روایتی کوتاه از سریال «باغ سرهنگ»، آخرین کار فلورا سام که این روزها در حال تصویربرداری است

باغ سرهنگ به روایت خانم کارگردان

داستان خواننده شدن جوان‌ها و شوق و ذوقی که در این زمینه در نسل جوان وجود دارد برای بسیاری از بینندگان سریال‌های تلویزیونی جذاب است و خیلی‌ها مشتاق دیدن سریالی با این حال و هوا هستند، بویژه که این ماجرا در قالب طنز روایت شود. فلورا سام این روزها مشغول کارگردانی چنین سریالی است. سام، همسر مجید اوجی تهیه‌کننده باسابقه تلویزیون است. آنها سال گذشته سریال «راز پنهان» را در کنداکتور ماه رمضان داشتند که از شبکه یک سیما پخش شد و این‌بار تصمیم گرفته‌اند سریال دیگری بسازند.
کد خبر: ۵۶۷۷۷۶

در سریال «باغ سرهنگ» که در 30 قسمت 40‌دقیقه‌ای با مضمون کمدی تولید می‌شود، بازیگرانی چون فرهاد آئیش، محمد مطیع، مجید صالحی، نیما فلاح، مریم سعادت، آناهیتا همتی، سحر ولدبیگی، فاطمه هاشمی، افسر اسدی، فرهاد بشارتی، محمدرضا عباس‌نژاد، مجید شهریاری و نسترن سالار حضور دارند.

در یکی از روزهای اردیبهشت در حالی که بوی نم باران فضا را پر کرده، راهی یکی از مکان‌های تصویربرداری این سریال در جنوب شهر تهران می‌شوم؛ جایی که لوکیشن اصلی سریال (باغ سرهنگ) در آن واقع شده است. نکته جالبی که بوضوح دیده می‌شود، فضای مفرح کار است و دیگر، تکاپویی که برای بازآفرینی در ایفای نقش بازیگران طنز این سریال وجود دارد. در‌واقع، بازیگران طنزی که این سریال از حضور آنها بهره برده‌ است، قرار نیست نقش‌های قبلی خود را تکرار کنند و شکل جدیدی از بازی طنز برای آنها تعریف شده است.

مجید صالحی و فرهاد آئیش در نقش‌های خود بسیار متفاوت ظاهر شده‌اند و خودشان به این حجم تفاوت معترف هستند، طوری که چندان تمایلی به صحبت درباره جزئیات نقش خود ندارند. دیگر نقش‌های سریال هم گرچه خیلی متفاوت نیست، اما تلاش شده بازیگر به تعریفی متفاوت از بازیگری و طنز برسد. محمد مطیع که در «ماه عسل» نیز با فلورا سام (به‌عنوان بازیگر و نویسنده فیلمنامه) همکاری داشت، اینجا هم مثل همیشه قبراق و سرحال آماده بازی در یکی از فصل‌های سریال باغ سرهنگ است.

مریم سعادت، بازیگر پیشکسوت نیز که سابقه طولانی در سینما و تلویزیون دارد، معتقد است کار کردن با فلورا سام تجربه خاص خودش را دارد. او درباره همکاری با زنان می‌گوید: من پیش از همکاری با خانم سام، با خانم مرضیه برومند هم همکاری کرده‌ام و در این‌باره تجربه دارم و نتیجه خیلی خوب بود و خیلی هم راضی هستم. وی تصریح می‌کند: وقتی با ایشان کار می‌کنم، احساس می‌کنم خیلی بهترحرف هم را می‌فهمیم. البته من در این موضوع بحث زنانه و مردانه ندارم، اما درک مطلب و به تفاهم رسیدن سریع خیلی برایم خوشایند است. سال‌ها با خانم برومند کار کرده بودم و فکر می‌کردم رابطه خوبی که با ایشان در کار دارم به دلیل دوستی زیاد است؛ اما این‌طور نیست و خانم سام نیز بسیار نگاه حرفه‌ای دارند و خیلی زود در کار به تفاهم می‌رسیم.

او درباره نقش خود در سریال تازه فلورا سام اظهار کرد: در این سریال نقش متفاوتی دارم. در حقیقت باغ سرهنگ بافت و نوع نگاه طنز و شادگونه دارد. من هم نقش یک مادر را دارم که به دلیل فوت همسرش تلاش بسیاری متحمل شده تا بتواند فرزندانش را بزرگ کند. او حالا یک زن مستقل و مقاوم است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، حدود ۴۰ درصد کار پیش رفته است. پارکی حوالی خیابان جهان‌آرا و دو سه خیابان دیگر در مرکز شهر، ازجمله مکان‌هایی است که تصویربرداری باغ سرهنگ در آنها ادامه خواهد داشت تا کار به نقطه پایان خود برسد. بخش‌های کوچکی از این سریال نیز حدود یک هفته در جاده‌های شمال کشور تصویربرداری خواهد شد.

مریم فیروزفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها