یک وسترن اکشن با عنوان دشت باز»

کد خبر: ۵۶۹۲۲۶
یک وسترن اکشن با عنوان دشت باز»

«دشت باز» یک وسترن اکشن و رمانتیک با تهیه کنندگی، کارگردانی و بازی کوین کاستنر در نقش اصلی، محصول سال ۲۰۰۳ امریکا است. داستان فیلم برگرفته از رمان «مرد دشت باز» اثر لورن پاین است که کریگ استورپر آن را به فیلمنامه تبدیل کرده‌است. رابرت دووال، آبراهام بنروبی، دیگو لونا، مایکل گامبون و ی جیمز روسو دیگر بازیگران این فیلم هستند.

کوین کاستنر بازیگر هفته شبکه نمایش سال ۱۹۵۵ در سین‌وود کالیفرنیای امریکا متولد شد. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، مشاغل مختلفی را امتحان کرد تا اینکه فعالیت‌اش را در زمینه بازیگری با تئاتر آغاز کرد و پس از چندی حضور در صحنه، در سال ۱۹۸۰ وارد سینما شد. نخستین فعالیت‌ها و نقش‌آفرینی‌هایش در سینما با استقبال و توجه مواجه نشد، به‌طوری‌که نخستین فیلمش «سایه‌ها سیاه می‌شوند (۱۹۸۱)» مناسب پخش تشخیص داده نشد و در نهایت با ۵سال تاخیر به نمایش درآمد. همین سرنوشت در انتظار دو فیلم دیگری هم که کاستنر در آنها حضور داشته بود: «تعقیب رویا (۱۹۸۲)» و «قاچاقچی اسلحه (۱۹۸۴)» که هر دو پس از مدت‌ها تاخیر در سال ۱۹۸۹ نمایش داده شدند، شاید مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین نقش‌آفرینی او در آن دوره بازی در نقش «لوتر آدلر» بازیگر در فیلم «فرانسیس» باشد که وظیفه او در فیلم به بیان جمله‌ای کوتاه محدود می‌شد! در سال ۱۹۸۳ در بازسازی لارنس کسدان از فیلم «بازگشت ۷ نفر از سکاکس» (جان سیلز ۱۹۸۰) به نام چهل سالگی در کنار بازیگرانی چون تام برنجر، گلن کلوز، جف گلدبلوم، ویلیام هرت و... حضور پیدا کرد، اما نقش کوتاه او در این فیلم در تدوین نهایی کنار گذاشته شد و به این ترتیب شانس دیده شدن‌اش این بار هم از او گرفته شد. بدشانسی‌های کاستنر همچنان ادامه یافت و در سال‌های میانی دهه ۱۹۸۰ شانس حضور در چند فیلم از جمله فیلم تاثیرگذار رولند جافی درباره بحران‌های کامبوج در دوران خمرهای‌سرخ به نام «کشتزارهای مرگ» (که اولین فیلم بلند این کارگردان بود) را از دست داد. اما ۲ سال بعد با بازی در فیلم گنگستری برایان دی‌پالما «تسخیرناپذیران (۱۹۸۷)» درهای موفقیت و شهرت به روی او گشوده شد و این فیلم بود که او را به عنوان یکی از ستارگان هالیوود معرفی کرد. کاستنر در این فیلم همان نقشی را بازی کرد که پیش از او رابرت استاک در مجموعه تلویزیونی تسخیرناپذیران در دهه ۱۹۶۰ ایفا کرده بود. در اینجا کاستنر در کنار بازیگرانی چون‌شان کانری، رابرت دنیرو، اندی گارسیا و... نقش یک مامور ویژه خزانه‌داری را ایفا می‌کند. اما سال ۱۹۹۰ برای کاستنر از جهتی دیگر مقطعی مهم و سرنوشت ساز بود: بزرگ‌ترین موفقیت هنری او در این سال با کارگردانی و بازی در فیلم «با گرگ‌ها می‌رقصد» اتفاق افتاد. فیلمی که در مراسم اسکار آن سال گوی سبقت را از رقبایی چون «پدرخوانده قسمت سوم» و «رفقای خوب» ربود و ۷ جایزه اسکار (از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) را نصیب فیلم کرد. این فیلم سرآغاز شهرت مثال زدنی این هنرمند بود و باعث شد تا او در سال‌های بعد همواره به عنوان یک بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده نام آشنا و سرشناس در سینمای هالیوود شناخته شود.

داستان فیلم «دشت باز» درباره بوس اسپیرمون است که یک گاوچران در دشت‌های باز است که چارلی، موزه و باتن را برای نگهداری گله گاوهای خود استخدام کرده‌است. چارلی قبلا سرباز بوده و در جریان جنگ‌های داخلی شرکت کرده اما در مورد گذشته خود احساس گناه می‌کند. هارمونویل شهر همسایه در کنترل یک بارون ایرلندی بیرحم به نام دنتون باکستر است که از گاوچران‌ها متنفر است. یکی از کارگران چارلی وقتی برای خرید آذوقه به شهر می‌رود از یکی از اهالی شهر به نام مارشال به شدت کتک خورده و زندانی می‌شود...

جیک ایبرتس و دیوید والدس تهیه‌کنندگان دیگر این فیلم و کریگ استورپر و آرمیان برنشتین هم تهیه‌کننده اجرایی فیلم دشت باز بوده‌اند. ۲۶ میلیون دلار برای تولید این فیلم هزینه شد و فروش آن در سینماهای امریکا ۵۸ میلیون دلار و در سراسر دنیا ۶۸ میلیون دلار بود. لوکیشن تصویربرداری فیلم دشت باز هم در ایالت آلبرتای کانادا بوده‌است.

مایکل کامن آهنگساز، جیمز مایکل مورو مدیر فیلمبرداری، مایکل دوتیه و میکلوس رایت تدوینگر، گی باکلی طراح تولید، گری مایرس کارگردان هنری، ماری لو استوری طراح صحنه و جان بلپومفیلد طراح لباس این فیلم وسترن خوش‌ساخت بوده‌اند.

آنت بنینگ برای بازی در این فیلم نامزد جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل در جشنواره ستلایت شد. دریافت جایزه بهترین فیلم وسترن سال از جامعه میراث وسترن و نامزدی جایزه بهترین تدوین صدا و جلوه‌های صوتی از طرف جامعه تدوینگران صدای فیلم از دیگر دستاوردهای این فیلم بود.

فیلم «دشت باز» روز شنبه ساعت ۲۱ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱ از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۲
رحمان - رامشیر خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
۰
۰
فیلم خیلی خوبی بودامیدوارم فیلمهای بیشتری ازاین دست ببینیم.
ویكتوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
من نیاز به ادرس پیامكی كارگردان كیوین كاستنر دارم

نیازمندی ها