جنگل‌های بلوط در خطر نابودی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام با تائید بر این‌که بیش از یک سوم جنگل‌های بلوط استان به دلیل خشکسالی در خطر انقراض است، گفت: تغییر آب و هوا، خشکسالی، ریزگردها، آتش‌سوزی و خشکیدگی از عمده‌ترین عوامل تهدید کننده درختان بلوط در استان است.
کد خبر: ۵۶۶۵۰۷

به گزارش ایسنا غلامحسین کاظمی با اشاره به این‌که بیش از 15 اکیپ برای جلوگیری از آتش‌سوزی در فصل تابستان ساماندهی شده است، افزود: مناطق مانشت و قلارنگ از جمله مناطقی است که به دلیل حضور مردم احتمال حریق در آن جا بیشتر از دیگر مناطق وجود دارد.

وی با بیان این‌که بیش از 90 درصد سطح استان دارای پوشش گیاهی است، خاطرنشان کرد: بیش از 7.5 درصد مساحت استان را مناطق حفاظت‌شده تشکیل می‌دهد، در حالی که استاندارد جهانی حفاظت از محیط‌زیست 10درصد است و ما در استان تلاش می‌کنیم به استاندارد جهانی برسیم.

این کارشناس مسئول با تاکید بر این‌که ما نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و مردم برای حفاظت از این سرمایه ارزشمند هستیم، تاکید کرد: واگذاری هر گونه اراضی در مناطق حفاظت‌شده ممنوع است.

مدیر‌کل حفاظت محیط‌زیست استان افزود: حضور نیروهای اجرایی به صورت شبانه‌روزی در مناطق حساس حفاظت‌شده، ساماندهی شده است و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها