازگی از ورزشی‌نویسان و کارشناسان بسکتبال آمریکا گرفت، در تیم منتخب فصل جای دارد.

او در بازی پنجم به دلیل آنچه تمارض اعلام شد، از سوی NBA 5000 دلار جریمه شد با این حال، لبران همچنان در اندیشه برتری در بازی‌های هفتگانه با سن‌آنتونیو و قهرمانی دوباره در لیگ NBA است. میامی سال گذشته نیز به لطف ستاره‌های خود قهرمان شده بود؛ در حالی که از قهرمانی تیم سن‌آنتونیو پس از سال 2007 زمان نسبتا زیادی گذشته است.

تیم دانکن از سن آنتونیو اسپرز ستاره باسابقه این تیم است که او نیز در تیم منتخب NBA در این فصل قرار گرفته است. سن‌آنتونیو قبل از قهرمانی در کنفرانس غرب و راهیابی به فینال NBA با ممفیس رودررو شد که توانست چهار بار متوالی این تیم را شکست دهد. آنها تجربه همه نوع بازی تحت هر شرایطی را دارند؛ به این معنا که توانسته‌اند در بازی‌ها شرایط را به سود خود کنترل کنند و پیش ببرند.

تونی پارکر، طراح اصلی حملات سن‌آنتونیو است و منو جینو بلی در دقایقی که از روی نیمکت برخاست و روانه بازی شد، بازی‌های اثرگذاری را برای تیمش به نمایش گذاشت. در سوی دیگر، میامی همچنان قدرتش را بین سه بازیکن مطرح خود می‌بیند.

بازیکنانی که در کنار یکدیگر مقام قهرمانی رقابت‌های فصل 2012 ـ 2011 را تجربه کردند. میامی برابر ایندیانا در بازی‌های فینال کنفرانس شرق به سختی برنده شد و این نکته‌ای است که می‌توان روی آن انگشت گذاشت چون سن‌آنتونیوی باتجربه تیمی است که همیشه در کمین غفلت رقبای خود نشسته است.

ایندیانا رقیب جوان میامی در غیاب دنی گرینجر با اتکا به قدرت بازی تیمی اجازه نداد مدافع قهرمانی براحتی از کنارش رد شود. با وجود میامی ـ سن‌آنتونیو در فینال NBA دوستداران بسکتبال این روزها شاهد نمایش حرکات‌های قابل توجهی از مهارت‌ها و تکنیک‌های ویژه بسکتبال هستند که می‌تواند برای آنها قابل توجه باشد.

بامداد روز جمعه دو تیم میامی و سن‌آنتونیو در اولین بازی فینال NBA به میدان رفتند. در این مسابقه که در زمین میامی برگزار شد سن‌آنتونیو دست به کار بزرگی زد و توانست با درخشش تیم دانکن با نتیجه 92 بر 88 مدافع قهرمانی را شکست دهد.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها