آخرین شرایط کسر خدمت فرزندان ایثارگران

کلیه مشمولان غیر غایب متولد سال 72 و ماقبل که تا پایان سال 90 به سن مشمولیت رسیده باشند می تواننداز کسر خدمت ایثارگری استفاده کنند.
کد خبر: ۵۶۸۴۹۴
آخرین شرایط کسر خدمت فرزندان ایثارگران

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ حجت الله واعظی نژاد معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان نظام وظیفه گفت: برابر آخرین مصوبه ای که روز جاری از طریق ستاد کل نیروهای مسلح رسیده است، کلیه مشمولان متولد 72 و ماقبل که تا پایان سال 90 به سن مشمولیت رسیده و فاقد غیبت باشند چنانچه درسال 91 به خدمت اعزام شده و یا به دلایل قانونی تا کنون به خدمت اعزام نشده اند در شمول کسر خدمت ایثارگری قرار دارند.

وی مواردی از دلایل قانونی اعزام نشدن به خدمت در سال 90 را اینگونه برشمرد : افرادی که هنوز مهلت معرفی آنان برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی سپری نشده یا اعزامشان با مجوز وظیفه عمومی به تعویق افتاده و یا اینکه با اخذ معافیت تحصیلی و یا با داشتن شرایط قانونی مشغول به تحصیل شده باشند و یا درخواست دیگر آنان مانند معافیت کفالت و پزشکی در دست رسیدگی باشد.

واعظی نژاد افزود: مشمولان غایبی که در مهلت اعتبار مقررات بخشش غیبت یعنی تا تاریخ سوم خرداد 91 خود را معرفی و به خدمت اعزام شده اند در حکم مشمول غیر غایب بوده و از تسهیلات کسرخدمت ایثارگری بهره مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: با اجرای این مصوبه،دیگر ، شرط ثبت کسرخدمت تا پایان سال 90 ملاک نبوده و شرط اصلی این است که افراد تا پایان سال 90 در سن مشمولیت قرار داشته و وارد غیبت نشده و درشمول بهره مندی از کسرخدمت قرار گرفته باشند.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان نظام وظیفه تاکید کرد: با توجه به اینکه، تنها افرادی در شمول تسهیلات کسرخدمت قرار می گیرند که تا پایان سال 90 به سن مشمولیت رسیده باشند بنابراین فقط مشمولان متولد 72 و ماقبل می توانند از این امتیاز استفاده نمایند و شامل مشمولان متولد 73 و به بعد نخواهد شد.

وی در خصوص مشمولان دارای گواهی کسرخدمت به تاریخ 88 و 89، گفت: این دسته از افراد، چنانچه کسرخدمت خود را تا تاریخ 24 آبان 1390 از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ثبت کرده و یا اینکه تاییدیه کسرخدمت آنان در سامانه وظیفه عمومی به ثبت رسیده باشد و به دلایل قانونی مانند معافیت تحصیلی اعزام آنان به تاخیر افتاده باشد، چنانچه در پایان تحصیل، بدون غیبت به خدمت اعزام شوند، از مقررات سال 89 برای کسرخدمت برخوردار خواهند شد.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان نظام وظیفه افزود: این دسته از افراد چنانچه کسرخدمت خود را تا تاریخ مذکور به ثبت نرسانده باشند، همانند سایر مشمولان از مقررات کسرخدمت سال 90 برخوردار شده که در این صورت باید نسبت به اصلاح گواهی کسرخدمت ، برابر آخرین مقررات اقدام نمایند.

وی اظهارداشت: سربازان حین خدمت چنانچه تاکنون گواهی کسرخدمت خود را برابر مقررات سال 90 دریافت نکرده اند می توانند گواهی مربوطه را به یگان خدمتی ارائه نمایند و از کسرخدمت بهره مند شوند، همچنین مشمولان دارای برگ آماده به خدمت نیز می بایست پس از اعزام به خدمت گواهی کسرخدمت را به یگان خدمتی ارائه کنند.

سرهنگ واعظی نژاد افزود: افرادی که با داشتن معافیت تحصیلی در حال تحصیل بوده و درحال حاضر در شرایط اعزام به خدمت قرار ندارند نیازی به دریافت گواهی کسرخدمت و ثبت آن ندارند لیکن هر زمانی که موعد اعزام آنان فرا رسید می توانند به هنگام ثبت در خواست اعزام، مدارک کسرخدمت را نیز به دفاتر پلیس +10 ارائه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۶
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
۰
۰
سلام اخه چرا یك سال بعد امضا شدن قطع نامه جنگ رو جز كسری خدمت حساب نمیكنید اخه گناه ما چیه
فری
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
۰
۰
اخه من نمیدونم این چه قانونی اونیكه تا قبل ابان 92 كسری گرفته عملا معاف میشه
اونیكه تا اونوقت نتونسته كسریشو ثبت كنه نهایتا 9 ماه كسری میخوره
این چه عدالتی اخه
علی جعفری
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
۰
۰
آخه متولدین 1373 چه گناهی كردن. من متولد 1373 هستم الان سربازم . خواهش میكنم شرایطش رو برای 1373 هم بزارید تا زود خدمتمون تموم بش بچسبیم به درس و زندگی. لطفا !
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
۰
۰
سلام ؛متولدسال۶۹هستم سال پیش گواهی كسرخدمت ایثارگران رو گرفتم_؛ گمش كردم باید چكاركنم
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
۰
۰
اگه كسی به من جواب بده ممنون میشم، پدرم 20 ماه و 9 روز در جبهه حضور داشته و من داری مدرك فوق لیسانم بنظرتون چند ماه كسری شامل حال من میشه؟
ممنونم
لطفا پاسخ را به این آدرس ارسال فرمایید: b_auditor67@yahoo.com
میلاد
United States
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
۰
۰
ﺷﺎﯾﺎﻥ ﺫﮐﺮﺍﺳﺖ : ﮐﺴﺮﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﻣﺪﺭﮎ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ
ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1391 ﻣﺘﻮﻗﻒ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺻﺮﻓﺎ
ﺷﺎﻣﻞ ﻣﺸﻤﻮﻻﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺳﺎﻝ 1390 ﺑﻪ
ﺧﺪﻣﺖ ﺍﻋﺰﺍﻡ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
سلام این چه قانونی است كه یك گرو میتوانند از كسر خدمت استفاده كنند ویك گرو نمی توانند من پسرم متولد 73است خودم 24ماه منطقه جنگی بودم كه كارت ایثارگری هم دارم پسرم درحال حاضر سرباز است نمی شود كه این قانون برای گروهی باشد باید برای تمام كسانی كه در منطقه جنگی بودند استفاده شود
73
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
۰
۰
متولد 73 آدم نیستن
1373
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
۰
۰
این نا حقی كه متولد1373 نمیتونه استفاده كنه
پیمان شیرگیر متولد 19/12/1373 اعزامی 19/11/1392
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
۰
۰
با توجه به اینكه اینجانب دانشجو بودم به خاطر كسر خدمت از دانشگاه انصراف دادم لذا هم اكنون با خبر شدم كه مشمول متولدین 1373 نمی شود لطفا مرا در این مورد راهنمائی كرده و جهت رفع مشكل به كجا باید مراجه نمایم با تشكر
farshad
United States
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
آخه چرا متولدین 73 نتونن كسری ایثارگری بگیرن ؟؟؟؟
مجید جمالی پناه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
۰
۰
با سلام لطفا درخصوص كسر خدمت متولدین 1373 به بعد تا كنون چه تصمیمی گرفته شده است واین افراد كه پدرشان درجبهه بودند چه كار كنند برای اینگونه افراد چه تصمیمی گرفته شده است واین گونه عمل كردن دور ازانصاف است
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
۰
۰
سلام درخصوص متولدین سال1373 به بعد كه مشمول خدمت سربازی هستند چه كسی جوابگویی انان درباره كسر خدمت ایثارگری هستند رسانه چه نقشی ایفا میكند آیا پیگیر سوال مردم ازمسول هست یا خیر؟
درمورد كسری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
۰
۰
آیا مسئولین نظام وظیفه به وظیفه خود دراجرایی عدالت ومساوات بین فرزندان متولدین 72 .73و74 فكری كرده اند وآیا پیشنهادی برای خوشحال كردن سایرعزیزانی كه دوش به دوش درجبهه های نبرد درجنگ بوده اند كرده اند (حالا كه فرزند اول بنده دختر بوده ومتولد69 بوده وفرزند دومم پسر متولدش74 میباشد چه باید كرد (تقاضای اینجانب ازمسئولین امر تجدید نظر دركسر خدمت فرزندان این عزیزان است)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
۰
۰
این چه قانونی است كه كسر خدمت فقط تا 1372 تعلق گیرد متولدین بعد از ان چه گناهی كرده اند پدران ما تو جنگ بودن ولی الان بین افراد داره فرق گذاشته میشه من خواهش مندم كه لطفا رسیدگی بشه تا بار سنگینی از دوش این جوان ها برداشته بشه .باتشكر
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
۰
۰
من سرباز هستم متولد 17 مهر 1373 و پدرم 21 ماه جبهه داره اما بدلیل اینكه متولد 73 هستم به من هیچ كسری تعلق نمیگیره !!!!!!!

آخه نمی دونم مسئولین قوانین رو بر چه اساسی تدوین می كنند ؟؟!!!!!!

آخه چه تفاوتی میان فرزندان متولد 73 با متولدین 72 هست كه كسری به اونها تعلق می گیره و به كسی مثل من كه متولد 73 هستم تعلق نمیگیره؟؟؟؟؟؟

آخه مگه خون متولدین 72 از ما رنگین تره؟؟؟!!!

سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
۰
۰
سلام من متولد 23/2/1373هستم پدرم 21ماه جبهه داره خاستم ببینم این چ قانونیه كه ب خاطر اینكه متولد 73 هستم باید كسری شامل حال من نشه پدر من با كسی كه متولد72 هست چه فرقی داره؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
United States
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
۰
۰
باعرض ادب واحترام ازمسولین محترم تقاضای بازنگری نسبت ب عدم عدالت این قانون را دارم.باتشكرفرزندایثارگر
بابك زهتابیان رضائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
۰
۰
سلام ... من متولد 73 هستم .... بهترین دورانم افتاد در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ... وقتی كه رفتم دانشگاه و همزمان وارد بازار شدم تا روی پای خودم بایستم دولت عوض شد و ركود بازار و این چیزا شد .... الآنم كه وقت سربازیم هستش و با هزار بدبختی و مشكلات درسم رو تموم میكنم حتی یك روز كسر خدمت هم به من تعلق نمیگیره .... تك پسر هستم پدرم یك چشمش نابیناست مادرم سرطان سینه داشت و عمل شده و دست راستش كلا جواب نمیده ... هم كار میكنم هم درس میخونم و هم مادرمو میگردونم ... نه معافیت كفالت دادن بهم نه شامل ماده 6 بهزیستی شدم و الآن هم كسری نمیگیره ...
امیرحسین از كاشان
-
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
۰
۰
سلام چرا مسئولین واسه كسر خدمت ایثارگری متولدین 73 كاری نمیكنن؟

اسماعیل
-
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
۰
۰
سلام،چه تفاوتی بین من متولد 1374با متولدین 1372وجود داره كه اونا كسری می گیرین من نمی تونم كسری بگیرم ،ایا این انصافه ،در ضمن پدر من 23ماه منطقه جنگی داره،لطفن پاسخ دهید
وحید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
۰
۰
به خداوندیه خدا دارید ظلم می كنید ایكارارو نكنید یعنی پدر من كه برای كشورش جنگیده و از جونش مایه گذاشته كوچكترین ارزشی براش قائل نیستید.از طرف فرزند ایثارگر متولد 73..هر چند میدونم به این حرفم كوچكترین توجهی نمیشه
vahid
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
۰
۰
بسم تعالی
موضوع:در خواست جمعی از فرزندان ایثارگر ایران اسلامی از رهبر معظم انقلاب امام سید علی خامنه ای
با عرض سلام و ادب به رهبر فرزانه و عادل جمهوری اسلامی ایران
بنده ی حقیر و جمعی كثیر از جوانان تحصیل كرده و نخبه ی شیعه و بسیجی ایران عزیز از شما تقاضا و درخواستی داریم ما برای ازدواج و تشكیل خانواده مانع سربازی را پیش رو داریم و مشكل از آنجا شروع میشود كه زمان ارسال مدارك تا پایان سربازی تا 30 ماه از وقت یك جوان را میگیرد-جوانی كه میتوانست در این مدت كارآفرینی كند و چرخه ی اقتصاد مقاومتی را بچرخاند وتشكیل خانواده داده و جمعیت ایران اسلامی را از حالت خطر پیری رو به سوی جوان سوق دهد و علیه دشمنان ایران عزیز ضربه ای كوبنده باشد از شما تقاضا دارم كه دل ما جوانان بنی هاشم زاده را شاد كنید و با حكم مطلق خود قانون مصوبه ی لایحه برنامه ششم توسعه ماده 103 مجلس شورای اسلامی درباره ی كسری خدمت فرزندان ایثارگر كه هر یك ماه حضور جبهه ی پدر در دفاع مقدس یك ماه برای فرزندش كسری قایل شوند را تصویب كنید و خودتان شخصا این موضوع را پیگیری كنید.
امام عزیزم دستم به عبای گهر بارتان خواهشمند است نامه ی بنده ی حقیر را مد نظر قرار داده و دست پر مهرتان بر سر جوانان مدافع ارزش های ایران اسلامی بكشید .
با تشكر.

رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
با عرض سلام من متولد 73 هستم با اینكه به جوابم پاسخ داده نمیشه سوالم اینكه تا كی میخاد كسری خدمت شامل افراد متولدین 72 باشه بابا پدرمونم رفته جبهه چه فرقی میكنه اگه اونا ادمن ما هم ادمیم بابا تغییرش بدین فقط تو ایران این تغییرات من دراوردی در میارن باید كسری خدمتو ازاد كنن

نیازمندی ها