یک فوق‌تخصص عفونی اطفال گفت: سردرد، حالت تهوع شدید، گیجی و منگی از جمله علائم بارز بیماری‌های ناشی از عفونت آنترویرس است که در صورت بروز باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرد. محمدرضا بلورساز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: عفونت آنتروویروس، دستگاه گوارش کودک را درگیر می‌کند و در کودک حالت تهوع، استفراغ، دل‌درد و گاهی اسهال توأم با تب‌های بسیار ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۵۶۸۶۷۳

وی این بیماری را بیماری شایع فصل تابستان دانست و افزود: حتی بر اثر این بیماری ممکن است در سطح بدن کودک، دانه‌هایی شبیه به سرخک یا مخملک یا سرخچه دیده شود که باعث می‌شود این بیماری با دیگر بیماری‌ها اشتباه گرفته ‌شود. این بیماری گاهی علائم شبیه به مننژیت نیز ظاهر می‌سازد.

خداحافظی با کمردرد با اصلاح سبک زندگی

یک متخصص فیزیوتراپی گفت: تغییر سبک زندگی، کم‌تحرکی و ترویج برخی عادات و وضعیت‌های نامناسب بدنی از یک سو و انجام فعالیت‌های سنگین و نابجا از سوی دیگر در افزایش شیوع اختلالات و بیماری‌های شایعه ناحیه کمر نقش قابل توجهی دارد.

دکتر وحید صمدی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: هنگام انجام فعالیت‌های متنوع زندگی اجزای ستون فقرات تحت نیروها و فشارهای مختلف قرار می‌گیرد و در صورتی که تحمل کافی نداشته باشد ممکن است دچار آسیب و بیماری شود.وی با بیان این که 95 درصد کمردردها از نوع کمردردهای مکانیکال است، ادامه داد: عامل اصلی ایجاد این کمردردها حرکات و فشارهایی است که در زندگی روزمره به ستون فقرات اعمال می‌شود. اهمیت سلامت ستون فقرات به حدی است که حتی گاهی گفته می‌شود، هر فردی به اندازه سلامت ستون فقرات خود سالم است. این ستون از مهره‌های گردنی، سینه‌ای و کمری، استخوان خاجی و استخوان دنبالچه تشکیل شده و دارای اجزای مختلفی مانند دیسک بین‌ مهره‌ای، رباط‌ها و عضلات مختلف است. این متخصص فیزیوتراپی اضافه کرد: مشخص شده است که حفظ وضع نامناسب ستون فقرات به مدت طولانی، انجام حرکات مکرر تنه، چرخش‌های متناوب و حمل و بلند کردن اجسام سنگین به شیوه غلط، همگی از جمله عواملی است که احتمال بروز کمردرد و آسیب‌های ستون فقرات را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر به هم خوردن مکانیک طبیعی ستون فقرات به بروز درد و صدمات بعدی در ناحیه کمر منجر می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها